وزیر میراث فرهنگی در صومعه سرا؛

مشکلات و موانع موجود در هر منطقه را به‌صورت میدانی حل می‌کنیم نه از پشت میز

وزیر میراث‌فرهنگی از اجرای طرح جامع گردشگری با ظرفیت اشتغال ۸۰۰ نفر در صومعه سرا خبر داد و گفت: این طرح در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار با مشارکت بخش‌خصوصی اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عزت‌الله ضرغامی در حاشیه سفر به استان گیلان و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گیلان به جهت ظرفیت‌ها و قابلیت‌های کم‌نظیری که در بخش‌های مختلف دارد سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر و مسافر است.

ضرغامی با بیان اینکه اقتصاد گردشگری در گیلان تقویت می‌شود، اضافه کرد: با توسعه زیرساخت‌های گردشگری و فراهم‌سازی امکانات می‌توان از مواهب ارزشمند تاریخی و طبیعی گیلان بهره گرفت.

وی با انتقاد از عملکرد ضعیف در حوزه تامین و تقویت زیرساخت‌های گردشگری گیلان در ادوار گذشته افزود: دولت سیزدهم تلاش می‌کند در حوزه‌های مهم چالش‌ها و خلاءهای زیرساختی را به ویژه در بخش گردشگری پر کند.

وزیر میراث‌فرهنگی در خصوص اهمیت سفرهای استانی خود بیان کرد: با بازدید از نقاط مختلف به دنبال حل ریشه‌ای مشکلات در همان منطقه و محل هستیم و تصمیماتی که در محل گرفته می‌شود اثرگذارتر است تا اینکه در پایتخت و از پشت میز پیگیری شود.

ضرغامی با تاکید بر لزوم رفع موانع سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری اضافه کرد: مانع‌زدایی در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری بخش گردشگری مورد توجه است.

وی از اجرای طرح جامع گردشگری در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار در صومعه‌سرا خبر داد و اضافه کرد: با اجرای این طرح بزرگ گردشگری در صومعه سرا برای بیش از ۸۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.

صبح امروز وزیر میراث‌فرهنگی با استقبال سید کاظم دلخوش اباتری و حسن محمدیاری دو تن از نمایندگان استان گیلان در مجلس به این استان سفر کرد و از برخی از آثار و ابنیه تاریخی و مکان های گردشگری شهرستان های صومعه‌سرا و ماسال بازدید کرد.

Share