درخواست امام جمعه رشت در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی؛

مردم از زندگی آپارتمان نشینی خسته شده‌اند؛ خانه‌های ویلایی بسازید

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه بسیاری از مردم از زندگی آپارتمان نشینی خسته شده‌اند، گفت: ساخت خانه‌های ویلایی در برنامه‌های راه و شهرسازی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت ساخت مسکن به‌عنوان نیاز اولیه انسان‌ها اظهار داشت: مسکن پناهگاه و محل آرامش انسان است و هر کشوری باید این آرامش را برای آحاد جامعه فراهم کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به تلاش مضاعف و مجاهدانه دولت سیزدهم در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: بهره‌برداری از بیمارستان شهریار پس از ۳ دهه و افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی بدون مداخله کارشناسان خارجی از افتخارات دولت سیزدهم است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه ورود جهادی و میدانی همه‌ مسئولان و مدیران در کاهش هزینه‌ها، سرعت در کار و رضایت ملی موثر خواهد بود افزود: مردم همه‌ مسائل را همواره مورد رصد و قضاوت قرار می‌دهند.

امام جمعه رشت اتفاقات غزه را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه آمریکایی‌ها هم تهدید کرده و هم عقب نشینی می‌کنند تصریح کرد: بایدن نیز در سخنرانی‌ خود به این مسئله اشاره کرده بود که نمی‌توانند وارد ماجرای نظامی با ایران شوند و اگر حرکتی از آنان سر بزند پایگاه‌هایشان در اطراف ایران محو خواهد شد و خود ایالات متحده نیز ممکن است امنیت خود را از دست بدهد.

وی ادامه داد: راهپیمایی که برای دفاع از مظلومان فلسطینی در ایالات متحده شکل گرفت در تاریخ بی‌نظیر بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به برنامه‌ریزی دولت برای ساخت ۴ میلیون مسکن عنوان کرد: با توجه به اندک بودن زمین در شمال، یکی از مشکلات ما در توسعه راه‌آهن و سایر پروژه‌ها همین موضوع است چراکه دولت باید از مردم، زمین بخرد.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر ضرورت ساخت خانه‌های ویلایی در برنامه‌های راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم از زندگی آپارتمان نشینی خسته شده‌اند و لذا ساخت خانه‌های ویلایی نیز باید در برنامه باشد و در ساخت ساختمان‌ها برای فضای اطراف آن و قرارگیری مسجد، فضای آموزشی و فرهنگی و… نیز فکر شود.

امام جمعه رشت با اشاره به اهمیت استحکام ساختمان‌ها خواستار دقت‌های لازم در این حوزه شد و بیان کرد: در بخش صادرات نیز بهترین صادرات به حوزه فنی و مهندسی اختصاص دارد.

وی فعال شدن بخش مسکن را منجر به ایجاد صدها شغل یا کسب و کار جانبی دانست و ادامه داد: در کنار ساخت مسکن باید تمهیداتی اتخاذ شود تا فرد، زود دست به فروش نزند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه مسئولان جامعه اسلامی هر چیزی که باعث ایجاد تزلزل و التهاب می‌شود، تمهیداتی برای آن اتخاذ کنند گفت: جنسی که به خارج صادر می‌شود نیز باید عبارت “ساخت ایران” را به فارسی روی جنس بنویسند و از به‌کارگیری ادبیات بیگانه در مکالمات خود خودداری کنند.

Share