نماینده ولی‌فقیه در گیلان اعلام کرد؛

ضرورت تشدید نظارت بر قیمت‌گذاری‌ها | برای رشد تولید؛ به بازارهای صادراتی توجه شود

نماینده ولی‌فقیه در گیلان خواستار تشدید نظارت بر روند تولید کالا، صادرات، قیمت‌گذاری‌ها و قطع دست واسطه‌گران شد و گفت: امروز “تولید” حرف اول را می‌زند و برای قوی‌تر شدن تولید و عدم ایجاد موانع برای تولیدکنندگان تلاش بیشتری صورت گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی در دیدار با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اظهار داشت: عواملی همچون تیرگی روابط میان اروپای شرقی و آسیای میانه به‌ویژه روسیه و بلاروس، ایجاد کریدور شمال-جنوب و همچنین خاستگاه روابط میان جنوب شرقی آسیا یعنی چین و شبه قاره و روابط تجاری اقتصادی آن‌ها با روسیه و منطقه می‌تواند برای جمهوری اسلامی ایران امروز یک میدان ایجاد کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه امروز “تولید” حرف اول را در تمام مسائل می‌زند و باید برای قوی‌تر شدن تولید و عدم ایجاد موانع برای تولیدکنندگان تلاش شود افزود: تولید در زراعت، معدن، صنعت، دریا و تجارت و همه بخش‌ها باید مورد توجه باشد از طرفی اخیراً مسئله فناوری و اقتصاد دریاپایه نیز مطرح شده است و نیروی دریایی هم می‌تواند در کنار حراست از دریا در رشد اقتصاد دریامحور به دولت کمک کند.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: گاهی مواقع برخی تنگ‌نظری‌ها و حسادت‌های عده‌ای باعث عقب‌نشینی تولیدکنندگان می‌شود و یا زد و بندهای مختلفی که به‌دنبال خشکاندن ریشه تولیدکننده هستند و باید جلوی آنان گرفته شود؛ سازمان صمت و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان برای رفع این گونه مشکلات، با دستگاه قضا در ارتباط باشند.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه تولیدکننده نیاز به حمایت دارد افزود: استان گیلان نیز بستر و میدان خوبی برای تولید در عرصه‌های مختلف کشاورزی، زراعت چوب و انواع گیاهان دارد از طرفی منطقه ما به‌لحاظ همجواری با کشورهای آسیای میانه، منطقه تجاری خوبی است و بسیاری از این کشورها طرفدار محصولات گیلان به ویژه کیوی هستند.

وی با اشاره به لزوم توجه جدی به مقوله بازاریابی برای عرضه کالاها خاطرنشان کرد: زمینه برای رشد صادرات هم به‌گونه‌ای فراهم شود تا مردم آسیب نبینند البته از مردم هم انتظار داریم که از کالای ایرانی حمایت کنند و جنس داخلی بخرند تا تولیدکننده بتواند کیفیت محصول خود را افزایش دهد و انگیزه بیشتری برای تولید پیدا کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به ضرورت تشدید نظارت بر کالاها،‌ روند تولید کالا، صادرات، قیمت‌گذاری‌ها و قطع دست واسطه‌گران گفت: هرساله در گیلان، چندین دفعه با مشکلات مرغ و روغن مواجه می‌شویم، با وجود اینکه تولید به‌وفور دارند اما تصدی‌گری واسطه‌گران نیز مشکل‌ساز بوده است بنابراین لازم است که نظارت‌ها در عرصه‌های مختلف حتما تشدید شود.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه عدم نظارت همواره ملت و دولت را متضرر می‌کند، تصریح کرد: سازمان‌هایی که وظایف تشدید نظارت را برعهده دارند فراوان هستند و انتظار می‌رود در این بخش‌ها به خوبی ورود کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به تلاش‌های دولت سیزدهم برای تثبیت نرخ اقلام و کالا و دلار خاطرنشان‌ کرد: از تلاش‌های دولتمردان تشکر می‌کنیم اما باید همچنان تلاش مضاعف داشته باشند و شهرک‌های تعطیل شده و نیمه تعطیل هم حمایت شوند.

گیلان در حوزه نظارتی از استان‌های پیشرو در کشور است

دکتر حسین فرهید زاده، رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان نیز در این دیدار گفت: با توجه به شعار سال و جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه که در آن قرار داریم تنها از مسیر رشد تولید می‌توانیم به ایجاد ثروت و اشتغال و رفاه برای مردم دست یابیم.

معاون وزیر صمت افزود: سیاست کلی ما ایجاد تعادل در بازار از طریق توازن عرضه و تقاضاست اما با توجه به شرایط تحریمی کشور با بررسی هزینه‌ها و درآمد واحدهای تولیدی سیاست قیمت گذاری را علی الخصوص برای کالاهای اساسی دنبال می‌نماییم.

وی خاطرنشان کرد: ما همچنین نظارت مردم بر مردم را پیگیری می‌نماییم و نظارت بازار از طریق اتحادیه‌های صنفی از هدف گذاری های ماست.

فرهیدزاده همچنین افزود: استان گیلان در حوزه نظارتی از استان‌های پیشرو در کشور است و از این حیث جای تقدیر و تشکر دارد.

نظارت بر بازار استان با جریمه ای بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان گیلان در این دیدار با ارائه گزارشی عنوان کرد: نظارت بر بازار استان با جریمه ای بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان استمرار دارد و ارزش ریالی تخلفات کشف شده طی بازرسی های انجام شده ۶۸ هزار و ۴۳۷ واحد اقتصادی استان محرز شد.

تیمور پورحیدری همچنین در خصوص مبارزه با قاچاق کالا خاطرنشان کرد: ۶۲۳۹ بازرسی در این حوزه انجام شد که منجر به کشف ۲۷۷ پرونده تخلف به ارزش بیش از ۶ هزار و ۷۴۷ ریال شد.

مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان گیلان در خصوص نظارت بر مشاورین املاک افزود: تعداد ۸۴۵۷ بازرسی در این حوزه انجام شد که منجر به کشف ۱۳۴ تخلف به ارزش بیش از ۳۸۶ میلیارد ریال شد.

وی تاکید کرد: معتقدیم قطعا از مسیر رشد تولید می‌توانیم به ایجاد ثروت و اشتغال بیشتر دست یابیم.

Share