نماینده آفریقای جنوبی: اسرائیل کشتار جمعی را تشدید کرده است

بررسی شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه

نخستین جلسه دادگاه دیوان بین‌المللی دادگستری درباره بررسی شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در پرونده نسل کشی این رژیم در نوار غزه امروز برگزار شد و نماینده آفریقای جنوبی و تیم حقوقی این کشور به طور جداگانه تاکید کردند که اسرائیل کشتار جمعی را تشدید کرده است و نسل کشی و قتل فلسطینیان در غزه باید متوقف شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه استماع دادگاه لاهه برای بررسی شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی به اتهام کشتار جمعی در غزه امروز برگزار شد. جلسه نخست دادگاه حدود سه ساعت به طول خواهد انجامید و مهلت داده شده به قضات دادگاه بین المللی لاهه بین سه تا ۶ هفته است.

از سوی دیگر، وزارت دادگستری رژیم صهیویستی به تکاپو افتاده و مدعی شد که این دادگاه از تل آویو نخواهد خواست که جنگ غزه را متوقف کند.

به ادعای مقامات وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی، این دادگاه فقط از اسرائیل خواهد خواست که اجازه کمک های بشردوستانه را به غزه و تشکیل کمیته حقیقت یاب بی طرف را بدهد یا به آوارگان اجازه بازگشت به شمال غزه را بدهد.

در همین حال، اتحادیه عرب نیز بر حمایت کامل خود از دادخواست ارائه شده از سوی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در برابر دادگاه بین المللی لاهه به اتهام ارتکاب کشتار جمعی و نقض کنوانسیون منع کشتار جمعی سال ۱۹۴۸ تاکید کرد. همچنین ۲۰۰ کارشناس و پروفسور حقوق بین الملل حمایت کامل خود را از آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

نماینده آفریقای جنوبی: اسرائیل جنایات و اقدامات کشتار جمعی در فلسطین را از سال ۱۹۴۸ تشدید کرده است

“رونالد لامولا” وزیر دادگستری و نماینده آفریقای جنوبی در جریان نخستین جلسه این دادگاه اعلام کرد: اسرائیل جنایات و اقدامات کشتار جمعی در فلسطین را از سال ۱۹۴۸ تشدید کرده است. ملت فلسطین از سال ۱۹۴۸ تاکنون از حق تعیین سرنوشت خود محروم شده است، قوانین اسرائیل برای تحمیل آپارتاید بر فلسطینیان طراحی شده است و ما در آفریقای جنوبی از ابتدا از جنایات نسل کشی اسرائیل علیه مردم فلسطین آگاه بودیم.

نماینده آفریقای جنوبی افزود: نکبت به علت سیاست توسعه شهرک‌سازی اسرائیل و رژیم آپارتایدی و گریزان از مجازات، ادامه دارد. آینده فلسطینیان در غزه منوط به تصمیم دادگاه بین المللی در این دادخواست است. اسرائیل آپارتاید را علیه ملت فلسطین اعمال می کند. ما تاکید می کنیم که کراهت و نفرت و آپارتاید در اسرائیل تشدید شده است. این رژیم علیه فلسطینیان مرتکب کشتار جمعی می شود. اسرائیل غزه را از زمین، دریا و هوا محاصره کرده است. اسرائیل حمله گسترده به غزه انجام داده و کنوانسیون منع کشتار جمعی را نقض کرده است. حمله هفتم اکتبر هرگز جنایات ضدبشری را توجیه نمی کند و ما باید مانع از کشتار جمعی شویم.

رونالد لامولا گفت: ما در این جلسات مستندات مربوط به ارتکاب کشتار جمعی از سوی اسرائیل در غزه را ارائه می کنیم. اسرائیل به سیطره بر دریا و آبهای غزه ادامه می دهد. کشتار این رژیم همه مناطق غزه را ناامن ساخته است. فلسطینیان در هیچ مکانی امنیت ندارند حتی مناطقی که تل آویو آنها را امن می داند. آنچه اسرائیل علیه فلسطینان مرتکب می شود، ظلم تمام‌عیار است. اشغالگران مانع از تعیین سرنوشت فلسطینیان می شوند. خشونت و ویرانی از هفتم اکتبر شروع نشده بلکه ملت فلسطین از سال ۱۹۴۸ از آن رنج می برند.

نماینده آفریقای جنوبی گفت: اجساد در گورهای جمعی دفن شده اند. در هفته های اول جنگ اسرائیل ۲۰۰۰ بمب پرتاب کرده است آنهم در مناطقی که ادعا کرد بود که امن است و این بمب های بسیار ویرانگر و خونبار بوده است. در هفته های نخست پس از هفتم اکتبر، اسرائیل دست به بمباران شدید زده است … اقدامات کشتار این رژیم بسیار زیاد و اجساد فلسطینیان در گورهای جمعی دفن شده اند. نیروهای اسرائیلی از صحنه های ویرانی روستاها و شهرها و مناطق فلسطینی به وجد آمده و نظامیان آن تصاویر بمباران و ویرانی منازل و روستاها و شهرها را به نمایش گذاشته و خواهان شهرک سازی بر روی منازل ویران شده فلسطینی ها هستند.

وی افزود: این رژیم دستور تخلیه اجباری بیمارستانها به طور کامل را داده است آنهم در بیمارستانهایی که شیرخوارگان در آن بودند. این رژیم آب و غذا و سوخت و نیازهای اولیه را قطع کرده است تا ملت فلسطین را نابود و آنها را مجبور به خروج کند. بیش از هشتاد درصد از ساکنان غزه از گرسنگی رنج می برند. اسرائیل عامدانه اقداماتی را انجام داده است تا شرایط زندگی را از بین ببرد و فلسطینیان را نابود کند. کمک های ارسال شده به غزه کافی نیست. از نظر کارشناسان، افرادی که بر اثر گرسنگی و بیماری می میرند بیش از قربانیان حملات هوایی است و این رژیم همچنان مانع از ورود کمک ها می شود و کاروان های امداد رسانی را بمباران می کند.

نماینده آفریقای جنوبی اعلام کرد: چند روز قبل کاروانی بین المللی از کمکها برنامه ریزی شده بود تا به مرکز درمانی در غزه ارسال شود که اسرائیل مانع از آن شد و این سومین باری است که این ممانعت رخ می دهد. مجروحان در غزه از خدمات بهداشتی لازم برای نجات جانشان محروم هستند. ۹۷ درصد از ساکنان غزه گرسنه هستند. سوء تغذیه و بیماری‌های به اپیدمی کشنده در صورتی که پایان داده نشود، منجر خواهد شد. اسرائیل علیه زنان و کودکان مرتکب خشونت جنسی شده است. اقدامات این رژیم گواهی دهنده قصد ارتکاب کشتار جمعی است. اسرائیل کودکان زیادی را در غزه یتیم کرده است.

 
تیم حقوقی آفریقای جنوبی: کشتار در غزه باید متوقف شود / نسل کشی مردم غزه، تحت هیچ بهانه ای مجاز نیست

تیم حقوقی آفریقای جنوبی نیز در جلسه دادگاه اعلام کرد: محموله کمک هایی که به غزه ارسال می شود در سه مرحله بازرسی می شوند. اسرائیل زنان و کودکان را هدف قرار می دهد. این رژیم عامدانه مانع از دسترسی فلسطینی ها به سرپناه و آب آشامیدنی می شود. اسرائیل بر این باور است که دشمن حماس نیست بلکه توده مردم فلسطین است. سران این رژیم اعلام کرده اند که قصد ارتکاب کشتار جمعی دارند و این از زبان نظامیان این رژیم هم شنیده شده است.

اعضای این تیم افزودند: اسرائیل منازل مسکونی را هدف قرار داده و آنرا با خاک یکسان می کند و غیرنظامیان را می کشد. معاون رئیس کنست اسرائیل نیز خواستار محو غزه از روی زمین شده است و وزیر جنگ این رژیم نیز گفته که با حیوانات بشری می جنگند. سران این رژیم از واژه حیوانات بشری درباره فلسطینان در غزه سخن گفته و محاصره کاملی علیه آنها اعمال داشته اند. قصد نابودی غزه در سطح بالای سیاسی اسرائیل وجود دارد. این رژیم ملت فلسطین را دشمن می داند و نه فقط جناح نظامی حماس. از نگاه این رژیم همه مردم فلسطین باید تاوان حمله حماس را پس بدهند و همه آنها را تروریست می داند. اسرائیل برای توجیه کشتار کودکان و غیرنظامیان در غزه از آمیزه های دینی استفاده می کند. باید قتل در غزه و علیه اهالی آن متوقف شود.


تیم حقوقی آفریقای جنوبی تأکید کرد: تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه منجر به از هم فروپاشی کامل شمار زیادی از خانواده ها در غزه و بازداشت و انتقال اعضای آنها به اماکن نامعلومی شده است. صدها معلم و استاد دانشگاه در نوار غزه کشته شده اند و بیشتر ساختمان های غزه کاملا تخریب شده است. همچنین خطر مرگ بر اثر بیماری ها و گرسنگی بیش از بمباران، اهالی غزه را تهدید می کند.

این تیم افزود: ۸۵ درصد از مردم نوار غزه مجبور به ترک خانه هایشان شده اند و حتی پناهگاههای آوارگان نیز بارها مورد حمله قرار گرفته است.  ۱۳ کشور حمایتشان را از این پرونده اعلام کرده اند که این امر نشان دهنده ضرورت اتخاذ تدابیر موقف توسط دیوان دادگستری بین المللی است. قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر تسهیل ارسال کمک های انسانی به نوار غزه اجرا نشده است.

اعضای تیم حقوقی آفریقای جنوبی در دیوان دادگستری بین المللی با اشاره به اینکه نوار غزه از ۱۶ سال پیش تاکنون از محاصره توسط رژیم اسرائیل رنج می برد، افزودند: نسل کشی مردم غزه، تحت هیچ بهانه ای اعم از دفاع از خود یا تقویت اشغالگری مجاز نیست.

این تیم  خاطرنشان کرد: حجم کشتار فلسطینی ها در توسط رژیم اسرائیل بسیار بالاست و پیکرهای شهدای غزه در گورهای دسته جمعی به خاک سپرده می شوند. تصمیم سران و فرماندهان نظامی اسرائیل مبنی بر نسل کشی فلسطینی ها در اظهاراتشان کاملا پیداست و آنها هیچ تفاوتی بین نیروهای مقاومت و غیر نظامیان قائل نیستند. به همین دلیل اقدامات آنها، به منزله کشتار دسته جمعی است.

تیم حقوقی افریقای جنوبی اعلام کرد: براساس دلایل به دست آمده، حقوق فلسطینی ها در نوار غزه به طور آشکاری نقض شده است و این به منزله نقض آشکار پیمان مبارزه با نسل کشی است.  در داخل اسرائیل، برخی جریانات و افراد دیگران را به ارتکاب نسل کشی فلسطینی ها ترغیب می کنند که از جمله آنها نخست وزیر اسرائیل است.


این تیم خاطرنشان کرد: فلسطینی ها هر جا که بروند در معرض بمباران و حملات توپخانه رژیم اسرائیل هستند و به هر جا که پناه می برند، کشته می شوند. به همین دلیل از دیوان دادگستری بین المللی می خواهیم برای جلوگیری از نسل کشی و کشتار دسته جمعی فلسطینی ها تدابیر موقت اتخاذ کند. زیرا براساس معاهده جلوگیری از کشتار دسته جمعی آنها سزاوار بهره مندی از اختیارات این دادگاه هستند.

اعضای تیم حقوقی آفریقای جنوبی همچنین افزودند: اسرائیل شمار زیادی از کودکان غزه را یتیم کرده است و پیامدهای تجاوز این رژیم به غزه تا نسل ها ادامه خواهد داشت.

این تیم حقوقی تصریح کرد: اسرائیل به طور عمدی شرایطی را برای محروم نگه داشتن فلسطینی ها از پناهگاه و آب سالم، ایجاد کرده است و حجم ویرانی ها و محدودیت در زمینه ارسال آب و غزه، نشان می دهد که این رژیم درصدد نابودی اهالی غزه است. به همین دلیل لازم است تجاوز نظامی تل آویو  به غزه، فورا متوقف شود.

پس از پایان اولین جلسه دادگاه، حامیان ملت فلسطین در شهر لاهه به خیابانها آمدند و در حمایت از فلسطینیان و محکوم کردن جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه تظاهرات کردند.

Share