محمدرضا اله یار: تکمیل پروژه بندر چمخاله در گروی هم افزایی و هماهنگی مسئولین گیلان است

کمبود مصالح مهمترین علت عقب ماندگی بندر چمخاله از برنامه زمان بندی

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی در بازدید از بندر تفریحی و گردشگری چمخاله گفت: تکمیل این پروژه در برنامه زمان بندی پیش بینی شده در گروی هم افزایی و هماهنگی مسئولین استان گیلان خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ظهر شنبه ۱۲ تیر ماه محمدرضا اله یار در بازدید از روند پیشرفت و توسعه بندر تفریحی و گردشگری چمخاله اظهار داشت: با توجه به پتانسیل‌هایی که در منطقه وجود دارد، بندر چمخاله به عنوان بندر نمونه گردشگری می‌تواند مبنای مناسبی در جهت توسعه گردشگری و تفریحی دریایی در دریای خزر باشد.

وی با اشاره به پیشرفت ۵۰ درصد زیرساخت‌ها در مراحل احداث این بندر تفریحی گردشگری خاطرنشان کرد: امروز بازدید و جلسه‌ای به منظور رفع موانع و مشکلات تامین مصالح مورد نیاز پروژه با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در این بندر داشتیم.

عضو هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در این جلسه وعده‌های خوبی از طرف مسئولین استان و شهرستان داده شد تا موضوعات مطرح شده با مدیریتی خوب حل و فصل بشود تا در نتیجه شاهد اتمام پروژه در برنامه زمان‌بندی پیش بینی شده باشیم.

اله یار با بیان اینکه افق روشنی را برای بندر چمخاله با همت و کمک مسئولین استان گیلان شاهد خواهیم بود، تصریح کرد: هم افزایی و هماهنگی بیشتر بین ارکان پروژه شامل پیمانکار، مشاور، مشاور پیمانکار و مسئولین استان و شهرستان از جمله اهداف این جلسه بود.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در گفتگو با دیارمیرزا با بیان اینکه ۱۱ بنادر تجاری بزرگ و ۲۵ بندر کوچک داریم، افزود: در قالب طرح جامع بنادر بازرگانی برای بنادر بزرگ تا ۱۴۰۴ و بنادر کوچک تا ۱۴۱۵ برنامه رییزی شده و بودجه تعیین می شود.

عباس صابر نیز به دیارمیرزا گفت: پروژه بندر چمخاله حدود ۴۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که نسبت به برنامه زمان بندی ۲۰ درصد عقب است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان یادآور شد: تامین مصالح علت اصلی عقب ماندگی پروژه است که درصد رفع آن در یک بازه زمانی مناسب هستیم.

وی گفت: برای منابع مالی محدودیتی وجود ندارد اما در شمال همواره به دلیل شرایط جغرافیایی با کمبود مصالح رو به رو هستیم.

گفتنی است، ایجاد ۳۰۰ متر مسیر سنگی برای رسیدن به پل و عرشه، ساخت موج‌شکن در عمق ۵ متری با در نظر گرفتن وضعیت جریان گردش آب دریا و مسائل محیط زیستی، ایجاد دو دستک موج‌شکن در فاصله ۴۰۰ متری از ساحل برای استحصال دو هکتار و ساخت حوضچه چهار هکتاری برای ورزشهای آبی، دریایی و قایقرانی و سایر تفریحات دریایی را از جمله اقدامات انجام شده در بندر چمخاله است و با بهره برداری از این پروژه زمینه لازم برای توسعه صنعت گردشگری دریایی و ایجاد زیر ساخت‌ها و شرایط هتلینگ و پذیرایی از مهمانها در گیلان فراهم می‌شود.

Share