از پنجره واحد خدمات الکترونیکی شهرداری رشت رونمایی شد
رحیم شوقی بیان کرد: امکان ارائه خدمات شهروند سپاری از قبیل (تصدیق گواهی، اعلام ضابطه هوشمند، بدهی عوارض نوسازی، کسب و پیشه، شناسایی کد نوسازی و امکان ثبت درخواستهای ۱۳۷ مردمی به صورت الکترونیک از جمله قابلیتهای «رشت من» است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رحیم شوقی با اشاره به اینکه پنجره واحد خدمات الکترونیک شهرداری رشت (رشت من) در راستای تحقق یکی از وعدههای داده شده با حمایت شورای اسلامی شهر و همکاری دفاتر ثبت اسناد و دستگاههای مختلف است افزود: امکان ارائه خدمات شهروند سپاری از قبیل (تصدیق گواهی، اعلام ضابطه هوشمند، بدهی عوارض نوسازی، کسب و پیشه، شناسایی کد نوسازی و امکان ثبت درخواستهای ۱۳۷ مردمی به صورت الکترونیک از جمله قابلیتهای «رشت من» است.
وی با بیان اینکه امکان ثبت درخواست و ثبت اطلاعات توصیفی و تکمیلی معابر براساس منطقه شهرداری در پنجره واحد خدمات الکترونیکی شهرداری رشت وجود دارد، خاطرنشان کرد: امکان ثبت رویدادهای علمی و پژوهشی، امکان ثبت ایده شهروندی، امکان پرداخت عوارض خودرو، دارای نقشه جامع شهر رشت جهت مسیریابی و یا جستجوی مکان مورد نظر از دیگر قابلیتهای سامانه رشت من است ضمن اینکه دارای پلتفرم دو زبانه شهر خلاق خوراکشناسی جهت معرفی غذاها و رستورانهای استان گیلان و شهر رشت است.
رحیم شوقی افزود: از دیگر بخشهای میز خدمت رشت سامانه شفافیت میباشد که در آن اطلاعات مربوط به دستورالعملها، قراردادها، ضوابط شهرسازی و سایر موارد جهت دسترسی شهروندان بارگذاری گردیده است.
شهردار رشت، بهبود و تسریع ارائه خدمات شهرداری به شهروندان را از مزایای میز خدمت الکترونیکی (رشت من) ذکر کرد و یادآور شد: افزایش دسترسی آسان شهروندان به خدمات بدون مراجعههای حضوری، امکان دورکاری، برون سپاری خدمات به سایر بخشها مانند دفاتر پیشخوان و ارائه خدمات پشتیبانی آنلاین در وب سایت شهرداری از جمله مزایای سامانه (رشت من) محسوب میشود.
وی، میز خدمت الکترونیکی را یکی از بخشهای حیاتی شهرداریها عنوان کرد و افزود: پنجره واحد خدمات الکترونیکی شهرداری رشت (رشت من) نقطه عطفی در راستای برطرف کردن نیازهای ارتباطی روزمره شهروندان با شهرداری رشت است.
شهردار رشت با بیان اینکه میز خدمت الکترونیکی میتواند بسیاری از کمبودهای موجود در سازمان را به صورت الکترونیکی فراهم کرده و در اختیار شهروندان قرار دهد، تصریح کرد: راه اندازی میز خدمت الکترونیک نه تنها با سرعت بخشی عملکرد کارکنان، رسیدگی به امور شهروندان و کاهش رفت و آمد و اتلاف وقت کمک بسیاری میکند بلکه در ایجاد برداشت شهروندان از شهرداری به عنوان سازمانی پویا، موثر و فعال نیز نقش موثر دارد.
شوقی به ضرورت پیادهسازی میز خدمت الکترونیکی در راستای کارآمدی بهتر و سریعتر خدمترسانی شهرداریها اشاره کرد و گفت: پنجره واحد خدمات الکترونیک شهرداری رشت (رشت من) نقش بسزایی در مدیریت زمان رسیدگی به مشکلات و بهبود عملکرد کارکنان دارد.






دیدگاه