نامزد خبرگان رهبری در گیلان:

حجت‌الاسلام علی کاظمی: نمایندگان خبرگان نباید در مسائل کلان کشور سکوت کنند

نامزد ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در گیلان گفت: نمایندگان خبرگان رهبری در مسائل کلان کشور نباید سکوت کنند، آنان به جهت عالم بودن و تاثیرگذاری باید در این موارد نقش‌آفرین باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی کاظمی در گفت و گوی تلویزیونی با شبکه استانی گیلان با تاکید بر اینکه خبرگان رهبری باید در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی اثرگذار و دیده‌بان نظام و مقام معظم رهبری در استان و کشور باشند و مهندسی فکری و فرهنگی کنند، خاطر نشان کرد: اینکه چون وظیفه خبرگان امور اجرایی نیست، بهانه‌ای برای عقب کشیدن و عقب ماندن از مسایل مهم کشور و استان باشد، پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری در تبیین جایگاه مجلس خبرگان افزود: به بیان رهبر معظم انقلاب دشمن با توطئه‌های گوناگون در فکر خلع سلاح ملت ایران است و در این راستا هر یک از ارکان و مراکز نظام اسلامی ما را که نقش و تاثیر مهمتری در حفظ ایمان، اتحاد مردم و پاسداری از ارزش‌ها و شعارهای آگاهی بخش داشته باشد، در معرض کینه و بغض بیشتر و آماج دشمنی‌های ناجوانمردانه قرار می‌دهد.

نامزد ششمین دوره خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه گیلان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند؛ مجلس خبرگان رهبری در حقیقت یک پشتوانه عظیم برای نظام است از این رو یک پشتوانه و ذخیره معنوی باید همیشه حاضر، آماده و پا به رکاب باشد.

وی با بیان اینکه مجلس خبرگان به دلیل عهده‌دار بودن وظیفه تعیین رهبر، از جایگاه ویژه‌ای در مشروعیت حکومت اسلامی برخوردار است، اظهار کرد: مجلس خبرگان به این علت که درباره بالاترین مقام کشور تصمیم‌گیری می‌کند فراتر از نهادهای دیگر می‌باشد ضمن اینکه نمایندگان مجلس خبرگان رهبری برگزیدگان ملت هستند از این‌رو باید از دانش عمیق دینی، فقهی و بینش قوی سیاسی و اجتماعی برخوردار باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین کاظمی خاطر نشان کرد: کار مجلس خبرگان رهبری تنها تعیین رهبر نیست؛ اگر چه این مساله بسیار بزرگ است چنانکه بعد از رحلت امام (ره) انجام وظیفه کرد و با تعیین مقام معظم رهبری همه دوستان و دشمنان به عظمت کار مجلس خبرگان پی بردند، اما استمرار تقویت نظام و رهبری و رصد شرایط رهبری یکی دیگر از وظایف خبرگان است.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه خبرگان را ضعیف ندانیم و تضعیف نکنیم، افزود: رهبر معظم انقلاب فرمود؛ بعد از عنایت و تفضل الهی، اتکا و امید من به اعضای خبرگان رهبری و چهره‌های موجه روحانی و استوانه‌های ملت و امت است که کمک، راهنمایی، همفکری و همکاری‌شان کارها را آسان و نتایج را نزدیک‌تر خواهد کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: علت مخالف دشمنان کارآیی مجلس خبرگان رهبری است آنان زخم خورده‌اند و سرعت عمل در به میدان آمدن و از بین بردن توطئه‌های دشمنان را در انتخاب رهبر معظم انقلاب دیده‌اند و از این جهت عصبانی هستند.

نامزد ششمین دوره خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه گیلان؛ حفظ و تقویت جایگاه رهبری و استمرار بخشیدن رهبری دینی و انقلابی را وظیفه حساس مجلس خبرگان عنوان کرد و افزود: مجلس خبرگان از یک سو بر عدالت، فقاهت، شجاعت و تدبیر رهبری امروز اشراف دارد و از سویی دیگر هوشیارانه در اندیشه رهبری فرداست.

حضور فعال مجلس خبرگان پشتوانه مطمئن برای صیانت نظام است

حجت‌الاسلام و المسلمین کاظمی در ادامه با بیان اینکه حضور فعال مجلس خبرگان، پشتوانه اطمینان بخشی برای صیانت نظام به ویژه در لحظه‌های حساس است، اضافه کرد: دشمنان قسم خورده اسلام و مردم ایران از رویارویی با این ملت مایوس شده‌اند و به انحراف از درون، دل بسته‌اند و نفوذ در مجلس خبرگان نیز یکی از مسائل آن‌هاست.

وی با اشاره به فرمایشات امام راحل مبنی بر اینکه دشمن برای ۵۰ سال آینده حوزه علمیه قم برنامه دارد، اضافه کرد: بنابراین برخورداری از بینش سیاسی، اجتماعی و آگاهی به مسایل روز از شرایط انتخاب شوندگان است؛ شهید بهشتی میگوید: اگر کسی دارای روحیه انقلابی نباشد حتی اگر در حوزه علمیه به مقامات بالا برسد؛ نمی‌تواند مروج اسلام انقلابی باشد.

وی درباره نامزدی خود در ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری اظهار کرد: لذتی که از تحقیق، پژوهش و مطالعه می‌برم با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست اما برای انجام تکلیف بر خودم واجب عینی دانستم که فاصله بین مردم و نظام را باید نامزدهای خبرگان کم کنند، مردم آقا نمی‌خواهند و من می‌خواهم این ارتباط را تقویت کرده و به مردم گیلان به ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران خدمت کنم.

این نامزد ششمین دوره خبرگان رهبری در گیلان با بیان اینکه هدفم آن است که باری از دوش رهبر معظم انقلاب بردارم، اضافه کرد: به فرمود ایشان امروز بزرگترین مقابله با استکبار خدمت به مردم است.

وی در ادامه گفت و گوی تلویزیونی خطاب به مردم گیلان بیان کرد: به عنوان عضو بسیج اساتید حوزه علمیه قم در مباحث سیاسی، اجتماعی و جلسات شرکت و حضور دارم و در متن جامعه هستم و می‌دانم تحریم‌ها، مردم را ناامید نکرده است، تحریم‌های دشمن ۲۰ تا ۳۰ درصد می‌تواند کارایی داشته باشد، ۷۰ و ۸۰ درصد ناراحتی مردم مربوط به عملکرد برخی از مسئولان است.

وی خاطر نشان کرد: چرا آقایان نمی‌گذارند که شیرینی این نظام اسلامی به مذاق مردم بنشیند و آن را تلخ می‌کنند؟ از بعد از صدر اسلام و نیز دوران امیرالمومنین علی (ع) به این طرف، انقلابی به این عظمت نداشتیم باید این انقلاب را حفظ کنیم؛ ما بیش از ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار شهید به پای انقلاب داده‌ایم باید در مسیر آنان و برای حفظ خون شهدا به این مردم که با همه داشته‌هایشان پای این انقلاب و نظام ایستاده‌اند خدمت کنیم.

وی با بیان اینکه مردم آقا نمی‌خواهند و باید در کنار مردم و با آنان باشیم، اظهار کرد: امروز مهم حفظ خون شهدا و ارزش‌های اسلام است، آنان این مسیر را طی کرده‌اند و ما باید این راه را ادامه دهیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی کاظمی بیان کرد: برای اعتلای آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و حفظ خون شهدا از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد؛ لحظه‌ای از گفتمان امام و رهبری عقب‌نشینی نمی‌کنم، به منظور کسب آرا به هر چیزی دست اندازی نخواهم کرد و برای جلب اطمینان مردم نسبت به نظام و رهبری تلاش می‌کنم و در ایجاد همگرایی بین اعضای خبرگان می‌کوشم.

وی با بیان اینکه شما مردم گیلان در راه انقلاب خون داده و ایثار کرده‌اید و باید در این مسیر ثابت قدم بمانید، خاطرنشان کرد: اگر مردم ۱۰ چالش و معضل داشته باشند وقتی مردم در کنار ما قرار گیرند هشت معضل با رفاقت حل می‌شود، ۲ مشکل دیگر برای مسئولان اجرایی باقی می‌ماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علی کاظمی سوم خرداد ۱۳۴۶ در خانواده‌ای کشاورز در روستای آبکنار بندرانزلی چشم بر جهان گشود، در سال‌های ملتهب ابتدای انقلاب هنوز ۱۳ سال داشت که به علت فعالیت‌های وسیع انقلابی در منزل پدری در پی حمله شبانه منافقین مورد اصابت چند گلوله قرار گرفت و به مقام جانبازی نائل آمد، وی در جبهه حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس حضوری فعال داشت و از جانبازان ۵۰ درصد است.

Share