به بهانه انتخابات پیش رو؛

جوان‌گرایی ضرورتی انکارناپذیر برای تحقق توسعه و پیشرفت رشت

در استان گیلان و مشخصا شهرستان رشت نیز در طی سالیان اخیر فقدان حضور یک جوان متخصص در حوزه قانون‌گذاری به منظور دفاع از حقوق مردم برای جذب اعتبارات و ارائه طرح‌های خلاقانه کاملا مشهود بوده است.

پیاده راه رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۷ پس از گذشت ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی، بیانیه «گام دوم انقلاب» خطاب به ملت ایران توسط رهبر معظم انقلاب صادر شد که در این بیانیه کلمه جوان به عنوان یکی از پرکاربردترین واژه‌ها به چشم خورد.

بیانیه‌ای که از آن به عنوان مانیفست انقلاب اسلامی در چله دوم انقلاب یاد میشود جایی که قرار است از نیروی جوانی و انگیزه ذاتی نهان در آن برای جبران برخی عقب ماندگی‌ها و میدان‌داری آنان در مدیریت و تصمیم‌سازی بهره برد.

امیدافزایی مهمترین عنصر لاینفک در جوانان و یکی از اهرمهای پیشرفت در هرجامعه با محوریت ایده‌های نو و خلاقانه است که قطعاً برای تحقق آن باید سراغ نیروهای انرژیک و متخصص رفت تا سریال تراژدی عقب ماندگیهای هر منطقه به اتمام برسد.

در استان گیلان و مشخصا شهرستان رشت نیز طی سالیان اخیر فقدان حضور یک جوان متخصص در حوزه قانون‌گذاری به منظور دفاع از حقوق مردم برای جذب اعتبارات و ارائه طرح‌های خلاقانه کاملا مشهود بوده تا جایی که کاملا این استان و مشخصا شهرستان رشت تبدیل به یک شهرستان منفعل در تصمیمات کشوری شده است.

جمیع این اتفاقات فضای فعلی شهرستان و حتی لیستهایی که در گذشته با حضور جوانان در جمع خود کاملا بیگانه بودند، حالا شعار جوان گرایی و استفاده از جوانان مستعد و دارای اقبال میدهند.

به نظر میرسد در چنین شرایطی باید زمینه نقش آفرینی جوانان در حوزه تقنینی برای ورود به مجالس تصمیم ساز فراهم شود  تا شاید شهرستان رشت پس از مدت‌ها رنگ یک نماینده جسور و پر انرژی را برای نقش آفرینی در مناسبات ملی و محلی را ببیند.

Share