شهردار رشت تأکید کرد:

قیر برای آسفالت شریان‌های ورودی و خروجی رشت تخصیص یابد

شهردار رشت ضرورت تخصیص قیر بازآفرینی برای آسفالت شریان‌های ورودی و خروجی رشت را مورد تاکید قرار داد و گفت: آسفالت اصلی‌ترین مطالبه مردم از شهرداری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید محمد احمدی، شهردار رشت در نشست مشترک با نمایندگان مردم شهرستان رشت در مجلس و مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای گیلان اظهار داشت: باید قیر مورد نیاز بازآفرینی برای آسفالت شریان‌های ورودی و خروجی رشت اختصاص یابد.

شهردار رشت در این جلسه که با هدف ساماندهی و آسفالت شریان‌های ورودی و خروجی رشت برگزار شد ضمن قدردانی از پیگیری‌های نمایندگان مجلس برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های ملی ابراز داشت: با همراهی نمایندگان مجلس و مسئولان شهری و استانی می‌توانیم اتفاقات خوبی برای شهر رشت رقم بزنیم.

احمدی آسفالت را از جمله اولویت‌های اساسی شهرداری رشت عنوان کرد و با بیان اینکه شهرداری باید در حوزه‌های بسیار متنوعی خدمات ارائه کند افزود: در حال حاضر آسفالت، اصلی‌ترین مطالبه مردم از شهرداری است و شهرداری رشت نیز با اولویت‌بندی نسبت به اجرای آسفالت معابر اصلی و فرعی اقدام می‌کند.

شهردار رشت از اجرای پروژه‌های آسفالت شهری در سطح شهر با استفاده از حدود ۶ هزار و ۵۰۰ تن آسفالت از ابتدای سال تا اواسط خرداد خبر داد و تصریح کرد: شهرداری رشت در این راه تمام ظرفیت خود را به کار گرفته و با دارا بودن دو کارخانه آسفالت نسبت به اجرای پروژه‌های آسفالت سطح شهر اقدام می‌کند.

* آسفالت یک سوم معابر ورودی رشت با اولویت حوزه جنوبی

امیر مرادی، مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه این دستگاه متولی رسیدگی و نگهداری از ۱۳ هزار کیلومتر مسیر شهری و روستایی در سطح استان است اضافه کرد: ۲ هزار کیلومتر از این راه در حوزه شهرستان رشت قرار دارد.

وی با بیان اینکه مردم از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان انتظار دارند نسبت به آسفالت راه‌های دسترسی اقدام کند اظهار کرد: حدود ۵۷ درصد راه‌های روستایی گیلان آسفالت شده و ۴۳ درصد راه روستایی فاقد آسفالت است.

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان گیلان همچنین از اجرای آسفالت یک سوم معابر ورودی رشت با اولویت حوزه جنوبی از سمت لاکان خبر داد.

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، در این جلسه همچنین مقرر شد کارگروه تخصصی متشکل از حوزه معاونت حمل نقل و امور زیربنایی شهرداری و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان پیرامون آسفالت شریان‌های ورودی رشت تشکیل شود.

Share