در بازدید شهردار و اعضای شورا اعلام شد؛

پیشرفت ۱۴ درصدی تقاطع غیرهمسطح نیروی دریایی | آغاز عملیات خاکریزی محور ژ ۵

رحیم شوقی شهردار رشت با همراهی اعضای شورا امروز پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ از پروژه های عمرانی شهر رشت به صورت میدانی بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرآیند عملیات اجرایی شمع کوبی فاز نخست تقاطع غیر همسطح میدان نیروی دریایی (شهدای ۷ آذر) امروز پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ با حضور محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس شورا، اعضای شورای اسلامی شهر و رحیم شوقی شهردار با شانزدهمین شمع کوبی این پروژه عمرانی به اتمام رسید.
شهردار رشت در جریان بازدید از روند عملیات اجرایی پروژه مذکور با اشاره به اینکه فرآیند احداث تقاطع غیر همسطح میدان نیروی دریایی (شهدای ۷ آذر) از چهارم آذرماه جاری آغاز شده است، اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه از ۱۴ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
رحیم شوقی به شانزدهمین شمع کوبی احداث تقاطع غیر همسطح میدان نیروی دریایی (شهدای ۷ آذر) اشاره کرد و افزود: امروز شمع کوبی فاز نخست عملیات اجرایی پروژه عمرانی مذکور به اتمام رسیده و از فردا فرآیند فاز دوم پروژه آغاز می شود.
تقاطع غیر همسطح میدان نیروی دریایی (شهدای ۷ آذر) به صورت دو پل روگذر مجزا با بتن مسلح که هر کدام شامل دو باند عبور رفت و یازده دهانه است. به طول ۳۸۰ متر و عرض هر کدام از پل ها هشت متر شامل دو خط سواره به عرض هفت متر، یک پیاده رو به عرض ۵۰ سانتی متر، حاشیه ایمنی به عرض ۳۰ سانتی متر و قرنیز به عرض ۳۵ سانتی متر در طرفین است.
پیش بینی شده تقاطع غیر همسطح نیروی دریایی که ساخت آن ۴ آذر ماه آغاز شد در بازه زمانی ۲۴ ماه به اتمام می رسد.

آغاز عملیات خاکریزی محور شهید سلیمانی

شهردار رشت در جریان بازدید مذکور با اشاره به اینکه عملیات اجرایی محور شهید سلیمانی (ژ۵) دهم آذرماه جاری آغاز شده است اظهار کرد: همکاری بسیار خوب آب منطقه ای گیلان، حمایت استانداری و دستگاه قضایی موجب شده که پروژه مذکور پس از حدود ۱۲ سال از حالت رکود خارج شود و به جریان بیفتد.
رحیم شوقی، محور شهید سلیمانی را با استفاده از حریم کانال (ژ۵) عنوان کرد و افزود: عملیات اجرایی محور شهید سلیمانی از بلوار شهید انصاری آغاز می شود و به طول ۴ هزار و ۸۵۰ متر به پیله داربن در پیربازار می رسد.
وی با بیان اینکه محور شهید سلیمانی (ژ۵) یکی از بزرگ ترین خیابان های شهر رشت محسوب می شود که در سال های اخیر در حال احداث است، تصریح کرد: پروژه مذکور به صورت خیابان کامل پیش بینی شده و برنامه ریزی برای هدایت آب های سطحی، زیرسازی، پیاده روسازی، روشنایی و حفاظ کنار مسیر انجام شده است.
شهردار رشت به فرآیند عملیات اجرایی محور شهید سلیمانی (ژ۵) در قالب سه قطعه به منظور تسریع در اجرای پروژه اشاره کرد و گفت: قطعه نخست از بلوار شهید انصاری آغاز می شود و به پل عرفان به طول یک هزار و ۲۵۰ متر می رسد.
شوقی با اشاره به عملیات اجرایی محور شهید سلیمانی (ژ۵) از ۱۵ آذر ماه جاری، یادآور شد: لوله گذاری آب های سطحی همزمان با عملیات خاکریزی محور مذکور انجام شده و عملیات پیاده روسازی در حال انجام است.
وی به هماهنگی های انجام شده با پیمانکار برای خرید جداول پیش ساخته و لوله ها اشاره کرد و افزود: طی مدت یک ماه آینده همزمان با عملیات خاکریزی عملیات جدول گذاری، زیرساخت تیرهای روشنایی و کف پوش محور مذکور انجام می شود و هفته دولت سال آینده به اتمام می رسد.

آخرین وضعیت عملیات اجرایی تعریض پل پستک

شهردار رشت در جریان بازدید مذکور با اشاره به تعریض پل پستک طبق طرح تفصیلی اظهار کرد: عرض پل مذکور ۸ متر بود که به خیابان ۲۴ متری تعریض می شود.
رحیم شوقی مدت اولیه قرارداد تعریض پل پستک را ۱۲ ماه عنوان کرد و افزود: به دلیل وجود معارض تیر برق و نبود امکان حفاری برای لوله گذاری و موارد دیگر حدود ۴ ماه پروژه از برنامه زمانبندی عقب بود و اکنون با جابه جایی تاسیسات دیگر معارضی ندارد.
وی با بیان اینکه تمام تیرهای تعریض پل پستک به صورت پیش ساخته هستند، تصریح کرد: پس از عملیات تیرگذاری، دال های پیش ساخته روی آن قرار می گیرند ضمن اینکه عملیات ساخت عرشه ظرف مدت ۲۰ روز آینده انجام می شود و امکان تردد از طرف راست را خواهیم داشت.
شهردار رشت، هر کدام از مسیرهای رفت و برگشت تعریض پل پستک را ۸ متر ذکر کرد و گفت: ۴ متر پیاده رو از طرفین برای تعریض پل پستک پیش بینی شده است.

Share