سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس:

با تغییر تعرفه، از ورشکستگی احتمالی شرکت مخابرات جلوگیری شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: شرکت مخابرات برای رفع مشکلات باید با شورای رقابت، وزیر ارتباطات یا هر نهاد دیگری که در راستای رفع این مشکلات می‌تواند به این شرکت کمک کند، مذاکره کند و تجدیدنظر در درآمدها صورت گیرد تا با تغییر تعرفه از ورشکستگی احتمالی شرکت مخابرات جلوگیری شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از سیتنا، ادامه مشکلات مالی شرکت مخابرات ایران در پرداخت معوقات بازنشسته‌ها و تاخیر در پرداخت حقوق پرسنل، همچنین عدم رضایت عموم کاربران از خدمات ارائه شده توسط این شرکت علی الخصوص خدمات اینترنت پرسرعت، باعث شده است تا با نگاه جدی‌تری مشکلات این شرکت و راهکار رفع موانع توسعه بررسی و مورد بازبینی قرار گیرد.

زارع، معاون مالی شرکت مخابرات ایران، چندی پیش گفت: درآمد ماهیانه شرکت هزار و ۶۰۰ میلیاردتومان است که در نهایت موجب کاهش ماهانه ۴۰۰ میلیارد تومان شده که عدم پرداخت کامل و به موقع حقوق نیز از این بابت است. کسر بدهی های مربوط به چندسال گذشته و عدم امکان تهاتر به علت زیان و کمبود ماهانه ۴۰۰ میلیارد تومان، موجب ایجاد نقصان های مالی شدیدی در مخابرات شده است.

در همین راستا، روح الله عباسپور، در پاسخ به خبرنگار سیتنا، پیرامون راهکار برای ارائه به شرکت مخابرات به منظور رفع مشکلات پرسنل و بازنشستگان و اصلاح کیفیت سرویس دهی و رفع زیان دهی انباشته این شرکت، گفت: اعتقاد ما این است که تعرفه شرکت مخابرات ایران پایین است و علیرغم افزایش اندکی که داشته، باز هم کافی نیست.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: زمانی که شرکت مخابرات تحویل بخش خصوصی شد، سوددهی خوبی داشت، اما الان در شرایط خوبی به سر نمی‌برد و کارکنان نیز وضعیت مطلوبی ندارند.

عباسپور، خاطرنشان کرد: در روستاها نیز تماس‌هایی داریم که از خدمات این شرکت گلایه‌مند هستند و شرکت مخابرات برای رفع این مشکلات باید با شورای رقابت، وزیر ارتباطات یا هر نهاد دیگری که در راستای رفع این مشکلات می‌تواند به این شرکت کمک کند، مذاکره کند و تجدیدنظر در درآمدها صورت گیرد تا با تغییر تعرفه از ورشکستگی احتمالی شرکت مخابرات جلوگیری شود.

Share