مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان:

آماده باش نیروی‌های عملیاتی شرکت توزیع برق گیلان برای روز برگزاری انتخابات

مهدیزاده مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: باتوجه به اهمیت انتخابات که روز تعیین کننده سرنوشت ایران عزیزمان است و با مقدمات و تمهیدات اندیشیده شده تمام تلاش خود را برای تامین برق مطمئن و پایدار در روز ۱۱ اسفند بکار خواهیم بست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدتقی مهدیزاده، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بهمراه جمعی از مدیران شرکت در همایش شکوه انتخابات «جشن ملی، مشارکت پرشور، آینده روشن» که باحضور اسدلله عباسی استاندار گیلان و جمع کثیری از مسئولان استان در تالار مرکزی رشت برگزار شد حضور یافت و ضمن ارائه عملکرد شرکت از آمادگی کامل برای تامین برق حوزه‌های انتخابیه خبر داد.

در این همایش عباسی استاندار گیلان خاطرنشان کرد: مردم با مشارکت حداکثری و انتخاب نمایندگانی کارآمد و اصلح در شکل‌گیری مجلسی قوی نقش آفرین باشند زیرا تصویب قوانین خوب و ریل‌گذاری موثر در مجلس شورای اسلامی، موجب تسریع امور در حوزه اجرا می‌شود از اینرو مجلس قوی و کارآمد اهمیت بسزایی دارد.

وی انتخاب آزادانه و گزینش نمایندگانی اصلح را حق مردم دانست و اضافه کرد: مردم ایران اسلامی سالیان سال است که در انتخابات حضوری موثر و پرشور دارند و این بار نیز با مشارکت گسترده چون همیشه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی را ناامید خواهند کرد.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه اهمیت انتخابات باید برای مردم تبیین شود، ادامه داد: هر رای ما در آینده معیشت، اقتصاد و فرهنگ کشور تاثیرگذار است ضمن اینکه تیری بر قلب دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

همچنین در این همایش مهدیزاده مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: باتوجه به اهمیت انتخابات که روز تعیین کننده سرنوشت ایران عزیزمان است و با مقدمات و تمهیدات اندیشیده شده تمام تلاش خود را برای تامین برق مطمئن و پایدار در روز ۱۱ اسفند بکار خواهیم بست.

مهدیزاده تاکید کرد: نیروها و اکیپ‌های عملیاتی توزیع برق گیلان تا پایان شمارش آراء نیز در آماده باش خواهند بود تا شعب اخذ رای و مردم شریف استان دچار مشکل نشوند.
وی در ادامه با تقدیر و تشکر از بانیان برگزاری همایش بزرگ و با اقتدار شکوه انتخابات در رشت تصریح کرد: خدا را شاکریم که توفیق خدمت گزاری در این برهه زمانی را به ما عنایت فرمود تا بتوانیم اندوخته و تجربه‌هایی که حاصل همین نظام است را در مسیر خدمت استفاده کنیم.

مدیرعامل توزیع برق گیلان با اشاره به اینکه یکی از زیرساخت‌ترین زیرساخت‌ها برق است ادامه داد: یکی از نیازهای ضروری که نمیتوان آن را کتمان کرد اثرگذاری برق در همه عرصه هاست که این مهم وظیفه و مسئولیت ما را بیشتر می‌کند تا انشالله با تلاش و دقت بیشتر و به کارگیری خرد جمعی بتوانیم خدمات مطلوب‌تری را ارائه بدهیم.

مهدیزاده با اشاره به خاموشی‌های مکرر سالهای گذشته گفت: در سال۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ شما شاهد اتفاقهای دیگری در صنعت برق بودید که این مهم با اقتدار دولت محترم و خدمتگزار برای حمایت مردم به نحو احسن به مرحله اجرا در آمد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ علیرغم شدت و مدت گرما و همچنین تعداد روزهای بالای ۳۷درجه که بسیار کم سابقه و به نوعی بی‌سابقه بود و با همه این مسائل که می‌توانست تهدیدهای جدی در حوزه معیشت برقی ایجاد کند، با برنامه ریزی‌ها و وفاق بسیار خوبی که در استان گیلان اتفاق افتاده بود تابستان بسیار خوبی داشتیم و در حوزه‌های مختلف خاموشی نداشتیم و اگر خاموشی موردی هم اتفاق افتاد ناشی از حوادث بود.

مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: در سال ۱۴۰۰ روزانه تا ۸۷۶ مگاوات از پیک مصرف که۱۶۰۰مگاوات بود خاموشی را تحمیل میکرد اما در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اجازه ندادیم همچین اتفاقی بیفتد و بر اساس شاخصه‌ها از حق و حقوق گیلان دفاع کردیم و با حمایت خوب استاندار محترم و کسانی که در این عرصه می‌توانستند کمک کنند بر اساس شاخصه‌ها به جلو پیش رفتیم و میزانی که قبلا بر ما تحمیل میشد به شدت کاهش پیدا کرد.

مهدیزاده در ادامه گفت: الحمدالله بر اساس برنامه ریزی‌هایی که انجام دادیم، ۲ سال بدون خاموشی را سپری کردیم و در حوزه ادارات دولتی نیز با دستور استاندار محترم که در جلسه کمیته انرژی اشاره فرمودند که مدیریت را از استانداری شروع کنید و این اتمام حجتی برای تمامی سازمان‌ها و ادارات بود که باید مدیریت مصرف بکنند.

وی گفت: ذخیره‌سازی انرژی که در سطح ادارات در دو سال گذشته انجام شد به اندازه مصرف یک شهرستان بود.

این مقام مسئول با اشاره به طوفان یک هفته‌ای ماه گذشته در استان گیلان تاکید کرد: شدت باد در بعضی نقاط استان به ۱۰۰کیلومتر در ساعت رسیده بود اما خاموشی را آنچنان احساس نکردید، این حاصل زحمات و تلاش و برنامه ریزی همکاران ما بود.

مدیرعامل توزیع برق گیلان با اشاره به بارش برف در سطح تالش و استارا اضافه کرد: علیرغم مسدود بودن راه‌ها همکاران ما اجازه ندادند که خاموشی‌ها طولانی شود و سریعا مواردی که بی‌برق بودند برقدار شدند.

وی در ادامه افزود: همه اینها نشان از عزم و اراده دولت برای خدمت‌رسانی مطلوب به مردم و شناسایی نقاط حساس است، شاخص برخورداری از کابل خودنگهدار قبلا ۲۷ درصد بود ولی اکنون ۴۱ درصد است.

مهدیزاده تصریح کرد: ۳۳ درصد عملکرد حوزه کابل خودنگهدار برای سال۱۴۰۱.۱۴۰۲ با حدود ۲۰۱۲ کیلومتر در سطح استان گیلان است و ما بیست هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف در سطح استان داریم و این حجم از اقدامات، اقدامات کوچکی نیست که در استان اتفاق افتاده است.

وی افزود: در حوزه مدیریت بر خاموشی‌ها ما قبلا کلیدهوشمند نداشتیم یا بسیار محدود بود اما اکنون همکاران ما فرمان قطع و وصل بسیاری از نقاط را از اتاق فرمان یا اتاق پایش انجام می‌دهند و این کار بسیار بزرگی بود که باعث شد ۳۴ تا ۳۵ درصد میزان خاموشی‌ها را در این حوزه کاهش دهیم.

مدیرعامل توزیع برق گیلان تاکید کرد: همه این‌ها با تلاش و همت و جدیت همکاران بنده بود که انشالله بتوانیم خدمت‌رسانی بهتری را انجام بدهیم.

مهدی زاده به انعقاد قرار داد جدیدی برای ۸۰۰کیلومتر کابل خودنگهدار اشاره کرد و اظهار داشت: بخش عمده از این قرارداد برای حوزه شهرستان رشت است و برنامه ریزی کردیم که بتوانیم به زودی بخشی از مشکلات را برطرف کنیم و در حوزه ترانس‌ها ۲۰۵۱دستگاه ترانس یا افزایش قدرت داده شده یا جدید نصب شده است.

وی در ادامه گفت: هفته گذشته بزرگترین قرارداد تاریخ شرکت توزیع برق منعقد شد که در نوع خود بی‌سابقه بود و با تلاش و پیگیری یک و نیم‌ساله و با حضور وزیر محترم نیرو در تهران رونمایی شد وطی این قرار داد ۳۰۰هزار دستگاه چراغ لاکپشتی که الان وجود دارد و بسیاری پرمصرف و فرسوده هستند به چراغ‌های LED فوق کم مصرف تبدیل خواهد شد و در قرار داد تنظیم شده طی ۲سال این کار انجام خواهد شد.

محمدتقی مهدیزاده از افتتاح ۵۷۳ پروژه تامین برق گیلان در دهه مبارک فجر با اعتباری بالغ بر ۲۴۷ میلیارد تومان خبر داد و افزود: ۳۷۰ کیلومتر کابل خودنگهدار در قالب۲۹۲ پروژه، ۳۹۰کیلومتر اصلاح شبکه، ۱۵۳دستگاه افزایش قدرت ترانس و ۱۱۸دستگاه ترانس جدید مجموع این عملکردها است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با جدیتی که در این حوزه وجود دارد تلاش می‌کنیم تا انشالله حداکثر بهره وری و عملکرد را داشته باشیم تا شرمنده مردم خوب و شریف استان گیلان نشویم.

Share