سرپرست اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان آستارا خبر داد:

کمین شبانه‌ مامورین یگان حفاظت محیط زیست آستارا؛ قاچاقچیان دستگیر شدند

سرپرست اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان آستارا از دستگیری و توقیف آلات جرم دو نفر از قاچاقچیان چوب جنگلی درپناهگاه حیات وحش لوندویل خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد رضا سلامی ریک اظهار کرد: در پی برنامه ریزی و کمین شبانه مامورین یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان آستارا در پناهگاه حیات وحش لوندویل و در یک اقدام غافلگیرانه دو تن از قاچاقچیان سابقه دار حاضر در محل وقوع جرم که با یک دستگاه اره موتوری و اره‌های دستی در حال قطع اشجار جنگلی بودنددستگیر وتحویل نیروی انتظامی شدند.

وی در ادامه این خبر افزود: متخلفین بصورت غیر قانونی در ساعت ۳/۵ نیمه شب دوم شهریورماه در داخل جنگل‌های پناهگاه حیات وحش لوندویل در حین انجام عملیات قطع درختان جنگلی دستگیر و چوب آلات مقطوعه و ادوات جرم آن‌ها که شامل یکدستگاه اره موتور برقی و یک عدد اره دستی و ۴ عدد باطری شارژی و چراغ قوه بود توقیف و پس از تنظیم صورتجلسه تخلف تحویل مراجع قضایی گردید.

سرپرست اداره محیط‌زیست آستارا افزود مامورین یگان حفاظت محیط‌زیست بصورت شبانه روزی در مناطق تحت مدیریت حضور دارند و با هر گونه تخریب و قطع درختان جنگلی بدون هیچگونه اغماضی برخورد قانونی خواهد کرد.

سلامی در پایان از مردم و اهالی روستاهای حاشیه پناهگاه حیات وحش درخواست کرد با مشاهده هر گونه فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب و محصولات چوبی حاصل از آن مراتب را به اداره محیط زیست یا سامانه ۱۵۴۰ در اسرع وقت گزارش دهند.

Share