طراحی گرافیک یا طراحی سایت؟ کدوم درآمدش بیشتره؟

در این مطلب فرق بین درامد طراحی سایت و طراحی گرافیک را میگوییم و به این نتیجه میرسیم که بین طراحی گرافیک یا طراحی سایت، کدام پولساز تر است و بسمت کدام باید رفت!

هدف همه ما برای یادگیری حرفه ها و دوره های مختلف، متخصص شدن در یک گرایش مشخص و خاص و همچنین فعالیت در آن زمینه است. این موضوع در مورد همه مشاغل، مهارت ها و دوره های آموزشی مختلف و معمولا برای همه افراد صدق می کند.

چرا که با یادگیری یک حرفه مشخص و سرمایه گذاری کردن و صرف وقت روی آن، بدیهی است که می توانید به عنوان یک کارشناس یا متخصص شروع به کار کرده و درآمد داشته باشید. اما چالش و دغدغه افراد برای شروع یادگیری یک مهارت جدید، در مورد میزان درآمد آن است.

طراحی سایت یا طراحی گرافیک؟ کدوم بیشتر توش پوله؟

طراحی سایت یا طراحی گرافیک؟ کدوم بیشتر توش پوله؟

دو مورد از مشاغل پر طرفدار و محبوب بین جوانان و افراد مشتاق به یادگیری مهارت های جدید، طراحی گرافیک و طراحی سایت است. به همین دلیل افرادی که قصد یادگیری دارند، می پرسند که درآمد طراح سایت بیشتر است؟ یا درآمد طراح گرافیک؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه این مقاله به نقل از آرش گرافیک به بررسی کامل تر این موضوع می پردازیم.

درآمد طراح سایت چقدر است؟

قبل از این که با میزان درآمد طراح سایت آشنا شوید، لازم است که با مهارت های یک طراح سایت و وظایف او آشنا شوید. طراح سایت به فردی می گویند که کل یک سایت یا قسمتی از آن را با ذوق و مهارت و سلیقه خود و بر اساس نیاز مشتری و درخواست او با استفاده از کد نویسی یا با استفاده از پلتفرم هایی مانند وردپرس، جوملا، و… طراحی کند. بنابراین به طور کلی میزان مبلغ و هزینه مشخصی در مورد درآمد طراح سایت وجود ندارد.

برای مثال ممکن است زمانی که در سایت های مختلف جستجو کنید، مشاهده کنید که یک شرکت با ۲۰ میلیون طراحی سایت را انجام می دهد؛ در صورتی که یک فرد دیگر، برای طراحی سایت ۱۰ میلیون دریافت کند. چون به طور کلی طراحی سایت تعرفه مشخصی ندارد.

علاوه بر این، یکی از موارد مهم دیگری که برای تعیین درآمد طراح سایت این است که برخی افراد به صورت فریلنسری و شخصی مشغول به کار هستند؛ در صورتی که برخی افراد دیگر با شرکت های تخصصی در زمینه طراحی سایت همکاری می کنند. بنابراین میزان درآمد هر کدام از این افراد متفاوت خواهد بود.

یک گرافیست چقدر درآمد دارد؟

یکی از مشاغل پر طرفدار دیگر در دنیای امروز یادگیری و فعالیت در زمینه طراحی گرافیک است. بدین صورت که این افراد می توانند هم به صورت فریلنسری با شرکت ها و کارفرماهای مختلف به صورت دورکاری همکاری داشته باشند؛ هم امکان فعالیت و همکاری با شرکت های فعال در زمینه طراحی گرافیک برای افراد مستعد و علاقه مند وجود دارد.

بنابراین می توان گفت که حقوق طراح گرافیک نیز با توجه به نوع همکاری او به صورت دورکاری یا حضوری متفاوت خواهد بود. پس از یادگیری مهارت های طراحی گرافیک، و استخدام شدن به عنوان گرافیست به صورت حضوری، کارفرما تعیین کننده حقوق شما خواهد بود. در صورتی که با شروع فعالیت به صورت فریلنسری هزینه طراحی گرافیک را شما مشخص می کنید و تمام این هزینه متعلق به شما خواهد بود.

با این وجود شرکت هایی که بودجه و میزان درآمد بالایی از طریق طراحی گرافیک دارند، درآمد و حقوق خوبی را نیز برای گرافیست در نظر می گیرند.

عوامل موثر در تعیین حقوق طراح سایت و طراح گرافیک

عوامل تعیین حقوق طراح سایت و طراح گرافیک

علاوه بر موارد مهم ذکر شده در مورد حقوق طراح گرافیک و حقوق طراح سایت، به طور کلی عوامل مهم دیگری در تعیین میزان حقوق این دو فرد تاثیر گذار هستند. از جمله مهم ترین عوامل موثر در تعیین حقوق و درآمد طراح سایت و طراح گرافیک می توان موارد زیر را نام برد:

  • نوع همکاری طراح گرافیک یا طراح سایت
  • میزان مهارت فرد
  • مدت زمان سابقه کاری فرد
  • میزان تسلط فرد در زمینه حوزه کاری او

جمع بندی

با وجود این که امروزه امکان همکاری کردن افراد با مهارت های مختلف در شرکت های حضوری یا به صورت فریلنسری فراهم شده، اما هنوز هم برخی افراد در مورد انتخاب مهارت و رشته تحصیلی خود مردد هستند. این موضوع تقریبا در مورد همه مشاغل و از جمله طراحان گرافیک و طراحان سایت نیز صدق می کند.

به همین منظور در این مقاله به بررسی کامل درآمد طراح گرافیک و درآمد طراح سایت و عوامل موثر در این زمینه پرداختیم تا با شناخت بیشتر بتوانید رشته و مهارت مورد نظر و مورد علاقه تان را انتخاب کنید.

Share