این محیط‌بان در منزل شخصی خود و در شیفت استراحت دار فانی را وداع گفت

خودکشی یک محیط بان در آستارا | توضیح رئیس اداره حفاظت محیط زیست

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا با تأیید خودکشی یک محیط بان در این شهرستان، گفت: خودکشی او، ارتباطی با شغلش و مسائل اداری نداشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان، محمد رضا سلامی ریک با تایید خبر خودکشی یک محیط بان اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت: این محیط بان از نیروهای پرتلاش اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا بوده که در کنار شغل محیط‌بانی، فعالیت اقتصادی آزاد نیز داشت.

وی اظهار داشت: خودکشی ایشان ربطی به شغل محیط بانی نداشته و به گفته نزدیکان وی ناشی از مشکلات به وجود آمده در فعالیت‌های اقتصادی اخیر وی بوده است.

سلامی افزود: متاسفانه روز گذشته باخبر شدیم که این محیط‌بان در منزل شخصی خود و در شیفت استراحت دار فانی را وداع گفته است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا با تسلیت به خانواده آن مرحوم و جامعه محیط بانی استان گیلان، انتشار برخی شایعات در فضای مجازی مبنی بر خودکشی این محیط بان به دلایل شغلی وعدم دریافت حقوق را مردود دانست و گفت همکار درگذشته از همکاران شریف و خدوم محیط زیست بوده و با عشق و علاقه مشغول خدمت در شغل شریف محیط بانی بود.

لازم به توضیح است در دوسال اخیر میزان حقوق و مزایای پرداختی همه کارشناسان و محیط بانان محیط زیست، روند رو به رشدی داشته ولی این افزایش حقوق مانند بسیاری دیگر از مشاغل دولتی، متناسب با تورم نیست.

Share