به بهانه چند دهه اختلاف

آیا صدای مردم چاف و چمخاله به مرکز می رسد؟ | توانایی مسوولان چقدر است؟

به نظر می‌رسد مسوولان شهرستان لنگرود، صدای رسایی برای رساندن مطالبه و پیگیری سریع مطالبات مردم چاف و چمخاله از مرکز استان و مسوولین متولی کشوری در این باره ندارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از لنگرخبر، چند دهه است که بخشی از زمین‌های چاف و چمخاله که مردم در آن ساکن هستند یا کار زراعی انجام می‌دهند و از نیاکان خود به ارث برده‌اند در تصرف دولت است و این موجب شده تا مشکلاتی برای مردم این منطقه به وجود آید و نتوانند ساخت و ساز یا اقدام به بازسازی و غیره کنند.

در این خصوص اهالی این منطقه مراجعات زیادی را به مسوولان دولتی کرده‌اند تا وضعیت آنان مشخص شود ولی هنوز هم هیچ مشکلی در این خصوص برطرف نشده است.

پرویز محمدنژاد نماینده مردم لنگرود در مجلس در تیرماه ۱۴۰۱ در مصاحبه با لنگرخبر اعلام کرده بود که برای حل مشکل مردم در حال تلاش است.

وی در آن مصاحبه اعلام کرد که برای زمین‌های چاف و چمخاله، طرح کاداستر پیشنهاد شده تا وضعیت زمین‌ها و مردم مشخص شود که تاکنون در این خصوص اثری مشاهده نشده است.

محمدنژاد همچنین گفته بود که در نیمه دوم تیرماه ۱۴۰۱ نشستی با دادگستری انجام داده است که اظهار امیدواری کرده بود که در حال رسیدن به نتایج خوبی است ولی بعد از گذشت بیش از ۱۶ ماه از آن مصاحبه، تاکنون این اقدامات اثری برای مردم نداشته است.

همچنین در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ نیز مردم چاف و چمخاله، با حضور در شهرداری این شهر با شهردار چاف و چمخاله و فرماندار لنگرود دیدار و در خصوص تعیین تکلیف وضعیت زمین‌های خود مطالبه داشتند که در آن جلسه فرماندار لنگرود اعلام کرده بود تا اوایل خردادماه (۱۴۰۱)، مسوولین ادارات مربوطه، جلسه کارشناسی را در راستای حل این مشکلات برگزار کنند و اعلام نشد که آیا آن جلسه وعده داده شده فرماندار، برگزار شده است یا خیر و در صورت برگزاری جلسه، خروجی آن به نفع مردم چه بوده است.

با این حال و با توجه به مشکلاتی که مردم این منطقه از شهرستان لنگرود طی سال‌های گذشته با آن مواجه هستند و همواره نیز از مسوولین شهرستان مطالبه داشته اند، به نظر می‌رسد مسوولان شهرستان لنگرود، صدای رسایی برای رساندن مطالبه و پیگیری سریع مطالبات مردم از مرکز استان و مسوولین متولی کشوری در این باره ندارند.

Share