در انتظار سنت شکنی؛

مهدی فلاح؛ اولین پزشک ادوار مجلس از حوزه انتخابیه رشت و خمام؟!

در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌توان از “مهدی فلاح” پزشک جوان، مدیر فرهنگی سابق دانشگاه علوم‌ پزشکی گیلان و دبیر انجمن اسلامی پزشکان شهرستان رشت بعنوان تنها نماینده پزشکی ادوار مختلف مجلس در حوزه انتخابیه رشت و خمام پس از پیروزی انقلاب نام برد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دیگر بر کسی پوشیده نیست که جوانان به عنوان نسلی پر انرژی و خلاق، می‌توانند بعنوان موتور پیشران خلاقیت و نوآوری معرفی شده و در عین حال عزمی جزم‌تر‌ از روزمرگی‌های افرادی دارند که وارث سالها عقب‌ماندگی هستند.

در شهرستان رشت نیز در طی ادوار مختلف مجلس همین نقصان منجر به افزایش حجم عقب‌ماندگی‌ها در حوزه‌های مختلف عمرانی و زیرساختی از جمله زیرساختهای درمانی به عنوان یکی از اساسی‌ترین نیازهای مردم رشت شدند.

شهرستان رشت از نخستین دوره انتخابات مجلس در ۲۴ اسفند ۱۳۵۸ تاکنون نماینده پزشکی نداشته و شاید همین موضوع منجر به عقب ماندگی شدید شهرستان رشت به عنوان یکی از مهمترین مراکز استانی با ضریب بالای جمعیت شناور و تراکم جمعیتی باشد.

شهرستانی که از نبود حداقل امکانات کلانشهرها از جمله یک بیمارستان جنرال و مگا هاسپیتال رنج برده و طی چندین دهه گام مؤثرتری از سخنرانی و بیان دغدغه از نمایندگان ادوار مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی به خود ندیده است.

از طرفی هم شرایط سنی حضور نمایندگان ادوار مختلف در مجلس شورای اسلامی از ناحیه انتخاباتی شهرستان رشت و خمام به گونه‌ای بوده که عملاً با مقوله به نام خلاقیت در ارائه توجیهات طرحهای اساسی سلامت محور بی نصیب بوده است.

بسیاری از کارشناسان یکی از دلایل عقب ماندگی رشت در حوزه درمانی و زیرساختی این شهرستان را نبود چهره‌ای جوان و هدایت آرای مردم از سوی برخی خواص به سمت جناحین می‌دانند که به خصوص در چند دوره اخیر گریبان رشت را گرفته است.

حالا در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌توان از “مهدی فلاح” پزشک جوان، مدیر فرهنگی سابق دانشگاه علوم‌ پزشکی گیلان و دبیر انجمن اسلامی پزشکان شهرستان رشت بعنوان تنها نماینده پزشکی ادوار مختلف مجلس در حوزه انتخابیه رشت و خمام پس از پیروزی انقلاب نام برد.

Share