امام جمعه رشت؛

نماینده‌ در تراز انقلاب اسلامی خود را وامدار ثروتمندان نمی‌کند

امام جمعه رشت ضمن برشمردن ویژگی‌های یک نماینده در تراز انقلاب اسلامی گفت: نماینده‌ باید خود را وامدار ثروتمندان نکند، نماینده‌ای که خود را وامدار اشخاص،‌ ثروتمندان و دستگاه‌ها و پول و قدرت کرد دیگر نمی‌تواند برای مردم دلسوزی کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی امام خمینی(ره) رشت با تاکید بر اهمیت حفظ و حراست از آبروی برادرِ مسلمان در آموزه‌های دینی اظهار داشت: در ایام انتخابات گاهی مواقع برخی افراد، توجهی به حفظ و حراست از آبروی دیگران نمی‌کنند در حالی‌که طبق تاکیدات اسلام، باید آبروی برادر مومن و مسلمان خود را حفظ کنیم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه انسان به‌وسیله زبان می‌تواند آبروی دیگران را ببرد تصریح کرد: طبق کلام معصومین(ع)، کسی‌که از بردن آبروی دیگران خودداری کند، خداوند در روز قیامت از لغزش‌های دنیوی‌اش می‌گذرد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به حوادث تاریخی آذرماه عنوان کرد: در تاریخ ۱۱ آذر سال ۱۳۰۰ روحانی مجاهد میرزا کوچک جنگلی و ۱۰ آذر سال ۱۳۱۶ نیز آیت‌الله سید حسن مدرس را به شهادت رساندند که روزهایی فراموش‌نشدنی در تاریخ ایران است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه شهید مدرس نقش بی‌بدیلی در تاریخ ایران داشتند افزود: خدمات این دو انسان مجاهد برای ملت ایران، تاریخ تشیع و جامعه ایرانی ماندگار است؛ امام(ره) نیز شهید مدرس را تکریم می‌کردند و امروز هر کسی با مطالعه درباره تاریخ ایران و تلاش‌های این مجاهدان، در تحلیل و حل بسیاری از مشکلات موفق خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز از هر حرکت منجر به ایجاد التهاب در جامعه اسلامی باید خودداری شود تصریح کرد: پس از شهادت شهید مدرس، بسیاری از لوایح و طرح‌های خام و ذلت‌آور با دستور شاه نالایق در مجلس تصویب شد اما با انقلاب اسلامی، رژیم ننگین سلطنت استبدادی ساقط و حکومت مردمی تشکیل شد سپس اراده ملی وارد کانون مدیریت کشور شد و در تمام این سال‌ها همواره انتخابات آزاد در این کشور برگزار شده است.

آیت‌الله فلاحتی ضمن برشمردن ویژگی‌های یک نماینده در تراز انقلاب اسلامی از نظر رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: متدین و دیندار بودن، کارآمدی و توانمندی، دلسوزی برای ملت به‌ویژه طبقات محروم و کار و فکر کردن برای آن‌ها و شجاعت از جمله ویژگی‌های یک نماینده در تراز انقلاب است؛ نماینده‌ باید خود را وامدار ثروتمندان نکند، نماینده‌ای که خود را وامدار اشخاص،‌ ثروتمندان و دستگاه‌ها و پول و قدرت کرد دیگر نمی‌تواند برای مردم دلسوزی کند.

امام جمعه رشت با اشاره به اهمیت جهاد علمی‌ و توجه به فراگیری علم و دانش توسط جوانان عنوان کرد: دشمن در تلاش است تا ایرانیان به علم و دانش دست نیابند البته کور خوانده‌اند زیرا ایرانیان قله‌های بلندی را در عرصه علم و دانش و فناوری‌ها فتح کرده‌اند که شگفتی دشمن را برانگیخته است و لذا دشمن در بسیاری از پازل‌های خود به‌دنبال این است که دانشجویان و جوانان ما به‌سراغ علم و دانش نروند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر ضرورت افزایش بینش سیاسی و انقلابی دانشجویان، جوانان و بسیجیان خاطرنشان کرد: دانشجویی که‌ بینش سیاسی نداشته باشد فریب احزاب، رجال و برخی سیاسیون را خواهد خورد اما بینش سیاسی به دانشجو می‌آموزد که مفاهیمی همچون کشور، پدر و مادر و شهیدان باید برای او ارزشمندتر و مهم‌تر از هر چیزی باشد.

آیت.الله فلاحتی با اشاره به توصیه‌های نورانی رهبر معظم انقلاب به بسیجیان و دانشجویان تصریح کرد: امید داشتن به آینده و احساس عجز و ناتوانی نکردن، پرهیز از کارهای نمایشی و بدون محتوا، پرهیز از دو قطبی‌های کاذب، بازی نکردن در زمین دشمن و توکل بر خدا از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به جوانان بوده است.

Share