رئیس کمیسیون برنامه بودجه و امور حقوقی شورای شهر تاکید کرد

تاکید بر تثبیت و عدم افزایش نرخ تعرفه ها و عوارض نوسازی‌ شهر رشت برای سال آتی

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و امور حقوقی شورای شهر بر تثبیت و عدم افزایش نرخ تعرفه ها و عوارض نوسازی‌ شهر رشت برای سال آتی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید شمس شفیعی، رئیس کمیسیون برنامه بودجه و امور حقوقی شورای شهر رشت، در جلسه یکصدوشانزدهم این کمیسیون که با حضور گل احضار، رئیس اداره درآمدهای شهرداری و معاونت‌های سازمانهای شهرداری تشکیل شد بر لزوم ثبات نرخ عوارض نوسازی در مناطق شهری رشت برای ۱۴۰۳ تاکید داشت.
سید شمس شفیعی در این جلسه گفت: با توجه به اینکه در پیشتر در چند دوره افزایش نرخ نوسازی انجام شده، مدیران درآمدی شهرداری ضمن تمکین از مصوبات وزارت کشور، بیشترین تعامل در پرداختهای مرتبط با نوسازی را با شهروندان مدنظر قرار دهند و لازم است سیاست‌ها بر مبنای تثبیت نرخ تعرفه‌ها قرار گیرد تا شهروندان در ساخت و سازهای خود در معذورات و فشار قرار نگیرند.
وی در این جلسه که همزمان با روز رشت در صحن علنی شورای اسلامی برگزار شد گفت تقارن روز رشت با میلاد فرخنده‌ی حضرت فاطمه سلام‌الله علی‌ها را به فال نیک می‌گیریم و این روز را به بانوان و به ویژه به بانوان شاغل در مجموعه شورا و شهرداری رشت تبریک میگوییم.
وی همچنین در رابطه با روز رشت گفت: پیشینه شهر زیبای ما بسیار درخشان بوده و نیاکان ما پیشرو در ایجاد شهر اولین‌ها بوده‌اند و باید تلاش کنیم این عنوان فاخر اولین بودن به دیگر حوزه‌ها تسری دهیم، نه آنکه در توسعه شهری و ابتکار عمل از دیگر شهرهای کشور عقب بمانیم.
شفیعی توضیح داد: شورای ششم با برخورداری از کاردانی و تخصص مدیران کارآمد در شهرداری رشت موفق شد هشت پروژه عمرانی همزمان را آغاز کند و این نشانگر آن است که اگر عزم و اراده‌ها جدی باشد، میتوان برای عمران و توسعه شهر گامهای مؤثر برداشت و افق‌های توسعه و پیشرفت برای رشت ترسیم نمود.

این عضو شورا ضمن تقدیر از برگزاری شایسته مراسم و برنامه‌های ویژه هفته رشت گفت: تعدد اجرای برنامه‌ها چشمگیر و عالی بود و در این روزها برای میزبانی خوب این مراسم به خود بالیدیم.
رئیس کمیسیون برنامه بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی در رابطه با موضوع جلسه که اختصاص به گزارش عملکرد سازمانهای شهرداری در رابطه با تحقق بودجه ۹ ماه طی شده از سال داشت، عملکرد معاونت‌های مالی سازمانهای شهرداری را مورد توجه قرار داد و گفت: بار مسئولیت مهمی بر عهده معاونان سازمانهاست و با توجه به اشرافی که از روند تحقق بودجه سازمانهای خود دارند، از آنان در این جلسه دعوت بعمل آمده است.
وی گفت: طبق آمار، هم اکنون ۸۴ درصد از بودجه تعیین شده شهرداری در سازمانها محقق شده که رقم قابل قبولی است و پیش بینی میشود در ماههای باقی مانده از سال تحقق صددرصدی را شاهد باشیم.
وی در این جلسه بر رعایت مساوات در تخصیص بودجه به سازمانهای تابعه شهرداری تاکید کرد و گفت: مدیریت برنامه و بودجه این مهم را مدنظر قرار دهد و در صورت محدودیت بودجه به همه سازمانها ده درصداز مبلغ کل را پرداخت نماید، و در تمامی پرداختهای خود، مساوات بین سازمانها را رعایت کند مگر در موارد خاص و استثنایی که لازم است به تزریق بودجه به یک بخش بیش از بخشهای دیگر باشد.

هادی رمضانی عضو کمیسیون نیز در این جلسه ضمن تبریک ایام بحث ممیزی املاک در شهرداری را خاطرنشان ساخت و گفت: شهرداری یک دستگاه درامد، هزینه‌ای است و بودجه آن با همت و تلاش بخشهای مختلف شهرداری تامین میگردد وی گفت: توقع این است که شرکت‌های طرف قرارداد شهرداری با موضوع املاک ممیزی عملکردهای شفاف ارائه دهند و تا بتوان منابع پنهان درآمدی از محل ممیزی را شناسایی نمود و از سودجویی‌های پنهان در این عرصه جلوگیری نمود.
در ادامه این جلسه معاونان سازمانهای شهرداری، آمار و ارقام تحقق بودجه‌ای خود را به این ترتیب اعلام نمودند:
سازمان مدیریت پسماند:
در امد محقق شده در ۹ ماه طی شده از سال جاری بالغ بر ۱۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان که مازاد بر پیش بینی ۱۵ و نیم میلیاردی بوده و و تحقق ۱۰۶ درصدی را نشان میدهد.
سازمان عمران وباز آفرینی شهری تحقق بودجه ۸ ماهه (ابتدای آذرماه) ۹۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است.
در این جلسه عنوان شد سازمان عمران و بازآفرینی در ماههای اخیر طی چند دوره خرید مصالح داشته که بدهکاری و بستانکاری‌ها در چند مورد اجرایی نشده اما عملکرد مالی و تحقق بوده در این سازمان نیز نسبت به سال گذشته جهش قابل ملاحظه‌ای را نشان میدهد.

در ادامه این جلسه معاونان سازمان حمل و نقل بار ومسافر، سازمان فاوا، سازمان آرامستانها، سازمان سرمایه‌گذاری و سازمان آتش نشانی سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری یک به یک مبالغ محقق شده و آمار و ارقام مربوط به هزینه‌های جاری و هزینه‌های عمرانی را اعلام نمودند به استثنای سازمان آتش نشانی که همگی دارای مبالغ افزایشی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بود.
طاعتی معاون مالی سازمان آرامستانهای شهرداری با ذکر اینکه این سازمان در بخش عمرانی، حسابرسی و فضای سبز با کمبود نیرو مواجه است حذف سقف اضافه کار در این سازمان را بعنوان یک راهکار پیشنهاد کرد.
در ادامه شفیعی در این جلسه با ذکر اهمیت ویژه سازمان سرمایه‌گذاری در اقتصاد و پویایی شهر گفت: تعدد نیروی انسانی در این سازمان قابل توجه است اما در عمل خروجی ضعیفی از این سازمان مشاهده میکنیم.
وی گفت: سازمان سرمایه‌گذاری میتواند یک موتور محرکه قوی برای توسعه شهر باشد و هر نقطه از شهر رشت دارای یک توجیه اقتصادی است در حالیکه متاسفانه شاهد معطل ماندن وعدم تعیین تکلیف چندین طرح در سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری رشت هستیم.
وی در پایان توضیح داد: لازم است برای برخی رایزنی‌ها و رفع دغدغه‌های جاری در بخش درامدها نیز با مدیر برنامه و بودجه شهرداری جلساتی تشکیل دهیم. وی عملکرد کلی سازمانهای شهرداری را موفق ارزیابی نمود و از تلاشهای انجام شده تقدیر کرد.
در این جلسه با لایحه اصلاحات پیشنهادی شهرداری مبنی بر نحوه استرداد وجه دفترچه عوارض و بهای خدمات موافقت شد.

Share