مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان:

بیش از ۵۳ میلیارد ریال پاداش به مشترکین همکار در طرح های پاسخگویی بار پرداخت شد

محمدتقی مهدیزاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان ضمن تاکید بر آمادگی برای گذر از پیک تابستان از انعقاد تفاهم نامه همکاری با مشترکین در تعرفه های مختلف برای مدیریت مصرف برق خبر داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدتقی مهدیزاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان ضمن تاکید بر آمادگی برای گذر از پیک تابستان از انعقاد تفاهم نامه همکاری با مشترکین در تعرفه‌های مختلف برای مدیریت مصرف برق خبر داد.

وی تاکید کرد: صنعت برق طی سالیان گذشته با بحران‌های جدی مواجه بوده است که مهمترین آن نابرابری و ناترازی بین تولید و مصرف برق در کل کشور بوده است.

مهدیزاده گفت: وزیر نیرو و شرکت مادر تخصصی توانیر تاکید جدی بر گذر بدون مشکل از تابستان پیش رو را دارد از این رو برنامه مدونی و بدون تعطیلی برای کل صنعت برق در نظر گرفته است تا آسایش و رفاه مردم تامین شود.

وی خاطر نشان کرد: در آغاز فصل گرم هرسال و بمنظور پیشگیری از بروز مشکلات عدیده و خاموشی‌های گسترده در سطح استان، تفاهم نامه‌های همکاری با مشترکین در تعرفه‌های معین بویژه صنایع سنگین استان منعقد می‌گردد تا در ساعات اوج مصرف و با همکاری مشترکین مذکور، پیک مصرف برق استان تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: در سال گذشته، ۱۰۲۸۸ تفاهم نامه با مشترکین منعقد شد بیش از ۵۳ میلیارد ریال پاداش همکاری مدیریت بار مصرف به این مشترکین در قالب تخفیف بهای برق مصرفی اختصاص یافت.

مهدیزاده افزود: از این تعداد ۲۷۷۱ تفاهم نامه مربوط به مشترکین صنعتی، ۴۰۱۵ تفاهم نامه با مشترکین کشاورزی، ۱۹۴۹ مورد در حوزه مشترکین اداری استان، ۱۴۶۲ مورد در تعرفه سایر مصارف، ۸۲ مورد با جایگاه‌های CNG استان و ۹ تفاهم نامه با مولدهای اضطراری استان بوده است.

مدیرعامل توزیع برق گیلان افزود: در نتیجه عقد تفاهم نامه‌ها و همکاری‌های صورت پذیرفته در سال ۱۴۰۰مجموعا بیش از ۱۳۶ مگاوات کاهش مصرف برق در استان بوقوع پیوست.

وی اظهار داشت: با نصب کنتورهای هوشمند رویت‌پذیری و کنترل‌پذیری مشترکین صنعتی استان با جدیت درحال انجام است و این کار برای تمامی مشترکین استان بویژه مشترکین پرمصرف خانگی نیز انجام خواهد شد.

مدیرعامل توزیع برق گیلان ضمن تشکر از صبر و شکیبایی مشترکین گفت: هدف اصلی و نهایی شرکت توزیع برق استان گیلان جلب رضایت مشترکین محترم است تا در طول سال بتوانند از نعمت روشنایی برق بدون کمترین مشکل بهره‌مند شوند.

وی در انتها تاکید کرد: با توجه به این که مراکز غیرقانونی استخراج رمزارز به دلیل مصرف بیش از اندازه برق، سبب تخریب شبکه می‌شوند، نسبت به کشف و جمع آوری این مراکز اقدام خواهد شد و افرادی که مراکز غیرمجاز رمز ارز را معرفی کنند، تا ۲۰ میلیون تومان جایزه دریافت خواهند کرد ضمن اینکه اینکار از طریق اپلیکیشن برق من و سامانه ۱۲۱ امکان‌پذیر است و البته نام این افراد محرمانه خواهد ماند.

Share