بهترین مرکز لمینت دندان در گیلان

لمنیت دندان از جمله اقدامات منحصر به زیبایی ظاهر و حفظ سلامت دندان‌ها به شمار می‌رود. مرکز تخصصی دکتر رامتین صیحانی با بروزترین تکنولوژی‌های جهان و بهترین مواد، آماده خلق لبخندی زیبا برای شماست!

بهترین مرکز لمینت دندان در گیلان

امروز خدمات زیبایی در جهان بسیار رایج شده است. از جمله اقدامات لازمه در جهت زیبایی چهره، خدمات مربوط به دندان است. زیرا دندان‌ها در هنگام لبخند، می‌توانند زیبایی چهره را چندین برابر کنند! اقدامات مربوط به زیبایی دندان‌ها، بسیار است. اما مهم‌ترین و پرکاربردترین نوع این اقدامات، انواع لمینت است.

لمینت دندان ، از رایج‌ترین اقدامات در زیبایی و سلامت دندان‌ها به شمار می‌رود. لمینت به نوعی از روکش گفته می‌شود که باتوجه به خواسته شخص و تشخیص متخصص، بر روی دندان بکار می‌رود. البته فرایند لمینت و بکارگیری آن، پیچیده‌تر از موارد گفته شده است! بدین صورت اگر به دنبال لبخندی دلنشین و چهره‌ای گیرا هستید، لمینت دندان گزینه‌ی بسیار مناسبی است. البته لازم است قبل از انجام لمینت، با چیستی، انواع آن و نوع کاربرد لمینت دندان آشنا شده و باتوجه به شرایط بوجود آمده، بهترین راه ممکن را برگزینید. بدین علت در ادامه مطلب، به بررسی کامل لمینت دندان پرداخته، سپس یکی از بهترین مراکز جهت اقدامات زیبایی مربوط به دندان را خدمت شما معرفی خواهیم کرد.

چیستی و کاربرد لمینت دندان

همانطور که گفته شد، لمینت دندان کارایی مثبتی در زمینه زیبایی ظاهر دندان و ساختار آن نیز دارد. لمینت به نوعی از عملکرد ویژه دندان گفته می‌شود که توسط روکشی منحصر به فرد، ظاهر دندان را پوشش می‌دهد. از جمله کاربرد لمینت دندان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تغییر رنگ:
لازم است بدانید، تمامی دندان‌ها باتوجه به عوامل مختلف، دچار تغییر رنگ می‌شوند. این نوع تغییر رنگ می‌تواند توسط روکش مخصوص لمینت پوشش داده شود. البته نوع تغییر رنگ دندان نیز حائز اهمیت است، از جمله موارد تغییر رنگ در دندان، می‌توان موارد زیر را نام برد:

۱) تغییر رنگ در سطح خارجی دندان :

از رایج‌ترین نوع تغییر رنگ دندان، تغییر رنگ در سطح خارجی دندان است. در این نوع از تغییر رنگ، تنها سطح خارجی کدر و زرد می‌شود. در نتیجه ساختار و مینای دندان نیز دچار مشکل نمی‌گردد

۲) تغییر رنگ در سطح داخلی:

در این نوع از تغییر رنگ، مینا و سطح داخلی دندان نیز دچار مشکل می‌گردد. علاوه بر آن، زردی و کدری سطح داخلی نیز در ظاهر دندان پدیدار می‌شود. در نتیجه باید عاج دندان و لایه‌های آن مورد بررسی قرار گیرند.

۳) تغییر رنگ در گذر زمان :

لازم است بدانید با گذشت زمان و افزایش سن، رنگ دندان‌ها نیز تغییر یافته و رو به زردی می‌روند. البته مبحث ژنتیک نیز در نوع و میزان تغییر رنگ نیز بسیار موثر است. اما به طور کلی، افزایش سن از جمله موارد تغییر رنگ دندان‌ها به شمار می‌رود.

۴) تغییر رنگ در اثر ساختار بد دندان:

برخی از افراد در ابتدای تولد خود، دچار نواقصی ظاهری و شکلی در دندان‌ها هستند. از جمله این نواقص می‌توان به ظاهر نامرتب و اندازه غیرطبیعی اشاره کرد. این موارد می‌توانند موجبات زردی و تغییر رنگ هرچه سریع‌تر دندان‌ها را نیز بوجود آورند.

خوب است بدانید لمینت دندان می‌تواند تمامی نواقص ظاهری دندان را برطرف کند. بدین منظور اگر دچار نامرتبی ظاهری دندان هستید، لمینت می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. در ادامه زمینه لمینت در درمان نافرمی دندان را بررسی می‌کنیم:

۱) درمان فاصله دندان:

از جمله مواردی که جزو نواقص ظاهری دندان است، فاصله میان دندان‌هاست. این نوع فاصله می‌تواند بوسیله لمینت دندان از بین رفته و ظاهر طبیعی و زیبای دندان‌ها برمی‌گردد.

۲) درمان نامرتبی در چیدمان دندان:

برخی از افراد به صورت ژنتیکی، چیدمان دندانی زیبایی ندارند. این اشخاص می‌توانند با مراجعه به پزشکی متخصص، نامرتبی ظاهری دندان خود را با استفاده و بکارگیری لمینت از بین ببرند.

۳) ترمیم دندان :

از جمله عوامل تاثیرگذار و مهم استفاده از لمینت، ترمیم دندان است. اگر که دندانی شکسته و یا لب پر شده دارید، خوب است بدانید بکارگیری لمینت می‌تواند علاوه بر تغییر رنگ ظاهری، دندان شما را نیز ترمیم خواهد کرد!

چه افرادی از انجام لمینت دندان باید خودداری کنند؟

همانطور که گفته شد، لمینت دندان از جمله کارهای مربوط به زیبایی محسوب می‌شود. لازم است بدانید این نوع از اقدام زیبایی، باید طبق شرایطی صورت گیرد. در نتیجه انجام آن برای همه افراد توصیه نمی‌شود. برای مثال افرادی که ساختار دندانی ضعیفی دارند باید از لمینت دندان خودداری کنند. زیرا ممکن است مینای دندان آن‌ها در هنگام انجام فرایند روکشی، آسیب بیشتری دیده و یا از بین رود. همچنین افرادی که خرابی دندان‌شان زیاد است، بهتر است از لمینت دندان خودداری کنند! بدین منظور لازم است قبل از اقدام به انجام لمینت، توسط پزشکی حاذق و متخصص معاینه شده تا تصمیمی درست داشته باشید.

مرکز تخصصی دندانپزشکی دکتر رامتین صیحانی

عوارض انجام لمینت دندان چیست؟

افراد زیادی برای ظاهر زیبا و یا حفظ سلامتی دندان‌های خود، اقدام به لمینت می‌کنند. اما زمانی این نوع عملکرد سودمند است، که در ابتدا با عوارض آن آشنا شده و از طریق فردی متخصص، از عوارض در راه پیشگیری کنید.

از جمله آسیب‌های انجام لمینت دندان، می‌توان به التهابات لثه اشاره کرد. البته میزان التهاب باتوجه به نوع عملکرد دکتر و یا میزان آسیب‌پذیری لثه افراد معین می‌گردد. علاوه بر آن، دندان برخی از افراد پس از انجام لمینت حساس می‌شود. این موضوع موجب درد در ناحیه اعصاب دندان می‌گردد. بروز پوسیدگی نیز بسیار رایج است.

اگر که به دنبال انجام لمینت بدون عارضه و یا آسیب‌های جدی هستید، بهتر است از لمینت سرامیکی استفاده کنید. در ادامه به بررسی مزایا و معایب استفاده از لمینت سرامیکی می‌پردازیم تا با دیدی باز به انتخاب نوع لمینت خود بپردازید.

لمینت سرامیکی

از جمله رایج‌ترین و پرطرفدارترین انواع لمینت، می‌توان به لمینت سرامیکی اشاره کرد. این نوع لمینت ماندگاری بالایی دارد. علاوه بر آن، مراحل اجرایی لمینت سرامیکی در دو جلسه پایان می‌یابد. در نتیجه برخلاف سایر انواع لمینت، در زمان کوتاه‌تری انجام می‌گردد.

لازم است بدانید شکل ظاهری لمینت سرامیکی، بسیار شبیه به ظاهر دندان است. در نتیجه میزان طبیعی بودن این نوع از لمینت، موجب استفاده بسیاری از افراد گشته است.
البته لمینت سرامیکی نیز مانند سایر انواع لمینت، معایبی نیز دارد. برای مثال، اگر دندان شما دچار شکستگی گردد، امکان ترمیم وجود نداشته و باید به طور کامل لمینت شما تعویض گردد. همچنین، هزینه استفاده از این نوع لمینت بالا است. این موضوع سبب شده تا امکان تعویض لمینت سرامیکی پس از دوره ۱۰ الی ۱۵ ساله برای برخی از افراد ممکن نباشد!

دکتر رامتین صیحانی

البته پزشک متخصص در ارتباط با جلوگیری از معایب و عوارض استفاده از این نوع لمینت، بسیار موثر است. در نتیجه اگر به دنبال نتیجه خوبی هستید، حتما در ابتدا از کار و تجربه پزشک خود مطمئن باشید. بدین منظور در ادامه، به معرفی یکی از برترین دندانپزشک حاضر در ایران می‌پردازیم.

مرکز تخصصی دندانپزشکی دکتر رامتین صیحانی

اگر به دنبال انجام فرایندهای مربوط به دندان هستید، انتخاب پزشکی حاذق و باتجربه کمک‌کننده خواهد بود. اگر ساکن گیلان هستید یا قصد مسافرت به گیلان را دارید، می‌توانید پس از انجام معاینات اولیه، با خیالی راحت دندان خود را با پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها و بهترین مواد در مرکز دندانپزشکی دکتر رامتین صیحانی لمینت کنید و صاحب لبخندی زیبا شوید!

Share