آیا نماینده رباط کریم در ایران زندگی نمی کند؟!

نوروزی: عملکرد وزارت بهداشت در حوزه دارو قابل تقدیر است

عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه تجهیزات پزشکی نیز با ورود شرکتهای دانش بنیان شاهد پیشرفتهای چشمگیری هستیم و بخش عمده ای از نیاز کشور به تجهیزات پزشکی از طریق شرکتهای دانش بنیان تأمین شده است.

حسن نوروزی نماینده رباط کریم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام حسن نوروزی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به عملکرد وزارت بهداشت گفت: عملکرد وزارت بهداشت در دولت آقای رئیسی در حوزه تأمین دارو و تجهیزات پزشکی قابل تقدیر است.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با پیگیریها و حمایتهای انجام شده از شرکتهای داخلی امروز شاهد تولید و تأمین بخش زیادی از داروهای مورد نیاز کشور در داخل هستیم و به لطف خدا مشکل قابل ذکری در زمینه دارو وجود ندارد.

وی افزود: امروز شاهد آن هستیم که مشکل تأمین شیر خشک که چند هفته ای در کشور ایجاد شده بود با پیگیریها و اقدامات وزارت بهداشت مرتفع شده است.

نوروزی خاطرنشان کرد: در حوزه تجهیزات پزشکی نیز با ورود شرکتهای دانش بنیان شاهد پیشرفتهای چشمگیری هستیم و بخش عمده ای از نیاز کشور به تجهیزات پزشکی از طریق شرکتهای دانش بنیان تأمین شده است.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عملکرد وزارت بهداشت و دولت آقای رئیس در حوزه تأمین دارو قابل تقدیر است و ما شاهد زحمت شبانه روزی دولت سیزدهم در این رابطه هستیم.

وی افزود: وزارت بهداشت در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی باید به همین شیوه ای که تا کنون عمل می کرده ادامه دهد و مسیر در پیش گرفته را به شتاب و سرعت بیشتر ادامه دهد.

گزارش کمیسیون بهداشت درباره اقدامات دستگاه‌ها در توزیع دارو و تجهیزات پزشکی

سلمان اسحاقی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۹ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تشریح گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص ارزیابی اثربخشی سیاستگذاری ها و اقدامات عملیاتی دستگاه های مسئول برای ساماندهی مشکلات زنجیره تامین و توزیع دارو و تجهیزات پزشکی کشور، گفت: در تیرماه سال ۱۴۰۱ با تصمیم دولت در راستای تنظیم گری در زنجیره تأمین و توزیع دارو و تجهیزات پزشکی، سیاستگذاری جدیدی با عنوان طرح دارویار اجرایی گردید. انتظار می رفت مطابق با هدف های اعلامی دولت، توزیع یارانه دارو متناسب با نیاز بیماران، بهره مندی همه دهک های درآمدی از یارانه طرح، کنترل قاچاق معکوس و رشد صادرات رسمی دارو محقق گردد.

وی افزود: با این وجود همزمان با اجرای طرح، کمبودهای دارویی که البته زمینه آن از گذشته وجود داشت به اوج خود رسید و با آن که عدم افزایش پرداخت از جیب بیمار از جمله پیش شرط های اجرای طرح عنوان شده بود؛ اما بعضاً طی یک سال و نیم گذشته شاهد افزایش بی رویه قیمت دارو و ناگزیر تحمیل پرداخت آن به بیمار بودیم.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از این رو در طی مدت زمان اجرای طرح، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با آگاهی از ابعاد پیچیده این سیاستگذاری و امکان بروز مشکلات احتمالی متعددی که شهروندان در تأمین مایحتاج دارویی خود با آن دست و پنجه نرم می کنند، ضمن پیگیری مستمر و پایش منظم وضعیت و برگزاری جلسات، سه گزارش نظارتی تهیه و در صحن علنی مجلس با حضور مسئولان ذیربط اقدام به واکاوی مشکلات موجود و اعلام دغدغه مندی ها، الزامات و تکالیف دستگاه های متولی در راستای بهبود نسبی اوضاع حاکم بر بازار دارو و تجهیزات پزشکی کشور نمود.

اسحاقی تصریح کرد: اینک در ادامه روند نظارتی یاد شده این کمیسیون چهارمین گزارش نظارتی خود را مشتمل بر شرح وضعیت موجود و عملکرد دستگاه های مسئول در رفع دغدغه های مطرح شده و کیفیت انجام تکالیف قانونی مرتبط که در گزارش های پیشین در حوزه مدیریت بازار دارو و تجهیزات پزشکی کشور به دفعات بر رفع و انجام آن ها تاکید شده بود، به حضور مردم شریف ایران و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ارائه می نماید.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در بخش دیگری از قرائت گزارش گفت: علیرغم پوشش اولیه افزایش قیمت های ناشی از اجرای طرح دارویار در عمده اقلام دارویی توسط بیمه های پایه، با گذشت ۱.۵ سال از آغاز طرح به واسطه افزایش های بعدی قیمت اقلام دارویی، آثار مورد انتظار اجرای طرح کمرنگ و هزینه های تهیه دارو برای بیماران معادل ۱۰۷درصد افزایش وزنی داشته است.

متن کامل گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس را     بخوانید.

Share