رییس دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد؛

تشخیص سرطان سینه در قم با استفاده از هوش مصنوعی | قم قطب درمان سرطان در کشور

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به بهره‌گیری این دانشگاه از ابزار هوش مصنوعی در بیماری‌یابی سرطان، گفت: هم اینک درتشخیص سرطان سینه در این استان از ظرفیت هوش مصنوعی استفاده می‌شود که نتایج بسیار خوبی از خود برجای گذاشته‌است.

تشخیص سرطان سینه در قم با استفاده از هوش مصنوعی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهدی مصری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: فرایند شناسایی و تشخیص سرطان سینه در جهان‌بین ۲ تا ۳ ماه است که دانشگاه علوم پزشکی قم با استفاده از ابزارهای نوین تکنولوژی این فرایند را به کمتر از ۲۰ روز رسانده‌است.

وی خاطرنشان کرد: استان قم طی ۱۶ ماه گذشته اقدامات جدی در غربال‌گری بیماری سرطان در قالب یک برنامه ۲۶ مرحله‌ای آغاز کرده‌است.

مصری ادامه داد: در قالب طرح قطب درمان سرطان در قم، اقدامات مختلفی مانند خودمراقبتی، آموزش، نسخه الکترونیکی، پرونده الکترونیکی، نظام ارجاع، حمایت‌های درمانی و غیره در حال انجام است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، اظهار داشت: اقدامات این دانشگاه در رابطه با درمان سرطان مورد حمایت مسوولان در سطح ملی و بیمه‌های درمانگر قرار گرفته‌اند.

مصری خاطرنشان کرد: از ابتدای سالجاری افزون بر یک‌هزار و ۲۰۰ فرد مبتلا به سرطان در روند درمان این بیماری پرهزینه قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه قم به‌عنوان پایلوت و قطب درمان سرطان در کشور انتخاب شده است، یادآور شد: ساخت ۱۲۰ تخت بستری، سرپایی و تشخیصی سرطان در دانشگاه علوم پزشکی قم کلید خورده که تا ۱۸ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم در پایان با اشاره به تدابیر انجام شده برای تکمیل‌شدن تیم سلامت خانواده، گفت: غربالگری بیماری‌های پرخطر در استان قم نیازمند تکمیل کادر و تیم پزشکی است.

Share