معرفی اسباب بازی های متحرک جدید و پر طرفدار

اکشن فیگورها نوعی از اسباب‌ بازی‌های مجسمه‌ای هستند که با استفاده از مواد مختلف، عمدتاً از پلاستیک، ساخته می‌شوند.

شاید شما هم اسم اشیایی همچون به عنوان “فیگور”، “اکشن فیگور”، و “اسباب‌بازی‌های متحرک” ممکن است از قبل شنیده باشید، اما ممکن است جزئیات آن‌ها برای شما ناشناخته باشد. ممکن است سؤالاتی همچون “توضیح اکشن فیگور چیست؟” یا “تفاوت بین فیگور و اکشن فیگور چیست؟” به ذهن شما برسد و شما بخواهید بیشتر در مورد آنها بدانید. برای درک کاملتر، پیشنهاد می‌شود که در این مقاله به همراه طوطی کالا باشید تا به سؤالات شما در مورد اکشن فیگورها پاسخ داده شود.

اکشن فیگورها نوعی از اسباب‌ بازی‌های مجسمه‌ای هستند که با استفاده از مواد مختلف، عمدتاً از پلاستیک، ساخته می‌شوند. این اشیا بر اساس شخصیت‌های داستان‌های کمیک، فیلم‌های ابرقهرمانی، انیمه و دیگر شخصیت‌های مشهور ساخته می‌شوند.

اکشن فیگورها یا همان “آدمک مفصلی” یکی از محبوب‌ترین انواع اسباب‌بازی‌ها محسوب می‌شوند و اغلب توسط پسران، اما امروزه توسط دختران نیز، در رده‌های سنی گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند.

علاوه بر اینکه کودکان از این اسباب‌بازی‌ها به عنوان ابزار سرگرمی استفاده می‌کنند، برخی از افراد آن‌ها را به عنوان نمونه‌های مجسمه‌ای در کلکسیون خود استفاده می‌کنند. زیرا این اشیا با دقت بالا در جزئیات و طراحی شده‌اند و گاهی از قیمت‌های نسبتاً بالا بهره‌مند هستند.

تاریخچه اکشن فیگور به سال ۱۹۶۴ بازمی‌گردد، زمانی که شرکت هاسبرو اولین اسباب‌بازی مناسب پسران خود را با نام “سرباز تکاور Gi Joe” معرفی کرد. این اسباب‌بازی، ارتفاعی برابر با ۱۱.۵ اینچ داشت و به دلیل طراحی مشابه دخترانه‌ای که با واژه “اسباب‌بازی” همراه بود، با چالش‌های بازاریابی مواجه شد. به همین دلیل برای نخستین بار از واژه “اکشن فیگور” استفاده شد.

هرچند مخاطب اصلی اکشن فیگورها پسران بودند، اما با ورود این اشیا به بازار، افراد مختلفی از هر دو جنس و در تمام رده‌های سنی به آن‌ها علاقه مند شدند.

این اسباب‌ بازی‌های متحرک، که بر پایه شخصیت‌های مشهور کمیک‌ها، فیلم‌های ابرقهرمانی، و انیمه‌ها ساخته می‌شوند، جذابیت بسیاری را دارند و به همین دلیل کلکسیون‌داران زیادی را به خود جلب کرده‌اند. اکشن فیگورهای مرتبط با شخصیت‌های اسپایدرمن، بتمن، هالک، جوکر و سربازان جنگی به عنوان چند نمونه از محبوب‌ترین اکشن فیگورها ذکر می‌شوند.البته فانکو پاپ ها نیز از جمله اسباب بازی هایی هستند که این شخصیت ها را نیز به نمایش میگذارند.

اگر به تفاوت بین فیگور و اکشن فیگور نگاه کنیم، این دو محصول در این نقطه شباهت دارند که هر دو از پلاستیک ساخته می‌شوند

و بر اساس شخصیت‌های مختلف ساخته می‌شوند. اما تفاوت اصلی در این است که اکشن فیگورها قابلیت حرکت دارند؛ از مفصل‌های حرکتی برخوردارند که به فرد اجازه می‌دهد آن‌ها را به دلخواه حرکت دهد. این اکشن فیگورها دارای اندام‌های جداگانه، از جمله دست و پا و سر، هستند که می‌توان آن‌ها را جدا کرد و حتی لوازم جانبی آن‌ها قابلیت جدا شدن و اتصال دوباره به بدنه را دارا هستند. به‌طور کلی، فیگورها به صورت یکپارچه و بدون قابلیت حرکت ساخته می‌شوند و امکان حرکت برای آن‌ها وجود ندارد.

اکشن فیگورهای امروزی نسبت به مدل‌های قدیمی دارای امکانات بیشتری هستند، اما این مسئله نباید شما را در فرایند خرید گیج کند. به همین دلیل بهتر است تنها به چند ویژگی اساسی که در ادامه به آنها اشاره می‌شود، توجه کنید.

تجربه ساخت یک شخصیت مورد علاقه می‌تواند بسیار جذاب باشد. برخی از اکشن فیگورها این امکان را فراهم می‌کنند تا کودکان بتوانند شخصیت‌های دلخواه خود را بسازند و با آن‌ها بازی کنند. این چالش به کودکان کمک می‌کند تا خلاقیت خود را تقویت کنند.

یکی از ویژگی‌های اصلی اکشن فیگورها، جذابیت شخصیت‌های آنهاست. قبل از خرید، با ژانرها و داستان‌های مختلف آشنا شوید تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید و از آن به عنوان یک اسباب‌بازی مناسب برای کودکانتان بهره‌مند شوید.برای خرید انواع اکشن فیگور می توانید وارد وبسایت فروشگاه اینترنتی کادو مد به نشانی https://kadomode.ir/ شوید.

Share