رئیس کمیسیون بهداشت مجلس؛

حتی برخی داروهای عادی هم کمیاب هستند | دارو هم کم است و هم بی‌کیفیت

در کنار کمبود دارو مشکلات واردات و تولید، یک مشکل دیگر نیز به این عرصه اضافه شده است و آن کیفیت پایین داروهاییست که به گفته برخی از نمایندگان مجلس و شهروندان، با خوردن چند ورق از قرص‌های جدید هم بهبودی حاصل نمی‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و درمان مجلس، درباره کمبود دارو و کیفیت پایین آن به «انتخاب» گفت: این صحبت دیگر تکراری شده است. ما بارها گفته‌ایم صنعت دارو مشکل دارد و نتیجه نگرفتیم. دولت باید به وظایف خود در این زمینه عمل کند. ما گزارشی تهیه کردیم که از مجلس به قوه قضاییه بفرستیم تا به موضوع با جدیت بیشتری رسیدگی شود.

او افزود: مشکل جدی در دارو داریم و کمبودهای قابل توجهی هم در بخش زیادی از داروها وجود دارد، در تمام داروها ممکن است کمبود وجود داشته باشد. حتی برخی داروهای عادی نیز گاها درگیر کمبود می‌شوند. همه مردم از این وضعیت شاکی هستند. من در نطق مجلس هم بارها گفتم که مشکل دارو داریم. هم منابع ریالی هم منابع ارزی مشکل دارد؛ سیستم بروکراتیک و فشل اداری ما باعث این وضعیت شده است.

شهریاری درباره نقش دولت در ایجاد وضعیت فعلی دارو گفت: ما خیلی برای سلامت مردم نگران هستیم و این نگرانی را هم به تمام مسئولین منتقل کردیم. روز گذشته تمام دست اندرکاران این حوزه را دعوت کردیم و ۲ ساعت بحث شد و الان هم در حال تهیه گزارشی هستم. ما وضعیت دارو را پیگیری می‌کنیم اما مسئول اجرا نیستیم. دولتمردان هستند که به موقع عمل نمی‌کنند و باعث ایجاد وضعیت فعلی شده اند. منابع ریالی و ارزی مشکل دارد و از وارد کننده و تولیدکننده هم حمایت نمی‌کنند.

Share