مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان خبر داد:

مردم گیلان بیش از ۴۵۰۰ میلیارد مالیات دادند | جذب سرمایه گذار خارجی برای پرورش ماهی باراماندی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان اعلام کرد: در هفت ماهه اول سال وصول درآمد‌های عمومی در گیلان ۶۰ درصد رشد داشته‌ است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان اظهار کرد: در ۷ ماه نخست امسال، بیش از ۴۹ هزار میلیارد ریال درآمد عمومی در گیلان وصول شده‌ است که نسبت به پارسال ۶۰ درصد رشد داشته‌ است.

علیرضا نوروزی بهمبری، با اشاره به تحقق ۱۰۹ درصدی درآمد‌های مالیاتی گیلان در این مدت افزود: از ابتدای امسال تاکنون، ۳۳ هزار و ۸۴۹ میلیارد ریال مالیات مستقیم و ۱۲ هزار و ۶۳۴ میلیارد ریال مالیات غیر مستقیم در گیلان وصول شده است.

وی، از رشد ۴۸ درصدی وصول سایر درآمد‌ها در گیلان خبر داد و تصریح کرد: در ۷ ماه نخست سال ۱۴۰۲ نیز، ۲ هزار و ۵۸۱ میلیارد ریال از سایر درآمد‌ها در استان وصول شده‌است که تحقق ۱۶۱ درصدی را نشان می‌دهد.

جذب سرمایه گذار خارجی برای پرورش ماهی سی‎باس (باراماندی) در گیلان

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان در جلسه ای که با هدف تبیین ظرفیت‌های گیلان و برای بررسی درخواست موسی پور سرمایه گذار ایرانی مقیم عمان برای اختصاص عرصه ای ملی جهت سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی‌پروری با حضور نمایندگان دستگاه‌های متولی برگزار شد، ضمن تبیین ظرفیت‌های استان گیلان در حوزه شیلات و آبزی‌پروری، عرصه‌های مستعد سرمایه‌گذاری موجود توسط نمایندگان شرکت شهرک‌های کشاورزی، امور اراضی، منابع طبیعی و آبخیزداری وشیلات استان را معرفی کرد.

علیرضا نوروزی بهمبری با دعوت از نمایندگان دستگاههای متولی در نشستی تخصصی پیشنهادات قابل طرح را به سرمایه گذار ارائه کرد و افزود: متقاضی، مزرعه پرورش میگو به مساحت ۲۷ هکتار در استان خوزرستان دارد که این مجموعه علاوه بر فعالیت تولیدی به عنوان مرکز توان‌افزایی و مهارت‌آموزی شیلات و آبزی‌پروری خدمات آموزشی تخصصی به نیروی کار را جهت کار در مزارع همجوار و منطقه، ارائه می‌کند.

وی اضافه کرد: این سرمایه گذار درحال احداث پنج مزرعه ۲۱ هکتاری در شهرستان گمیشان استان گلستان (با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی) است و در استان گیلان بدنبال ایجاد واحد پرورش ماهی سیبس (باراماندی)، صنایع تبدیلی و سردخانه به صورت یک مجموعه می‌باشد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های کشاورزی نیز در این جلسه عرصه ۲۰ هکتاری در ناحیه کشلی شهرستان تالش را یکی از اراضی مستعد، بالقوه و دارای پتانسیل واگذاری به سرمایه گذار اعلام کرد و اظهار داشت: این عرصه در حال حاضر در مرحله تکمیل مدارک به منظور واگذاری به شرکت شهرک‌های کشاورزی است.

وی ۲ طرح به سرمایه گذار پیشنهاد داد که یکی از آنها واگذاری عرصه به شرکت شهرک‌های کشاورزی بصورت انعقاد قرارداد اجاره به شرط تملیک شرکت شهرک‌های کشاورزی با متقاضی و دیگری معرفی زمین مشابه از سوی منابع طبیعی و امور اراضی و تهاتر آن با شرکت شهرک‌های کشاورزی و معرفی مستقیم عرصه برای واگذاری به شخص سرمایه‌گذار بود.

در پایان این جلسه مقرر شد: با توجه به تمایل سرمایه‌گذار به عقد قرارداد با شرکت شهرک‌های کشاورزی در عرصه موسوم به عرصه ۲۰ هکتاری کشلی، ابتدا همکاری سه جانبه مابین منابع طبیعی، امور اراضی و شرکت شهرک‌های کشاورزی جهت طی مقدمات واگذاری عرصه به شرکت شهرکهای کشاورزی صورت گیرد و در گام بعد، در صورت احراز اهلیت مالی، فنی و اقتصادی سرمایه‌گذار و دریافت موافقت‌های اولیه مبنی بر واگذاری، عرصه به سرمایه گذار با قید فوریت تخصیص یابد. طی کلیه فرایندهای اخذ استعلامات، واگذاری، انجام مطالعات و عقد قرارداد، حداکثر باید تا بهمن ماه سال جاری صورت گیرد.

همچنین امکان همکاری و واگذاری بخشی از عرصه ۱۰۰ هکتاری کیاشهر به سرمایه گذار توسط اداره کل شیلات مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۲۵ به این اداره کل گزارش گردد و با توجه به درخواست متقاضی مبنی بر معرفی عرصه‌های مستعد ساخت متل، اداره کل راه و شهرسازی نسبت به معرفی لیست عرصه‌های مربوطه به این اداره کل اقدام نماید.

Share