مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان خبر داد؛

تصویربرداری از یک قلاده خرس قهوه ای در اشکورات+ فیلم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «حمزه عشوری» مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان اظهار کرد: مامورین یگان حفاظت محیط زیست پاسگاه محیط بانی اشکورات رودسر با نصب دوربین تله‌ای در مناطق شکار ممنوع اشکورات رودسر موفق به ثبت و تصویر برداری از یک قلاده خرس قهوه‌ای شدند.

وی افزود: خرس قهوه‌ای در حالت عادی در شب فعالیت می‌کند. در تابستان بیش از ۱۸۰ کیلوگرم چربی ذخیره می‌کند که باعث می‌شود در طول زمستان مقاومت لازم را داشته باشد، با این این وجود آن‌ها زمستان‌خواب نیستند و به آسانی بیدار می‌شوند.

«عشوری» گفت: با توجه به اینکه جمعیت خرس‌ها درایران کاهش داشته واین حیوان ترجیح می‌دهد از انسان‌ها فاصله بگیرد از مردم بویژه روستاییان انتظار می‌رود در حفظ این گونه جانوری همکاری بیشتری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان تصریح کرد: خرس قهوه‌ای با (نام علمی: (Ursus arctos) گونه‌ای خرس بزرگ‌جثه و درشت‌اندام است که در بسیاری از مناطق آمریکای شمالی وشمال اورآسیا پراکنده‌است. زیستگاه‌های اصلی خرس قهوه‌ای، عموما مناطق جنگلی خزری، جنگل‌های ارسباران و زاگرس، علفزارهای مرتفع کوهستانی نزدیک به جنگل و دره‌های پایین‌دست جنگل است. پراکندگی این حیوان در ایران، از شمال خراسان تا استان‌های گلستان، سمنان، مازندران، تهران، گیلان، چهارمحال و بختیاری، قزوین، زنجان، آذربایجان، کردستان، لرستان، کرمانشاه و استان‌های فارس و خوزستان است. خرس‌های قهوه‌ای در اواخر تابستان و پاییز، معمولا در مناطق پایین‌دست جنگل یا دره‌هایی که میوه‌های وحشی در آن‌ها یافت می‌شود، مشاهده میشود.

Share