پالت چوبی و پالت پلاستیکی از ملزومات بسته بندی صنایع

پالت چوبی از تخته چوب‌هایی متصل بهم ساخته شده است و به سبب استحکام، وزن مناسب و هزینه مقرون بصرفه، امروزه در جابجایی و چیدمان کاربردهای فراوانی دارد. این سازه‌ها را می‌توان از انواع چوب‌هایی با دوام و استحکام متفاوت تولید نمود.

انواع پالت‌ها شامل پالت چوبی، پالت مسطح، پالت استیرینگر، جعبه و باکس چوبی صادراتی، پالت‌های فلزی، پالت پلاستیکی و … هستند. پالت چوبی وسیله‌ای بسیار کارآمد با استحکام بالا می‌باشد که در صنعت حمل و نقل هم به صورت نو و هم به صورت دست دوم مورد استفاده قرار می‌گیرد. درحالیکه اکثر پالت‌ها از جنس چوبی هستند، پالت‌ پلاستیکی نیز دارای مزایای فراوانی‌اند که می‌توانند ایمنی را در جابجایی فراهم آورند. پالت‌ پلاستیکی دارای نوارهایی است که کالا را فیکس نموده و از تکان خوردن کالا در حین بلند کردن بوسیله جک و لیفتراک جلوگیری می‌کنند.

جعبه و باکس چوبی صادراتی در طرح‌های متنوع و از انواع چوب ساخته می‌شوند. این سازه‌ها دارای استحکام و مقاومت متفاوتی هستند که در شرکت‌ها و کارخانجات موجب افزایش امنیت و سرعت در بسته بندی محصولات و کالاها می‌گردند. انواع پالت به‌منظور حمل و نقل انواع کالاها، دستگاه‌های سنگین، محصولات کشاورزی، مصالح ساختمانی، مواد غذایی، بسته‌های لوازم خانگی و … بکار می‌روند. از دیگر کاربردهای پالت‌ می‌توان به چیدمان کالاها در قفسه‌بندی‌های انبار اشاره نمود. در ادامه بیشتر به کاربردها و مزایای انواع پالت‌ نظیر پالت چوبی، پالت پلاستیکی، جعبه و باکس چوبی صادراتی خواهیم پرداخت.

خرید پالت چوبی ارزان و کاربرد آن

پالت چوبی از تخته چوب‌هایی متصل بهم ساخته شده است و به سبب استحکام، وزن مناسب و هزینه مقرون بصرفه، امروزه در جابجایی و چیدمان کاربردهای فراوانی دارد. این سازه‌ها را می‌توان از انواع چوب‌هایی با دوام و استحکام متفاوت تولید نمود. پالت چوبی وسیله‌ای برای حمل و نقل و چیدمان کالاها در انبار است. این محصولات را می‌توان با بازیافت به صورت مجدد با ارتقا سطح بهینه‌سازی مورد استفاده قرار داد. این نوع سازه‌ها با قیمتی ارزانتر نسبت به پالت پلاستیکی در ابعاد سفارشی ساخته می‌شوند.

افراد براساس نوع نیاز خود نیازمند پالت چوبی در مدل‌های سنگین و سبک هستند. باتوجه به ظرفیت و تحمل بالایی که این سازه‌ها دارند، خرید و فروش پالت چوبی بسیار رواج یافته است. از طرفی خرید پالت چوبی ارزان برای دکوراسیون منزل نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است. از معروف‌ترین پالت‌های چوبی می‌توان به پالت یورو، پالت مارون، پالت پتروشیمی، مخصوص سرامیک و کاشی و .. اشاره کرد.

پالت چوبی نو و دست دوم

پالت چوبی براساس کارایی و نیاز صنایع مختلف به دو دسته یکبار مصرف و چند بار مصرف تقسیم بندی می‌شود. درواقع این تقسیم بندی برحسب قیمت و تحمل بار آن‌ها انجام شده است. از آنجایی که این محصولات در انبارها برای جابجایی مورد استفاده قرار می‌گیرند باید دارای مقاومت و ضخامت بالایی باشند. دوام و طول عمر این محصولات می‌بایست موجب مقرون بصرفه بودن قیمت پالت چوبی خارجی و انواع پالت‌ها شود. پالت‌های یکبار مصرفه که به‌منظور یکبار جابجایی بکار می‌روند مسلما باید قیمت پایین‌تری نسبت به چند بار مصرف داشته باشند. از پالت‌هایی که قبلا استفاده شده‌اند، طی فرآیند بازیافت می‌توان مجددا استفاده کرد.

به این نوع پالت‌ها، پالت چوبی دست دوم گفته می‌شود که از مراکز توزیع، کارخانجات، فروشگاه‌ها و … که بارها مورد استفاده قرار گرفته‌اند جمع آوری شده‌اند. و پس از بازیافت و انجام تعمیرات اولیه، برای فروش عرضه می‌گردند. شما می‌توانید با بهترین قیمت پالت چوبی دست دوم، به عنوان گزینه‌ای اقتصادی و هوشمندانه برای بسته بندی و حمل و نقل کالاهایتان از این سازه‌ها استفاده نمایید. با مراجعه به فروشگاه‌های معتبر می‌توانید بهترین قیمت پالت چوبی دست دوم را مشاهده و جهت خرید پالت چوبی ارزان اقدام کنید.

مزایا و ویژگی های پالت پلاستیکی

پالت پلاستیکی از جنس PET و یا HDPE بوده و در مقایسه با پالت چوبی هنگام جابجایی به کارگران آسیبی وارد نمی‌کنند. پالت پلاستیکی به سبب خاصیت انعطاف‌پذیری و شکل‌پذیری بالا می‌توانند در قالب‌ها مختلف تولید شود و از این‌رو دارای تنوع بالایی است. در زیر به ویژگی‌هایی که موجب شد این سازه‌ها طرفداران فراوانی داشته باشند اشاره می‌کنیم:

  • قابلیت بازیافت
  • دارای طول عمر و دوام بالا
  • امکان شستشو با آب
  • قیمت پالت پلاستیکی ق حتی بعد از پایان عمر نیز قابل توجه است.
  • بدون نیاز به گندزدایی
  • تولید در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف
  • وزن سبک
  • نصب راحت

انواع پالت پلاستیکی

هر کدام از انواع پالت پلاستیکی خصوصیاتی دارند که موجب شده در زمینه‌ای خاص بکار روند. در ادامه به انواع پالت پلاستیکی اشاره نموده‌ایم:

پالت پلاستیکی کشویی

این نوع پالت در مکان‌های مختلفی استفاده می‌شوند. پالت پلاستیکی کشویی در داروخانه‌ها برای تفکیک و دسته بندی داروها بکار می‌روند. این مدل پالت پلاسیتیکی سبب شده تا فرد بتواند در هر زمان یکی از پالت‌ها و ظروف را بدون تکان خوردن پالت‌های قفسه، بیرون بکشد.

پالت پلاستیکی سبک

یکی از محبوب‌ترین انواع پالت پلاستیکی، پالت پلاستیکی سبک است. این پالت‌ها به سبب وزن سبک خود به راحتی قابل حمل بوده و امکان نصب روی یکدیگر را دارند. از طرفی این نوع پالت قابل حمل به سبب طراحی جمع و جور، برای افرادی که دائما درحال رفت و آمد هستند قابل حمل و راحت می‌باشند.

پالت پلاستیکی پایه دار

در این نوع پالت به سبب دارا بودن پایه‌ای در قسمت زیرین خود، قفسه‌ها بدون نیاز به هیچ ابزاری روی هم سوار شده‌اند. این نوع قرارگیری سبب ایجاد یک قفسه با ابعاد پالت پلاستیکی دلخواه شده است. از طرفی این پالت‌ها به دلیل عدم دارا بودن سقف امکان دسترسی راحت را به ابزار درون خود فراهم نموده‌اند.

شما همچنین می‌توانید براساس نیاز خود ابعاد پالت پلاستیکی موردنظرتان را سفارش دهید. از طرفی برای صرفه اقتصادی باتوجه به قیمت پالت پلاستیکی دست دوم امکان خرید پالت پلاستیکی دست دوم را نیز خواهید داشت.

کاربرد جعبه و باکس چوبی صادراتی

در ساخت جعبه و باکس چوبی صادراتی از انواع چوب برای کاربردهای گوناگون و استحکام‌های مختلف ساخته‌ شده‌اند. با توجه به نیاز کارخانجات و صنایع مختلف به بسته بندی و افزایش سرعت در جابجایی محصولات خود، از جعبه و باکس چوبی صادراتی برای امنیت و راحتی در زمان حمل و نقل استفاده می‌شود. کالاها در انبار صنایع مختلف توسط لیفتراک و جک دستی جابجا می‌گردند. لیفتراک بوسیله دو اهرم جابجایی و حمل و نصل کالاها را انجام می‌دهد. این جابجایی بدین صورت است که اهرم‌ها زیر بار قرار گرفته و کالا را از سطح زمین بلند می‌کنند. با قرارگیری کالاها روی جعبه و باکس چوبی صادراتی حمل و نقل بسیار ساده‌تر و با امنیت و سرعت بالاتری انجام خواهد گرفت. همچنین شما با خرید پالت چوبی جعبه ای احتمال آسیب به محصولات نیز کاهش خواهد داد.

از این نوع پالت برای صادرات انواع محصولات بخصوص مواد غذایی به سایر کشورها استفاده می‌شود. در ساخت جعبه و باکس چوبی صادراتی باید استانداردهای بین‌المللی بسته بندی، پایداری، استحکام و دوام بالا، زیبایی‌شناسی و … رعایت گردد. این نوع جعبه‌ها درواقع رایج‌ترین بسته‌بندی‌های کالا برای صادرات هستند. در فرآیند ساخت این نوع جعبه‌ها مواردی چون اندازه و ابعاد، آستربند مناسب، چوب مناسب، مهر و موم شدن و روکش مناسب و … بسیار اهمیت دارند.

مزایای ساخت جعبه چوبی و پالت چوبی جعبه ای

در زیر به برخی از مزایای استفاده از پالت چوبی جعبه ای اشاره می‌کنیم:

  • استفاده از تمام فضا انبار بوسیله تولیدی جعبه چوبی
  • کاهش احتمال بروز حوادث در زمان حمل و نقل بواسطه ساخت جعبه چوبی سفارشی
  • حفاظت از محیط زیست به دلیل ساخت جعبه چوبی
  • کاهش هزینه حمل و نقل کالاها
  • سهولت در انبارداری
  • امکان تعمیر و استفاده مجدد
  • مقاومت و استحکام بالا
  • سبک و کم وزن

Share