رئيس سازمان برنامه و بودجه در سفر به گیلان؛

سیاست دولت تخصیص اعتبار به پروژه‌هایی است که قابلیت تکمیل و افتتاح تا پایان سال آینده را دارند

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: گیلان ۶۰ طرح و پروژه مهم دارد، که تعدادی از این پروژه ها تا پایان امسال و تعدادی دیگر تا پایان سال ۱۴۰۳ با اعتبار هفت هزار میلیارد تومانی تکمیل و افتتاح می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «داود منظور»، معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه در جریان سفر یک روزه خود به گیلان، در حاشیه بازدید از بیمارستان در حال احداث چهارصد تختخوابی لاکان، گفت: گیلان ۶۰ طرح و پروژه مهم دارد، که تعدادی از این پروژه‌ها تا پایان امسال و تعدادی دیگر تا پایان سال ۱۴۰۳ با اعتبار هفت هزار میلیارد تومانی تکمیل و افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه سفرهای استانی به منظور بازدید و با هدف پیگیری پروژه‌های مهم استانی، انجام می‌شوند.

گفت: سازمان برنامه و بودجه از طرح‌ها و پروژه‌های مهم حمایت و پشتیبانی می‌کند.

وی با بیان اینکه گیلان ۶۰ طرح و پروژه مهم دارد، تصریح کرد: تعدادی از این پروژه‌ها تا پایان امسال و تعدادی دیگر تا پایان سال ۱۴۰۳ با اعتبار هفت هزار میلیارد تومانی تکمیل و افتتاح می‌شود.

وی طرح‌های فوق را در بخش‌های آب، فاضلاب، حمل و نقل و راه، فرهنگی و زیرساختی دانست و گفت: بیمارستان ۴۲۱ تختخوابی لاکان به عنوان یک بیمارستان جنرال و مگاهاسپیتال از پروژه‌های مهم استان و کشور در حوزه بهداشت و درمان است که تا پایان سال آینده تکمیل خواهد شد.

وی با اعلام اینکه تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت این بیمارستان هزینه شده و طی دو سال گذشته نیز ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن تخصیص داریم و هم اکنون برای تجهیز نیازمند تامین اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومانی هستیم.

معاون رییس جمهور با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای تکمیل هرچه سریع‌تر کریدورهای مهم از جمله راه ریلی و جاده‌ای (راه آهن رشت – کاسپین و رشت – آزاد راه)، گفت: سیاست دولت تخصیص منابع و تزریق اعتبار برای پروژه‌هایی است که قابلیت تکمیل و افتتاح تا پایان سال آینده را دارند.

وی همچنین از حمایت دولت از شالیکاران و چایکاران خبر داد و بیان کرد: سیاست دولت حمایت از تولید داخلی برنج است و تلاش می‌کنیم از طریق ستاد تنظیم بازار، به گونه‌ای واردات را انجام دهیم که به تولیدکنندگان آسیب وارد نکند؛ همچنین برنامه ریزی‌های لازم برای خرید برنج از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌ها و مباشرین خصوصی انجام شود.

Share