مدیرکل هواشناسی گیلان اعلام کرد؛

پیش بینی وزش باد جنوبی تا اوایل هفته آینده در گیلان | کاهش دما از روز دوشنبه

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به نفوذ جریانات جنوبی در استان گفت: وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها تا اوایل هفته آینده پیش بینی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از مهر، محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی غالباً پایدار و فعالیت جریانات جنوبی در منطقه است.

وی افزود: آسمانی غالباً صاف تا نیمه ابری، برخی مناطق وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها در برخی از ساعات شدید، افزایش نسبی دما تا اوایل هفته آینده پیش بینی می‌شود.

دادرس با بیان اینکه در بعضی نقاط ساحلی و جلگه‌ای پدیده مه طی این مدت پیش بینی می‌شود، ادامه داد: طی این مدت گاهی با شکل گیری ناپایداری‌های همرفتی، افزایش ابر و رگبار پراکنده دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: به تدریج از روز دوشنبه با شمالی شدن جریانات و نفوذ سامانه ناپایدار، ضمن کاهش دما، شرایط برای ابرناکی، بارندگی (گاهی رگباری و شدید) و احتمال رعد و برق تا روز سه شنبه فراهم خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی گیلان در خصوص فعالیت‌های دریانوردی بیان کرد: شرایط برای صید و صیادی تا روز یکشنبه در سواحل گیلان مناسب است.

Share