شمس شفیعی خبر داد؛

از برنامه راهبردی پنج‌ساله رشت رونمایی می‎‎شود / استقرار کارخانه آسفالت شهرداری در مکان جدید

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی با اشاره به اینکه بزودی کارخانه آسفالت شهرداری در مکان جدید استقرار می‌یابد، در مجموع عملکرد سازمانهای مختلف و مناطق را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در جلسه یکصد و هفدهم کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای شهر رشت لایحه اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی تقسیط مطالبات شهرداری بررسی شد.

در این جلسه که به ریاست سید شمس شفیعی و حضور اعضای کمیسیون، مریم گل احضار مدیر تشخیص وصول و درآمدهای شهرداری، قدردان مدیر املاک و مستغلات و با حضور معاونت‌های مالی شهرداری‌های مناطق پنج‌گانه شهر رشت برگزار شد، لایحه اصلاحات آیین‌نامه اجرایی تقسیط مطالبات شهرداری بررسی و با کلیات آن موافقت شد.

شفیعی در این جلسه با اعلام این خبر که مدیریت شهری رشت بزودی برای اولین بار در طول ادوار با مشارکت و همفکری نخبگان دانشگاهی از برنامه راهبردی پنج‌ساله برای شهر رشت رونمایی میکند، گفت: شکاف و فاصله میان ظرفیت دانشگاهی با ادارات مختلف و از جمله شهرداری‌ها همواره وجود داشته است و اتفاق بسیار مثبت در این راستا ایجاد هم افزایی کاری در این برهه زمانی میان اساتید و نخبگان دانشگاهی با مجموعه شورا و شهرداری رشت است و از این پس، شهرداری رشت دارای برنامه راهبردی پنج‌ساله برای اداره شهر خواهد بود.

سید شمس شفیعی با ذکر اینکه در بخش بودجه نیز مانند دیگر امور مدیریت شهری قائل به سه نوع برنامه کوتاه مدت (یکساله) میان مدت و بلند مدت هستیم گفت: این برنامه راهبردی یک چشم‌انداز پنج‌ساله برای مدیریت بودجه شهرداری رشت فراهم می‌آورد و امیدواریم به این واسطه شهر رشت تا پایان ۱۴۰۷ شاهد انضباط مالی، عمرانی و پایداری در توسعه شود و ریل‌گذاری مشخصی برای ادوار آینده مدیریت شهری را به همراه داشته باشد.

وی با ذکر پیشرفت قابل قبول در پروژه‌های طرح میثاق اعلام کرد ۲۵ درصد مبالغ این پروژه به مجریان طرح پرداخت شده و پیش بینی میشود با اجراهای بی‌وقفه بتوانیم بخش اعظم این پروژه‌ها را در سال ۱۴۰۳ به اتمام برسانیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در مدیریت نوین جهانی ظرفیت نیروی انسانی مهمترین پتانسیل شمرده میشود و سفارش ما به شهرداری اولویت و بهادادن به منابع انسانی و انگیزه بخشی به آنان است و در همین راستا، تشویق کارکنان بخشهای مالی مناطق و سازمانها که در تحقق بودجه پیشنهادی، عملکردی موفق و قابل قبول داشته‌اند توصیه میشود ضمن اینکه در تمامی بخشهای مجموعه مدیریت شهر توجه به نیروهای انسانی مورد تاکید ماست.

شفیعی توضیح داد: در حال تدوین چشم‌انداز ۲۰ساله برای شهر رشت هستیم و اجرای پروژه رینگ ۹۰ متری، راه اندازی قطار شهری و احیاسازی رودخانه‌های رشت از دیگر اقدامات بسیار مهم است که باید برای آن‌ها برنامه ارائه کنیم.

شفیعی گفت: کلانشهر تهران توانست ۱۲ میلیون جمعیت را با ایجاد خطوط مترو و تقویت ناوگان عمومی، ساماندهی و گره‌های ترافیکی معابر را باز کند؛ بنابراین در اینجا نیز میتوان با برنامه و اجراهای مؤثر در امور شهری موفق ظاهر شد.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی با اشاره به اینکه بزودی کارخانه آسفالت شهرداری در مکان جدید استقرار می‌یابد، در مجموع عملکرد سازمانهای مختلف و مناطق را مثبت ارزیابی کرد.

وی در بیان اهمیت عملکرد سازمان سیما متظر و فضای سبز شهری نیز گفت: نتایج کار این سازمان، توسط گردشگران و همشهریان کاملا قابل رویت و امتیازدهی است.

Share