معرفی خودرو؛

کیا سونت پلاک ملی گرفت، کراس اوور وارداتی کیا به خیابان ها می آید+ عکس

جدیدترین تصاویر اختصاصی خودروبانک، کیا سونت ۲۰۲۳ را با پلاک ملی نمایش می‌دهد و از این پس می‌توانیم شاهد حضور خودرو وارداتی کوشاخودرو در خیابان‌های کشور باشیم.

کیا سونت 2023  

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کیا سونت یکی از محصولات نسبتاً جدید شرکت خودروسازی کیا موتورز کره جنوبی است که در سال ۲۰۲۰ معرفی شده است. این خودرو به طور اختصاصی برای بازار کشورهای در حال توسعه آسیایی طراحی و تولید می‌شود و در کارخانه کیا موتورز هند واقع در ایالت آندرا پرادش مونتاژ می‌گردد.

کیا سونت با الهام از برادر بزرگتر خود یعنی مدل اسپورتیج طراحی شده است. در واقع طرح اسپورتیج به نوعی کوچکسازی و بهینه‌سازی شده تا سونت به وجود آید. از این رو خطوط و جزئیات طراحی دو مدل بسیار شبیه به هم است.

کیا سونت یک کراس اوور کوچک است که طول محور آن ۲۵۰۰ میلی‌متر بوده و از این لحاظ در رده خودروهای شهری و جاده‌ای قرار می‌گیرد.

این خودرو از لحاظ طراحی داخلی نیز مورد توجه فراوان قرار گرفته است. داشبورد آن حاوی دو صفحه نمایش دیجیتال بزرگ به هم پیوسته در قسمت میانی است. همچنین از مواد با کیفیت و ترکیب رنگ‌های جذاب مشکی و قرمز برای پوشش صندلی‌ها و داشبورد استفاده شده است.

از لحاظ ظاهر خارجی نیز سونت دارای طراحی منحصر به فردی است که با الهام از دماغه ببر کیا و استفاده از المان‌های طراحی همچون شبکه جلوپنجره افقی و چراغ‌های تیز و کشیده، به خوبی حس یک خودروی اسپرت و جوان‌پسند را القا می‌کند.

مشخصات فنی کیا سونت ۲۰۲۳
 

کیا سونت ۲۰۲۳ مجهز به موتور ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ با حجم ۱۴۹۷ سی‌سی و سیستم تنفس طبیعی است که حداکثر قدرت ۱۱۴ اسب بخار در ۶۳۰۰ دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند.

نیروی تولیدی موتور از طریق یک گیربکس CVT به سیستم انتقال قدرت و در نهایت به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

سونت می‌تواند در مدت ۱۱.۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

ابعاد کلی این خودرو شامل ۴۱۲۰ میلی‌متر طول، ۱۷۹۰ میلی‌متر عرض و ۱۶۲۵ میلی‌متر ارتفاع است. فاصله بین دو محور آن نیز ۲۵۰۰ میلی‌متر می‌باشد. وزن خالص کیا سونت بدون بار و مسافر ۱۱۷۰ کیلوگرم اعلام شده است.

به طور کلی کیا سونت یکی از بهترین گزینه‌ها در سگمنت کراس اوورهای هاچ بک شهری به شمار می‌رود که علاوه بر طراحی جذاب و منحصربفرد، کیفیت ساخت و قیمت مناسبی نیز دارد. انتظار می‌رود با ورود این محصول به بازار ایران، استقبال خوبی از سمت مشتریان جوان و طرفدار خودروهای اسپرت کوچک شهری صورت گیرد.

Share