چگونه زنگ زدگی ماشین لباسشویی را از بین ببریم؟

زنگ زدگی لباسشویی از جمله مشکلات رایج بین تمامی برندهای ماشین لباسشویی به حساب می‌آید.

غیر ممکن است وسیله‌ای مانند لباسشویی که برای مدت زمان زیادی با آب در تماس است، از زنگ زدگی در امان باشد. بااین تفاسیر بسیاری اتفاق خواهد افتاد که با توجه به اصول نگهداری از این وسیله تا حد زیادی بتوان از این مشکل جلوگیری کرد. اما اینکه چگونه می‌توان این کار را انجام داد، را در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

علت زنگ زدگی لباسشویی چیست؟

شاید به نظر برسد جواب سوال بالا کاملا مشخص است و تنها دلیل زنگ زدگی لباسشویی، تماس طولانی مدت آن با آب خواهدبود. درنظر داشته باشید که بی‌توجهی به همه موارد زیر می‌تواند نیاز این دستگاه را تا حد زیادی به تعمیر لباسشویی سامسونگ در مشهد افزایش دهد. از جمله دلایل دیگر زنگ زدگی لباسشویی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دلایل زنگ زدگی لباسشویی

  • استفاده از مواد خورنده و پاک کننده‌ها
  • اشیا فلزی خارجی
  • لوله‌های زنگ زده
  • قرار گرفتن در معرض رطوبت
  • خراب شدن واشر لباسشویی
  • تهویه نامناسب دستگاه
  • استفاده بیش از اندازه از آب داغ و موادشوینده
  • بی‌توجهی به حجم لباس‌های قرار داده شده داخل دیگ

چطور زنگ زدگی لباسشویی را برطرف کنیم؟

چگونه زنگ زدگی لباسشویی را از بین ببریم؟

در صورتی می‎توانید زنگ زدگی لباسشویی را از بین ببرید که این مشکل مربوط به قطعات خارجی دستگاه بوده و قابل مشاهده باشد. در غیراین صورت پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از پرداخت هزینه‌های اضافی، متناسب با میزان استفاده‌تان از این وسیله، به تعمیر لباسشویی ال جی در مشهد مراجعه کرده و از خدمات سرویس دوره‌ای این دستگاه بهره‌مند شوید. چرا که پوسیدگی هرکدام از قطعات داخلی لباسشویی باعث ورود آب به داخل آن شده و در نتیجه باید به فکر خرید وسیله‌ای جدید باشید.

برطرف کردن زنگ زدگی لباسشویی با آبلیمو و سرکه

اسید موجود در سرکه و آبلیمو تا حد زیادی می‌تواند یکی از بهترین مواد برای از بین بردن زنگ‌زدگی لباسشویی محسوب شود. برای استفاده از این محلول مراحل زیر را پیش‌رو خواهید داشت:

  1. لباسشویی را تخلیه کنید.
  2. ۲ فنجان سرکه سفید یا آبلیمو را مستقیم داخل درام بریزید و تا ۱ ساعت اجازه دهید داخل دیگ باقی بماند.
  3. برنامه شستشو خودکار لباسشویی را اجرا کرده تا این محلول به همراه آب گرم در تمام لباسشویی به گردش درآید.

استفاده از کاردک برای ازبین بردن زنگ زدگی لباسشویی

روش دیگری که به شما ازبین بردن زنگ زدگی لباسشویی کمک می‌کند، استفاده از کاردک است. با کاردکی تیز روی قسمت‌های زنگ زده بکشید تا اثری از آن‌ها باقی نماند. اما برای اینکه تمام زنگ زدگی‌ها از بین برود، در آخر استفاده از محلول زنگ زدگی جلوه‌ی دیگری را به این وسیله برقی خواهدداد.

استفاده از جوش شیرین برای از بین بردن زنگ زدگی لباسشویی

جوش شیرین دیگر ماده‌ای است که در طولانی مدت زنگ زدگی لباسشویی را از بین خواهدبرد. برای این کار می‌توانید مقداری جوش شیرین با آب ترکیب کرده تا شکل خمیری به خود بگیرد. با استفاده از مسواک، جوش شیرین را روی ناحیه زنگ زده بمالید تا اثر آن از بین برود.

تعویض درب، آخرین مرحله از بین بردن زنگ زدگی لباسشویی

گاهی شدت زنگ زدگی دستگاه به قدری زیاد است که راهی بجز تعویض درب ندارید. در این شرایط باید به نمایندگی لباسشویی بوش در مشهد مراجعه کرده و از تخصص و تجربه تکنسین‌های ما استفاده کنید. علاوه بر این زمانی که به دفتر اصلی نمایندگی برای تعویض و تعمیر مراجعه می‌کنید، از قطعات اصلی استفاده خواهدشد که با قطعه فابریک آن تفاوتی نخواهد داشت.

چگونه زنگ زدگی بدنه لباسشویی را از بین ببریم؟

زنگ زدگی بدنه لباسشویی را چگونه از بین ببریم

در کنار قطعات داخلی و ضد عفونی کردن داخل دیگ لباسشویی، نباید بدنه لباسشویی را از یاد ببرید. بهترین روش برای از بین زنگ زدگی بدنه لباسشویی به شرح زیر خواهد بود:

  1. ۲ فنجان آب داغ را با ۲ فنجان سرکه سفید و یک چهارم فنجان آبلیمو ترکیب کنید.
  2. محلول را داخل یک اسپری بریزید.
  3. از این محلول روی قسمت‌های زنگ زده اسپری کرده و تا ۵ دقیقه اجازه دهید روی لباسشویی باقی بماند.
  4. با استفاده از سنباده‌ای نرم و مرطوب روی قسمت‌های زنگ زده را بکشید.
  5. از یک محلول حل کننده زنگ‌زدگی استفاده کرده تا اثری از آن‌ها باقی نماند.

سخن پایانی

زنگ زدگی لباسشویی از جمله مشکلات رایج بین تمامی برندهای ماشین لباسشویی به حساب می‌آید. به همین دلیل این مقاله را به نگارش در آوردیم تا با مراحل از بین بردن آن بیشتر آشنا شوید. در نظر داشته باشید که حتی برای برطرف کردن مشکلی ساده، مراجعه شما به نمایندگی‌های معتبر در سطح شهر، به عمر مفید دستگاه‌تان اضافه خواهدکرد و مجبور خواهید شد هزینه‌های اضافی را بپردازید.

Share