احضار سفرای بلژیک و اسپانیا؛

عصبانیت رژیم صهیونیستی از اظهارات نخست‌وزیران اسپانیا و بلژیک

تل‌آویو سفرای بلژیک و اسپانیا را به دنبال اظهارات ضدصهیونیستی نخست‌وزیران این ۲ کشور احضار کرد و نتانیاهو نیز به این اظهارات واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، رژیم صهیونیستی، شامگاه امروز (جمعه)، بعد از احضار سفرای بلژیک و اسپانیا، مراتب اعتراض خود را در خصوص اظهارات نخست‌وزیران این دو کشور به آن‌ها ابلاغ کرد.

«پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا و «الکساندر دی کرو» نخست‌وزیر بلژیک که با یکدیگر در سفری کوتاه به کشور مصر سفر کرده بودند، امروز، اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

نخست‌وزیر اسپانیا طی این سفر اعلام کرد که به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین را جزء اولویت‌های دولت خود قرار خواهد داد. سانچز امروز همچنین تاکید کرد چنانچه اتحادیه اروپا فلسطین را به رسمیت نشناسد، ممکن است کشور اسپانیا خود در زمینه اقدام کند.

الکساندر دی کرو نخست‌وزیر بلژیک نیز امروز تاکید کرده بود که اسرائیل باید دست از کشتار غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه بکشد. او همچنین تاکید کرد ویران کردن نوار غزه قابل‌قبول نیست.

نخست‌وزیر بلژیک همچنین خواستار دائمی شدن آتش‌بس اعلام‌شده در نوار غزه شد و تاکید کرد که وقفه کنونی در جنگ کافی نیست.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بعد از انتشار اظهارات سانچز و دی کرو در رسانه‌ها به این سخنان واکنش نشان داد و گفت: «من سخنان نخست‌وزیران بلژیک و اسپانیا را به علت مسئول ندانستن حماس در جنایت‌ها محکوم می‌کنم».

Share