استاندار گیلان در مراسم روز کارگر در لنگرود

حافظ رای مردم استان هستم | عده‎ای محافظه تاریخی شان زود پاک می شود

استاندار گیلان در مراسم روز کارگردر لنگرود گفت : بنده حافظ رای مردم استان هستم وبرای مشارکت حداکثری آنان تلاش می کنم .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر محمدعلی نجفی با تبریک فرا رسیدن روز کارگر و  و روز شورا ،حیات یک ملت را مرهون کار و تلاش  دانست و افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی مدیریت شهری و روستایی در کشور به مردم سپرده شده است.

وی با انتقاد از اینکه چرا عده ای می خواهند مردم را مایوس کنند؟ افزود: بنده حافظ رای مردم استان هستم و در جهت مشارکت حداکثری مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و برگزاری انتخابات سالم از هیچ تلاش و کوششی فرو گذار نیستم.

استاندار با اشاره به جایگاه والا کار و تلاش در دین مبین اسلام اظهار داشت: پیامبر مکرم اسلام (ص) و مولا علی (ع) و ائمه اطهار عنایت و علاقه خاصی به کارگر داشتند و بوسیدن دست کارگر در معرفت دینی ما وجود دارد.

استاندار گیلان با اشاره به ارزش کار و کارگری در احادیث و روایات تصریح کرد: در دین اسلام  کسی که کار و تلاش کند نزد خداوند محبوب تر و دعای او مستجاب تر از فردی است که تنها  سجاده نشینی را برگزیده  و عمداً  کار و تلاش نمی کند.

نجفی با پاسداشت تمامی کسانی که در امر تولید و اشتغال مشغول به خدمت می باشند افزود: در سالی که بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال مزین گردیده باید با تمام توان در جهت تحقق این مهم تلاش کنیم.

استاندار گیلان با مقایسه وضعیت استان در ابتدای دولت یازدهم  و وضع کنونی اظهار داشت: آمار و ارقام ها گویای رشد شاخص های توسعه ای و توفیقات حاصل شده استان در دولت یازدهم است.

وی با یاد آوری روزهای نخست آغاز به کار خود به عنوان استاندار گیلان اظهار داشت: در آن روزها بنده تاکید کردم که گیلان باید به استانی بهتر و برتر تبدیل شود و در تمام شاخص های توسعه ای جزو ۱۰ استان بهتر و با تلاش و کوشش به ۵ استان برتر کشور تبدیل شود.

نجفی با بیان اینکه خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته نسبت به سال ۹۲ پویایی خاصی را در استان مشاهده می کنیم افزود: در شهرستان لنگرود نیز در این راستا اقدامات ویژه ای شکل گرفته است.

وی با اشاره به توسعه استان در بخش های مختلف اظهار داشت: بسیار خرسندیم که در بخش گازرسانی ۸ شهرستان استان به شهرستان سبز تبدیل شدند و به یاری خداوند در آینده نزدیک شهرستان لنگرود نیز به این آمار افزوده خواهد شد.

استاندار گیلان با اشاره به خدمات دولت یازدهم در بخش های آبرسانی، گازرسانی، راه روستایی و بهداشت و درمان اظهار داشت: به یاد داریم که همراهان بیماران جهت پرداخت هزینه درمان بیمار خود با چه مشکلاتی مواجه بودند.

نجفی با بیان اینکه متاسفانه عده ای گاهاً مشکلات گذشته را فراموش کرده و حافظه تاریخی شان زود پاک می شود افزود: امروز افتخار می کنیم که ۱۱  میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت  قرار گرفته و تنها ۳ تا ۶ درصد هزینه درمان از بیماران دریافت می شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه انرژی هسته ای حق مسلم ما است افزود: این حق مسلم در دولت یازدهم تصویب شد.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه در گذشته دنیا درک نکرده بود که کشورمان در این بخش حق دارد افزود: در دولت یازدهم شعار ((انرژی هسته ای حق مسلم ماست)) با لغو قطعنامه های ظالمانه تحقق یافت.

وی لغو تمامی قطعنامه های شورای امنیت را از دیگر دستاوردهای دولت برشمرد و افزود: امروز دنیا پذیرفت که ایران باید انرژی هسته ای داشته باشد.

نجفی با بیان اینکه متاسفانه عده ای با بی وجدانی می گویند که کدام تحریم ها لغو شد اظهار داشت: افزایش  ۳ تا ۴برابری صادرات از جمله آثار رفع تحریم ها به شمار می رود.

وی به مشکلات بانکی و تحریم ها در دولت گذشته اشاره کرد و افزود : متاسفانه در گذشته به علت عدم تراز بانکی  شفافیت در معاملات وجود نداشت.

استاندار گیلان با بیان اینکه سهم استحصال کشور از میدان مشترک پارس جنوبی در سال ۸۳ به سهم برابر  رسیده بود افزود: متاسفانه در طی سالهای ۸۴ تا ۹۲ این سهم به میزان نصف کاهش یافت.

نجفی از احیای مجدد سهم ایران از میدان مشترک پارس جنوبی در دولت یازدهم خبر داد و افزود : برای نخستین بار در این دولت سهم کشور از میدان پارس جنوبی بیشتر از  کشور قطر شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه توسعه کشور بر روی ریل  اصلی خود در حال طی شدن است افزود : افتخار می کنیم که اکنون  آزاد راه رشت – قزوین از بن بست و گلوگاه خارج شده است.

 نجفی با بیان اینکه  اتفاق بزرگی در بخش راههای روستایی حاصل شد افزود : تلاش برای مردم را وظیفه خود می دانیم  و به آن افتخار می کنیم .

وی با اشاره به هدر رفت بیش از ۱۲۰۰ میلی متر از بارندگی های استان در دریا اظهار داشت: در تلاش هستیم تااز هدر رفت این نعمت الهی جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید جهت مبارزه با قاچاق اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته میزان ۲۵ میلیارد دلار قاچاق در ۲ سال گذشته به ۱۴ تا ۱۵ میلیارد دلار کاهش یافته هر چند که این مقدار نیز زیاد بوده و نیازمند کار ریشه ای در این بخش می باشد .

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: باید با برنامه ریزی مدون و تجهیز نمودن گمرک به دستگاههای مدرن و بهبود ساختار در بخش نیروی انسانی  و با عقلانیت و تدبیر در جهت مبارزه با قاچاق تلاش کنیم.

در این مراسم همچنین از ۱۲ نفر از کارگران نمونه لنگرود قدردانی کرد.

Share