منابع خبری اعلام کردند

کشته شدن یک عامل دیگر موساد در حمله ایران به اربیل

منابع خبری از کشته شدن تاجر دیگر عراقی که همکار پیشرو دزایی بوده و با موساد ارتباط داشته است خبر دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شبکه رووداو گزارش داد که ایران ساعت ۱۱:۳۰ شب گذشته با ۱۰ فروند موشک مقر تروریست‌ها در اربیل را هدف قرار داد.

در این گزارش آمده است که در این حمله علاوه بر «پیشرو دزایی»، تاجر کرد و جاسوس موساد همکار وی به نام «کرم میخائیل» تاجر مسیحی عراقی نیز کشته شده است.

کرم میخائیل در زمان حمله در منزل دزایی حضور داشته است.

وی شهروند مسیحی عراقی اهل بغداد و متولد سال ۱۹۸۱ است. میخائیل رئیس شرکت واردکننده تجهیزات برق«الریان» بوده و در شرکت سامسونگ نیز سهم داشته است.

وی همچنین به مدت دو سال به عنوان پیمانکار در پروژه بولیوارد مشارکت داشته است.

برخی منابع خبری اعلام کردند که کرم میخائیل تابعیت انگلیسی نیز داشته و روابط قوی با موساد دارد.

پیش از این، خبرگزاری المطلع گزارش داد که در حملات موشکی بامداد امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به مقر تروریست‌ها، منزل « پیشرو دزایی»، تاجر بزرگ کرد و رئیس شرکت امنیتی «فالکون» در اربیل واقع در اقلیم کردستان عراق هدف قرار گرفته و او کشته شده است.

بر اساس این گزارش پسر این تاجر کرد نیز در این حمله زخمی شده است.

بر اساس اطلاعاتی که خبرگزاری المطلع به آن‌ها دست یافته است، دزایی در حمله موشکی سپاه به مقر موساد در اربیل کشته شده است.

در این گزارش آمده است که رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در پی این حمله موشکی هشتگ «شکار بزرگ» را منتشر کردند.

در این گزارش آمده است که دزایی رئیس شرکت فالکون بوده و او در واقع پوشش موساد و مسئول محافظت از این سازمان در اربیل و همچنین مسئول حمایت‌های لجستیکی از آن‌ها نیز بوده است.

در بخشی از این گزارش آمده است، مقر رسمی شرکت فالکون در مصر است و این شرکت به همراه شرکت‌های دیگر وظیفه و مسئولیت مشخص کردن پایگاه‌ها و اهداف از طریق پلاک خودروها و فناوری‌های دیگر را برعهده دارند.

این خبرگزاری نوشت: یکی دیگر از مهم‌ترین این شرکت‌ها، شرکت EIA است که یک آژانس اصلی وابسته به سازمان آمار آمریکا به شمار می رود و مسئول جمع‌آوری، تحلیل و نشر اطلاعات است.

این شرکت، شریک اساسی شرکت فالکون است که رئیس آن در بمباران مقر موساد کشته شد.

پیش از این، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای درباره این حملات اعلام کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به شرارت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت، با اشراف و تسلط اطلاعاتی بر مقرها و تحرکات این رژیم در منطقه، با شلیک موشک‌های بالستیک، یکی از مقرهای اصلی جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق را مورد هدف قرار داده و آن را منهدم کرد.

طبق این اطلاعیه «این مقر مرکز توسعه عملیات جاسوسی و طراحی اقدامات تروریستی در منطقه و خصوصا کشور عزیزمان بوده است.»

وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای با مطرح کردن ادعاهایی به حملات موشکی ایران به مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی در اربیل عراق واکنش نشان داد.

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این بیانیه‌ به طرح اظهاراتی مداخله‌جویانه پرداخت و اقدام سپاه پاسداران ایران در انهدام مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در عراق را محکوم کرد.

Share