شادمانی شدید پس از تساوی در داربی؛

نکونام: از پرسپولیس خیلی بهتر بودیم | هر جور دلم بخواهد خوشحالی می‌کنم!

نکونام در پاسخ به این سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا خوشحالی او ناشی از صحبت‌هایی از سوی نیمکت پرسپولیس بوده یا یک موضوع عادی بوده است، گفت: یک خوشحالی طبیعی بود، حالا رو به دروازه اینور یا آن طرف ندارد. دروازه‌ای که گل زدیم، آن طرف بود. پرسپولیس هم که گل زد به سمت ما خوشحالی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ورزش سه، جواد نکونام در پاسخ به سؤال خبرنگاران با همان حالت همیشگی از همان جمله اول نطق کشید! او با تبریک تولد ناصر حجازی آغاز کرد و بعد از آن تاکید کرد از این به بعد در حضور دوربین‌های تلویزیونی مصاحبه نخواهد کرد. به گفته او وی‌ای‌آر نیاز داوری فوتبال ایران است و پرسپولیس در نیمه دوم اصلا در زمین آبی‌ها آفتابی نشده است.

او در حرف‌هایش بعضی کارشناس‌های داوری را شیتیل‌بگیر خواند که با مسیج به مجری برنامه خط می‌‎دهند.

تولد ناصر حجازی را تبریک می‌گویم

امروز تولد مرحوم ناصر خان حجازی یکی از اسطوره‌های استقلال و فوتبال کشورمان بود، خدا رحمت کند ایشان را. خیلی ناراحتیم از اینکه بین ما حضور ندارد.

صداوسیما برود با کارشناسان شیتیل‌بگیر صحبت کند

اول یک نکته‌ای را بگویم. این آخرین مصاحبه مطبوعاتی و کنفرانس من است که اگر دوربین (صدا و سیما) باشد صحبت می‌کنم. آن‌ها می‌توانند با کارشناسان شتیل‌بگیر که همه در فوتبال آن‌ها را می‌شناسند، صحبت کنند. یا مجریان یک قران دو زاری که به باشگاه بزرگ استقلال بی‌احترامی می‌کنند بیایند (و در تلویزیون) صحبت کنند.

استقلال اگر دوربین صداوسیما باشد صحبت نمی‌کنم

خواهشا از این به بعد اگر دوربین صدا و سیما در کنفرانس من باشد، هیچ صحبتی نمی‌کنم. حواستان باشد که خدایی نکرده بی‌احترامی به اصحاب رسانه نشود، چون بی‌احترامی‌هایی به باشگاه بزرگ استقلال (توسط صدا و سیما) صورت گرفته و ما از این بابت ناراحتیم.

استقلال در نیمه دوم که دیگر بازی کاملاً در اختیار ما بود

در مورد بازی فکر کنم که یک ربع، ۲۰ دقیقه از نیمه اول را از دست دادیم، به خاطر جایگیری‌های اشتباهی که داشتیم ولی در خلق موقعیت می‌توانستیم در نیمه اول به گل برسیم. در نیمه دوم که دیگر بازی کاملاً در اختیار ما بود و در نیمه دوم آنالیز خوبی داشتیم و توانستیم پرسپولیس را تحت تاثیر قرار دادیم. می‌توانستیم بازی را ببریم ولی متأسفانه به خاطر یک اشتباه و یک لحظه غفلت گل خوردیم.

آرمین بهترین بازیکن ما بود

به نظرم بهترین بازیکن ما آرمین سهرابیان، یک لحظه تمرکز نداشت. در رختکن به او گفتم که بهترین بازیکن ما بوده و اشتباهات برای من مربی است. تیم ما در نیمه دوم خیلی خوب و قابل احترام بازی کرد. موقعیت خلق کردیم، می‌توانستیم قبل از اینکه گل بخوریم، به گل برسیم. فشاری که داشتیم می‌آوردیم، شرایط طوری بود که بتوانیم به گل برسیم و بازی را ببریم. متاسفانه روی یک لحظه غفلت گل خوردیم، ولی بعد از آن دوباره به بازی برگشتیم.

اگر VAR نبود تیم رقیب دوباره سه امتیاز گرفته بود

صددرصد خطای اول پنالتی بود ولی نگرفتند، دست بازیکن ما را در محوطه هجده قدم کشیدند. شما ببینید اگر امروز VAR نبود، دوباره تیم رقیب سه امتیاز گرفته بود و می‌گفتند بردیم! اگر VAR نبود، ببینید چه اتفاقاتی می‌افتاد. با VAR، سه صحنه که مشکوک به پنالتی بود، دو موردش خطا بود که یکی از آن‌ها را گرفتند. ببینید اگر VAR نبود چه اتفاقاتی می‌افتاد. دوباره هواداران ما باید ناراحت باشند و آن طرف خوشحال. این VAR برای کشور ما و فوتبال ما لازم است. آقای مسئول! VAR در همه ورزشگاه‌ها لازم است و نه فقط در استادیوم آزادی.

دقایق پایانی بازی بکش بکش شده بود

بعد از اینکه گل زدیم، دوباره با توجه به تغییر سیستمی که داده بودیم و تیم هجومی که در زمین گذاشته بودیم تا به گل برسیم، تاکتیکمان را عوض کردیم. در دقایق پایانی بازی و چند دقیقه‌ای که ادامه داشت، بازی کلا در بکش بکش و انجام بازی مستقیم از سوی دو تیم بود.

خیلی بهتر و قوی‌تر از پرسپولیس بازی کردیم

تیم ما باید امروز بازی را می‌برد. از نظر تاکتیکی و بخصوص در نیمه دوم، فوتبال خیلی بهتری ارائه دادیم، خیلی بهتر و قوی‌تر از پرسپولیس بازی کردیم ولی یک لحظه روی گلی که خوردیم، کارمان سخت شد وگرنه می‌توانستیم برنده بازی باشیم. از بچه‌های تیمم تشکر می‌کنم، فوق‌العاده بازی کردند، عالی بازی کردند. از هوادارانمان واقعا تشکر می‌کنم، امروز تیم را جانانه تشویق کردند و سنگ تمام گذاشتند. امیدوارم در آینده و در ادامه راه، بتوانیم با بازی بهتر و نمایش بهتر، آن‌ها را خوشحال کنیم.

هر جوری دوست داشته باشم خوشحالی می‌کنم

نکونام در پاسخ به این سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا خوشحالی او ناشی از صحبت‌هایی از سوی نیمکت پرسپولیس بوده یا یک موضوع عادی بوده است، گفت: یک خوشحالی طبیعی بود، حالا رو به دروازه اینور یا آن طرف ندارد. دروازه‌ای که گل زدیم، آن طرف بود. پرسپولیس هم که گل زد به سمت ما خوشحالی کرد. خوشحالی حق طبیعی من است و هر جوری که دلم بخواهد خوشحالی می‌کنم. به کسی بی‌احترامی نمی‌کنم ولی هر جوری دوست داشته باشم خوشحالی می‌کنم.

یک نکته تاکتیکی را به بلانکو گوشزد کردم

گوشزد کردن نکات به بلانکو؟ در مورد بلانکو یک کار تاکتیکی بود که یک لحظه بخاطر شلوغی و جو استادیوم یادش رفت. من رفتم آن نکته را به او گوشزد کردم و شما درست دیدید. چون در آن جو اگر آرام صحبت کنم، صدا به صدا نمی‌رسد و باید یک طوری حرف می‌زدم که متوجه شود. گفتم به شما اگر دقت می‌کردیم و تمرکز داشتیم، باید بازی را می‌بردیم با توجه به موقعیت‌هایی که داشتیم.

بله من به حسینی گفتم روی زمین بخوابد!

شما سیدحسین را صدا کردین قبل از پنالتی و بعد از گل شدن، سیدحسین یک دفعه خوابید روی زمین؟ بله من گفتم چون تیمم را با پنج فوروارد گذاشته بودم در زمین و باید تغییر تاکتیک می‌دادم و نمی‌توانستم همانطور بازی کنم. یک وقفه‌ای باید می‌دادم تا تغییر را ایجاد کنم.

برنامه ما تیمی بود

رضایت از عملکرد بلانکو و محمدی؟ ما تیمی کارهایمان را انجام می‌دهیم و نفر مهم نیست. بیست دقیقه در ایستادن بازیکنان مشکل داشتیم و پرسپولیس سوار شد. برنامه ما روی دو یا سه بازیکن نبود. برنامه تیمی داشتیم که دیدید در نیمه دوم شکل کارمان به خوبی انجام شد.

باورمان نمی‌شد که گل خورده‌ایم

روحیه نباختن در چهره نکونام و بازیکنان؟ باورمان نمی‌شد اصلا که گل خوردیم. واقعیت این است نیمه دوم پرسپولیس اصلا جلو نیامد. ما خیلی خوب بازی کردیم و کنترل کردیم بازی را. موقعیت هم داشتیم برای گل زدن ولی بی‌دقت بودیم. چهره و اینها را به نسبت اتفاق بازی عکس العمل نشان می‌دهم.

ما با کارشناسان شیتیل بگیر مشکل داریم

با احترام به کارشناسان و داور و گروهشان که کارشناسی کردند، یک سری کارشناس شتیل بگیر هم هستند که دل بخواهی کارشناسی می‌کنند و ما با آن‌ها مشکل داریم. ولی الان هم می‌گویم که پنالتی اول هم پنالتی بود و یک عکس العملی نشان دادیم و گفتم «خدایااا» و تمام شد و رفت. ولی کارشناسی که می‌نشیند و با حب و بغض درباره تیم من حرف می‌زند، به مجری برنامه مسیج می‌دهد که این پنالتی استقلال را اینطوری کنید و آن طوری کنید، چون فرستادند برای من اینها [پیام ها] را با این مشکل داریم وگرنه سوت زده شد و تمام شد و رفت و کاری نمی‌شود کرد. فقط نظرمان را در کنفرانس می‌گوییم و هرکسی بگوید پنالتی بود یا نبود، اصلا برنمی گردد.

هیچ تیم و مربی‌ای اندازه من سختی نکشیده

تیم من یاد گرفته که باید بجنگد. از روز اول که رفتم استقلال تیم من جنگیده، خودم جنگیدم، بازیکنانم جنگیدند و زحمت کشیدیم تا به اینجا برسیم. اینجایی که الان نگاه نکنید تیم ما صدر جدول است، من روزی بود دفاع وسط و یار نداشتم. پیمان بعد از مصدومیت اولین بازی‌اش بود. زبیر نیک نفس همین طور. شما شرایط تیم من را دیده اید. شما نمی‌توانید تیم من را با تیم دیگری مقایسه کنید. هیچ تیم و مربی‌ای اندازه من سختی نکشیده است. سر تا پای بازیکنان را باید طلا گرفت که جلوی سختی‌ها ایستادند. این را باید با توجه به هواداران، همیشه داشت و بهترین عملکرد را داشت. بقیه اتفاقاتی که رخ می‌دهد دست خداست.

Share