امام جمعه رشت؛

نرخ تورم در کشور رو به کاهش است | با واردات بی رویه، بازار برنج ایرانی را خراب نکنند

فلاحتی با اشاره به حرکت کاهشی تورم در کشور، ادامه داد: اگرچه به نقطه مطلوب در اقتصاد نرسیده ایم، اما حرکت خوبی آغاز شده و دولت در حال پرداخت بدهی های گذشته بدون استقراض از بانک مرکزی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی امروز، ۱۵ دی ماه در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، ضمن عرض تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از هم وطنان که زائر مزار حاج قاسم سلیمانی بودند، اظهار کرد: دشمنان داخلی و خارجی فکر می کنند که می توانند با چنین اقدامات وحشیانه ای به جمهوری اسلامی ایران صدمه بزنند، اما ایران و ملت ایران مقاوم و مقتدر هستند.

وی با اشاره به جنایات داعش در حق مسلمانان، افزود: همه مجامع جهانی جنایت اخیر را محکوم کردند، اما دشمنان اسلام و ایران بدانند که این شهادت ها ملت ما را قوی تر خواهد کرد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه درخت تناور انقلاب با خون مطهر شهدا آبیاری شده و صلابت پیدا کرده است، افزود: ملت ایران هرگز ار راه اسلام و قرآن و انقلاب و ولایت دور نمی شوند و دشمنان با این اقدامات کور خود، مبارزه بی امان جمهوری اسلامی با نظام سلطه و صهیونیسم را تقویت خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به توطئه های نرم دشمنان علیه ملت ایران در کنار جنایت های امنیتی، تاکید کرد: دشمنان می خواهند با شعار آزادی، عفاف و حجاب را از جامعه ما بگیرند، اما ملت ایران مسلمان و پایبند به آموزه های اسلامی و دینی هستند.

وی حجاب را مخالف آزادی زنان ندانست و عنوان کرد: اسلام برای زن ارزش و جایگاه قائل است و با بی عفتی مخالفت می کند؛ البته زنان جامعه ایرانی در همه صحنه های انقلاب و نظام نقش دارند و دوشادوش مردان به پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی در همه عرصه ها کمک می کنند.

آیت الله فلاحتی در ادامه از دولت خواست مهار تورم را در دستور کار قرار دهد و بیان کرد: رهبر انقلاب بارها درباره جلوگیری از رشد نقدینگی تذکر دادند و لذا دولت باید برای مهار تورم، مهار نقدینگی را دنبال کند.

وی با اشاره به حرکت کاهشی تورم در کشور، ادامه داد: اگرچه به نقطه مطلوب در اقتصاد نرسیده ایم، اما حرکت خوبی آغاز شده و دولت در حال پرداخت بدهی های گذشته بدون استقراض از بانک مرکزی است.

امام جمعه رشت تورم را عامل نابسامانی اقتصاد دانست و گفت: تورم و گرانی قیمت ها موجب می شود مردم خدمات عمرانی و اقتصادی دولت را لمس نکنند و لذا دولت در گام نخست، قدرت خرید مردم را افزایش دهد.

وی افزایش قدرت خرید را موجب رونق بازار دانست و تصریح کرد: برای رشد تولید، ابتدا باید بازار رونق بگیرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین به مشکل کشاورزان برای فروش برنج تولید شده سال جاری اشاره کرد و متذکر شد: حدود ۷۰ درصد برنج کشاورزان گیلانی در دست کشاورز باقی مانده است، مسئولان نسبت به کشاورزان بی مهری نداشته باشند و با واردات بی رویه برنج، بازار برنج ایرانی را خراب نکنند.

آیت الله فلاحتی از مسئولان مربوطه خواست برنج را مستقیم از کشاورزان خرید کنند و گفت: واسطه‌گران بازار را خراب می کنند و موجب می شوند که کشاورز از تولید خود سود نبرد.

Share