بررسی یک وعده؛

همچنان خبری از افتتاح بندر تفریحی و گردشگری چمخاله نیست

درحالیکه نماینده لنگرود در مجلس، با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی بندر گردشگری چمخاله، گفته بود با قول وزارت راه و شهرسازی فاز اول این پروژه در هفته دولت افتتاح می شود، اما هرگز چنین اتفاقی رخ نداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از لنگرخبر، بندر چمخاله یکی از ظرفیت‌هایی است که راه اندازی آن نه تنها موجب شکوفایی شهرستان لنگرود بلکه میتواند موجب رشد و شکوفایی استان گیلان در زمینه های اقتصادی، اجتماعی، گردشگری و غیره شود.

روند احداث این بندر در چند سال گذشته مسیر پر فرازونشیبی را طی کرد و هر مسوول استانی و شهرستانی که از آن بازدید انجام دادند ضمن اعلام اهمیت جایگاه ویژه این بندر، بر تسریع در روند احداث بندر چمخاله نیز تاکید کرد، همینطور برخی مسوولین نیز وعده‌هایی را در دیدارها و جلسات بیان کردند.

جلالی فرماندار لنگرود شهریورماه امسال در مصاحبه با یکی از رسانه‌های استان گیلان، از تکمیل فاز اول این بندر در سال جاری خبر داده بود و اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۹۸ آغاز شده و فاز اول آن ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

البته درخصوص بندر چمخاله، اخبار یا تصاویر مربوط به بازدید فرماندار لنگرود از روند پیشرفت بندر چمخاله و بازدیدهای انجام شده و غیره در سایت فرمانداری مشاهده نشد!

همچنین فرماندار لنگرود در مرداد ماه امسال اعلام کرده بود که بندر چمخاله در شهریورماه ۱۴۰۲ افتتاح می‌شود ولی بعد از گذشته سه ماه از شهریورماه هنوز پیشرفت این بندر به صددرصد نرسیده است.

البته فرماندار لنگرود در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ نیز اعلام کرده بود که در مرداد ماه ۱۴۰۲ بندر چمخاله به بهره برداری می‌رسد ولی در همان مرداد ۱۴۰۲ وعده خود را به شهریور ۱۴۰۲ ارتقا داد.

در این بین، پرویز محمدنژاد نماینده مردم لنگرود در مجلس نیز در طی این سال‌ها بارها و با حضور دیگر مسؤولین مربوطه استانی و شهرستانی از بندر چمخاله بازدید و جلساتی را برگزار کردند که بعد از آخرین جلسات برگزار شده، در اسفندماه سال ۱۴۰۱ وعده داده بود که این بندر در شهریورماه ۱۴۰۲ به بهره برداری می‌رسد ولی این وعده نیز تاکنون به سرانجام نرسیده است.

مصاحبه‌های فرماندار و نماینده درخصوص بندرچمخاله حاکی از بهره برداری بندر در شهریور امسال بود که برای مشخص کردن این تاریخ، طبیعتا نشست‌هایی با اسم جلسات کارشناسی و بررسی مشکلات بندر چمخاله و در چندین نوبت برگزار شده بود ولی تاکنون وعده‌های آنان کِش آمده است و دلیل برگزار نشست‌های کارشناسی هم هنوز مشخص نیست!

Share