جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان خبر داد:

آزادسازی اراضی ملی خوشابر

جانشین فرمانده انتظامی استان از رفع تصرف اراضی ملی به ارزش تقریبی ۱۹۳ میلیارد ریال در منطقه خوشابر شهرستان رضوانشهر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سردار حسین حسن‌پور با تاکید بر مبارزه جدی مجموعه انتظامی با متخلفان اقتصادی، زمین‌خواران و افرادی که به هر نحوی قصد تصرف اراضی ملی را دارند، اظهار داشت: برخورد با متخلفان به طور مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی در ادامه از دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی سودجو در منطقه خوشابر شهرستان رضوانشهر و آغاز تحقیقات پلیس در این زمینه خبر داد و گفت: ماموران انتظامی ضمن هماهنگی قضائی به همراه کارشناسان اداره منابع طبیعی و جهاد کشاورزی به محل اعلامی اعزام شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان تصریح کرد: در بازدید از زمین مورد نظر مشخص شد، این شخص ۳ هزار و ۲۲۸ متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله سیم‌خاردار و فنس محصور کرده است.

این مقام انتظامی به معرفی متهم ۵۷ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی اشاره کرد و با اعلام اینکه با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد، بیان داشت: کارشناسان ارزش تقریبی این اراضی را ۱۹۳ میلیارد ریال برآورد کردند.

سردار حسن‌پور در پایان خاطرنشان کرد: حفظ و حراست از منابع طبیعی و ملی از اولویت‌های مجموعه انتظامی است و مبارزه با زمین‌خواران و سودجویان به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

Share