آوای سلامت؛

کسانی که عمر طولانی دارند چه می خورند؟

رژیم غذایی جزء اصلی همه چیز است، بر شانس ابتلا به بیماری ها، وزن بدن و حتی خلق و خوی تأثیر می گذارد و وقتی صحبت از زندگی طولانی و بدون بیماری می شود، دوباره رژیم غذایی نقش مهمی ایفا می کند که باید به آن توجه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از جماران، برخی از کشورهای جهان مانند ژاپن، یونان، ساردینیا، ایتالیا، اوکیناوا، نیکویا، کاستاریکا و ایکاریا به عنوان مناطق آبی شناخته می‌شوند، زیرا شامل بیشترین غلظت افرادی هستند که عمر طولانی مدت را دارند. وقتی صحبت از عوامل می‌شود، متخصصان علت طول عمر را به رژیم غذایی نسبت می‌دهند.

در اینجا ۵ تا از مهم‌ترین رازهای تغذیه‌ای افرادی که طول عمر زیاد در جهان را دارند آورده ایم:

میوه‌ها و سبزیجات:

میوه‌ها و سبزیجات اجزای اصلی رژیم گیاهخواری هستند. افرادی که طول عمر زیاد به خوردن روزانه میوه و سبزیجات علاقه دارند. هدف آن‌ها تا حد زیادی خوردن ۵ تا ۱۰ وعده میوه و سبزیجات در روز است که منبع ویتامین C، پتاسیم و فیبر هستند. این مواد با هم سلامت روده را بهبود می‌بخشد و خطر سرطان روده را کاهش می‌دهد و در عین حال سلامت روده را به میزان قابل توجهی بهبود می‌بخشد.

روزانه یک فنجان لوبیا:

لوبیا سرشار از پروتئین و فیبر است. لوبیا چیتی، لوبیا سیاه، عدس و نخود منابع عالی اسید فولیک، پروتئین و آنتی اکسیدان هستند که می‌توانند از کبد چرب جلوگیری کنند، برای قلب مفید باشند و همچنین خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند.

خوردن آجیل:

یک مشت آجیل در روز، بدون شکر، روغن یا نمک برشته شده، می‌تواند برای کنترل وزن بدن، سلامت قلب و حتی دیابت عالی باشد. آجیل‌ها منابع بسیار خوبی از چربی‌های سالم، پروتئین، ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و مواد مغذی هستند که با بیماری‌های قلبی و حتی خطر ابتلا به دیابت مبارزه می‌کنند.

اجتناب از غذاهای فرآوری شده:

غذاهای فرآوری شده مانند کیک، چیپس سیب زمینی، بیسکویت و شیرینی اغلب به عنوان یک خوراکی برای چشایی در نظر گرفته می‌شوند. با این حال، آن‌ها پر از کالری هستند و از موادی مانند کره، شکر، روغن و آرد تصفیه شده که دارای مواد مغذی کمی هستند ساخته می‌شوند.

روغن‌های سالم را در رژیم غذایی خود بگنجانید:

روغن‌های سالم مانند روغن زیتون و روغن خردل حاوی چربی‌های تک غیراشباع هستند که دارای خواص ضد التهابی هستند که برای قلب و حتی کنترل وزن مفید هستند. اینها با خطر کمتر بیماری قلبی، بیماری آلزایمر و سکته مغزی مرتبط هستند.

Share