نماینده وزیر اقتصاد در گیلان تأکید کرد:

آموزش و پرورش گیلان در معرفی املاک مازاد به سراغ املاک روستایی و با ارزش پایین می رود

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان گفت: آموزش و پرورش استان دارای املاک مازاد ذی قیمتی است که اگر در فرایند مولدسازی معرفی گردند منافع بسیار ارزشمندی را نصیب توسعه و ایمن سازی فضاهای آموزشی استان خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علیرضا نوروزی نماینده وزیر و مدیر کل اقتصادی استان گیلان در گفتگو با فارس عنوان کرد: در راستای مولدسازی املاک مازاد، طی ۳ سال گذشته با همت دستگاههای اجرایی استان گیلان، توانستیم ۲۴ ملک به ارزش تقریبی ۱۰۰ میلیارد تومان را جهت تأمین منابع به فروش بگذاریم.

وی اظهار داشت: مجموع ارزش ۲۶ ملک مازاد دارای مجوز فروش در سال جاری به طور تقریبی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان می باشد که املاک آموزش و پرورش تقریباً ارزشی حدود ۲۰ میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است.

نوروزی ادامه داد: متاسفانه شواهد حاکی از آن است، اداره کل آموزش و پرورش استان علیرغم باوری که به مقوله مولدسازی دارند اما در معرفی املاک مازاد خود، به سراغ املاک روستایی و بعضاً با ارزش پایین می روند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان گفت: از تعداد ۵ ملک آموزش و پرورش که مجوز فروش دریافت کرده اند نیز متاسفانه در مقوله تغییر کاربری دچار مشکل شده و حتی یک ملک نیز قرار است مجدداً مورد بهره برداری آموزشی قرار گیرد.

وی عنوان کرد: در آئین نامه مولدسازی، بحث معرفی ملک توسط دستگاه، دارای اولویت است و آنها باید به طور داوطلبانه املاک منجمد و مازاد خود را معرفی کنند اما درخصوص املاک ارزشمند آموزش و پرورش، اعزام همکاران امور اقتصادی و دارایی استان منجر به شناسایی این املاک گشته است.

علیرضا نوروزی در پایان گفت: گیلان نیازمند تلاش و همکاری بیشتر دستگاههای اجرایی استان بالاخص آموزش و پرورش جهت بهره مندی موثرتر از این فرصت می باشد.

Share