به مناسبت ۲۹ دی‌ماه روز هوای پاک

۵۵۰ اصله نهال به مناسبت روز هوای پاک در آستارا کاشته شد

۵۵۰ اصله نهال به مناسبت ۲۹ دی‌ماه روز هوای پاک با حضور مسئولان و دوستداران محیط زیست در پارک طبیعت‌گردی آستارا کاشته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در حاشیه کاشت نهال ها به خبرنگار دیار میرزا گفت: طرح هر ایرانی یک درخت با هدف حفاظت از منابع طبیعی و ترویج فرهنگ محیط زیست در سطح کشور اجرا می‌شود و در راستای این طرح، یک میلیارد درخت کاشته می شود.
مازیار رضوی ادامه داد: طرح کاشت یک میلیارد درخت در ایران در راستای احیای جنگل‌ها، تولید اکسیژن، حفاظت از منابع آب و خاک، نفوذپذیری آب، جذب دی اکسید کربن و گرد و غبار پیگیری می‌شود.
وی افزود: ادارات منابع طبیعی با همکاری دستگاه های همسو و سازمان های مردم‌نهاد هر هفته در یکی از شهرهای گیلان برنامه کاشت نهال را اجرا می کنند‌.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان اضافه کرد: در سال جاری حدود ۶ هزار اصله نهال هم به دانش آموزان شهرستان آستارا توزیع شده است تا کودکان و نوجوانان با اهمیت کاشت و نگهداری نهال‌ها آشنا شوند.
رضوی یادآور شد: امروز طرح کاشت ۵۵۰ اصله نهال با همکاری شرکت امیران پاک ایرانیان، منابع طبیعی، محیط زیست، گروه‌های جهادی، ورزشکاران پیشکسوت و کانون پرورش فکری شماره۲ آستارا اجرا شد و در خاتمه مسابقه عکاسی با تلفن همراه با موضوع محیط زیست با حضور شرکت‌کنندگان برگزار گردید و عکس‌های برگزیده انتخاب و طی آئینی از نفرات برتر تجلیل خواهد شد.

Share