عباس‌نژاد: عمر کمربندی‌های ما تمام شده است

درخواست عباس نژاد برای فک پلمپ کارخانه آسفالت شهرداری رشت

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر رشت اظهار کرد: عمر کمربندی‌های ما تمام شده است و متاسفانه در هیچ دوره‌ای ندیده‌ام در مجلس ردیف اعتباری برای کمربندی‌های ما لحاظ گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مسعود عباس‌نژاد، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر رشت، در نشست اعضای شورای شهر رشت با مجمع نمایندگان استان که روز پنجشنبه ۲۱ دی ماه برگزار گردید، گفت: برای بنده بسی جای خوشحالی است که دو تن از نمایندگان حاضر در این جلسه، آقایان دکتر نجفی نماینده آستانه اشرفیه و رییس مجمع نمایندگان استان و جناب آقای دکتر دنیا مالی نماینده بندر انزلی از همکاران سابق ما در شورای اسلامی شهر بوده و بخوبی با مشکلات حوزه مدیریت شهری آشنا هستند.

وی گفت: پس از نمایندگان محترم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس، مخاطب اصلی ما آقای دنیامالی، نماینده مردم بندرانزلی می‌باشند چرا که حوزه ترافیک ما مستقیما با شهرستان بندرانزلی ارتباط دارد.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری در ادامه صحبتهایش خطاب به دنیامالی گفت: سوال اینجانب به عنوان کارشناس حوزه عمران این است که چگونه میشود دولتی منطقه آزاد انزلی را ایجاد کند و تراکنش مالی آن در طول سال بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان باشد اما برای ساخت یک متر خیابان نیز برنامه ریزی نداشته باشد و مسیر تردد تریلی‌ها و ماشین‌های سنگین منطقه آزاد، از درون شهر رشت باشد.

وی با بیان این که مردم و شهرداری رشت نباید جور این حجم از ترافیک را تحمل کنند و دولت سودش را ببرد، افزود: در همه دنیا ابتدای به ساکن جاده احداث می‌شود، بعد راه آهن و خط هوایی ولی در استان گیلان ما هنوز منتظریم که دولت خطوط ریلی رشت به انزلی را افتتاح کند.

عباس‌نژاد در ادامه گفت: عمر کمربندی‌های ما تمام شده است و متاسفانه در هیچ دوره‌ای ندیده‌ام در مجلس ردیف اعتباری برای کمربندی‌های ما لحاظ گردد.

وی افزود: حقیقتا اعضای شورا و شهردار هر آنچه در توان داشتند برای اجرای پروژه طرح میثاق پای کار گذاشتند که البته در خصوص دو پل تا این لحظه موفق به اخذ مجوزات قانونی نشده ایم.

این عضو شورا در ادامه گفت: همکاران ما در مجموعه شورا در ۲ سال گذشته تلاش بی‌وقفه داشته‌اند تا آغاز عملیات اجرایی ۶ پروژه تقاطع غیر همسطح شروع شده ودر شورای ششم افتتاح گردند و این در حالی است که اعتبار تمامی پروژه‌ها از منابع داخلی تامین شده است.

عباس‌نژاد در ادامه خطاب به مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ۳۸ میلیارد تومان پول مردم را به وزارت کشور دادیم تا ۳۰ دستگاه اتوبوس به ما بدهند که تا کنون ۱۴ دستگاه اتوبوس تحویل ما شده است اما هیچ گونه خدماتی به ما ارایه نداده‌اند و متاسفانه شرایط بگونه‌ای است که بخاطر تنها یک فیلتر، اتوبوس ها در ایستگاه نگهداری، بلااستفاده مانده اند، از اینرو از مجمع نمایندگان استان عاجزانه درخواست می‌کنم پیگیری‌های لازم جهت استرداد اتوبوس‌های باقیمانده را که از پول مردم و با مشقات فراوان خریداری شده است را بعمل آورند.

وی در ادامه با پرداختن به موضوع مترو تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود بشخصه مخالف احداث و راه اندازی خطوط مترو در شهر رشت هستم. در حال حاضر در شهر تهران با توجه به این که از هر ۵۰ هزار تومان هزینه، تنها ۲ هزار تومان را مردم و ۴۸ هزارتومان را شهرداری جهت هزینه‌های تعمیر و نگهداری پرداخت می‌کند، سوال بنده این است آیا ما توان نگهداری مترو را داریم؟

عباس‌نژاد در خصوص مشکلات موجود در حوزه نسق سازان خطاب به نمایندگان مجلس گفت: در حوزه شهرسازی مشکلات تخلفات و تخریبات ساختمان ما بحث نسق سازان بوده ولی قانونی که مجلس شورای اسلامی در خصوص بند «ت» دیده است برای افرادی است که دارای سند می‌باشند از اینرو نسق سازان نمی‌توانند از مزایای بند «ت» بهره‌مند شوند و در نتیجه پرونده‌ها همچنان باز است و این مساله نارضایتی‌های گسترده مردمی را به همراه داشته است و توقع می‌رود در اینخصوص نمایندگان محترم مردم در مجلس اهتمام بیشتری ورزند.

وی در بخش دیگری از صحبتهایش اظهار داشت: در حوزه گردشگری بیشترین گردشگر ما در حوزه سلامت است و این در حالی است که ساختمان‌های مورد استفاده در حوزه خدمات درمانی مسکونی هستند اما با کاربری پزشکی از آن استفاد می‌شود در نتیجه ساختمان ده واحده تبدیل به تعداد هزار سفر می‌شود و این موضوع را بارها خدمت نمایندگان مردم عرض نمودیم متاسفانه نواب امروز تبدیل به غولی شده است که در حال بلعیدن شهر رشت است در حالی که مجتمع پزشکان کاربری مسکونی دارد شاهد رونق گردشگری سلامت در آن هستیم، اما مجموعه مدیریت شهری بعنوان متولی اصلی شهر ازعواید آن کاملا بی‌بهره است.

این عضو شورای شهر رشت در ادامه صحبت‌هایش خطاب به نمایندگان و معاونین استاندار گفت: پس از ۴۰ سال، کارخانه آسفالت شهرداری را پلمپ کردند کار را از سمت دستگاه قضا پیگیری نمودیم همانگونه که مستحضر هستید مسیر دستگاه محترم قضا بدلیل رعایت اصول قانونی تشریفات قانونی مخصوص به خود را دارد، از اینرو با توجه به حضور جناب آقای دکتر فکور خواهشمندم این مشکل هر چه زودتر و بعنوان اولین ثمره جلسه، همین امروز حل شود تا مردم رشت از خدمات کارخانه آسفالت آن هم در این فصل از سال و بویژه ایام حساس انتخابات بی‌بهره نباشند.

وی در بخش پایانی صحبت‌هایش با اشاره به بحث تالاب عینک گفت: شورای ششم فارغ از شعارهای متعارف در ادوار گذشته دراقدامی عملی و به منظور بالفعل کردن استعدادهای بالقوه شهر رشت و ایجاد زمینه‌ها جذب توریست و درآمد پایدارو رونق کاری برای شهروندان بویژه مردم کم برخوردار حاشیه تالاب قرارداد همکاری را با پیمانکار منعقد و کار نیز آغاز گردید اما در ماه گذشته ناگهان سند تالاب به یکی دیگر از ادارات واگذار شده است و این بدان معناست که مجموعه مدیریت شهری عملا متولی نیست و متاسفانه حادث شدن چنین مسایلی به سود رشت و شهروندان رشتی نیست. که امیداورم با ورود نمایندگان محترم مجلس این مساله هر چه سریعتر و بدون فوت وقت به سود مردم شریف رشت و گیلان حل شود.

Share