شهردار آستانه‌اشرفیه: اعتراض درباره کاهش طول پیاده‌رو بی‌مورد است

وظیفه ما کارهای عمرانی برای پیشرفت شهری است نه رضایت ۱۰۰ درصدی مردم

شهردار آستانه‌اشرفیه، اعتراض برخی از مردم و کسبه‌ها در خصوص کاهش طول پیاده‌رو را وارد ندانسته و گفت: این اعتراض بی‌مورد است، وظیفه ما در شهرداری انجام کارهای عمرانی در راستای پیشرفت شهری است نه رضایتمندی ۱۰۰ درصدی مردم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  هشت ماهی است که مهلت سه ماهه طرح یک طرفه کردن کردن خیابان امام خمینی (ره)، خیابان طالقانی و خیابان سردار جنگل به اتمام رسیده و مردم، کسبه‌ها و رانندگان تاکسی خواهان مشخص شدن لغو و یا دائمی بودن این طرح بودند تا اینکه هفته گذشته جلسه شورای ترافیک در شهرستان آستانه‌اشرفیه به ریاست کاظم‌خواه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری این شهرستان و بدون حضور فرماندار برگزار شد.

اعضا در این جسله، به دو طرفه شدن خیابان امام خمینی (ره) حد فاصل بین میدان حرم تا میدان معین، ماندگاری لاین و ایستگاه تاکسی در میدان اصلی شهر، ایجاد جان پناه برای پارک موقت به منظور رفاه حال شهروندان و یک طرفه ماندن خیابان سردار جنگل به صورت آزمایشی رأی مثبت دادند.

ماندگاری ایستگاه تاکسی در میدان اصلی شهر علیرغم نارضایتی نسبی شهروندان و کسبه‌ها

در حالی ماندگاری ایستگاه تاکسی در میدان اصلی شهر مورد تآیید قرار گرفت که عبدالحسین داداشی شهردار آستانه‌اشرفیه ۱۸ مهرماه در جلسه شورای شهر اعلام کرد که از اول آبان طرح آزمایشی ملغی و خیابان با اصلاحاتی به حالت قبل خودش در می‌آید.

متولیان حوزه حمل و نقل در شهرداری آستانه‌اشرفیه دلایل متعددی برای ایجاد ایستگاه تاکسی در میدان اصلی شهر را دارند که یکی از مهم‌ترین استدلال‌های آنان سوار شدن مسافر توسط خودروهای شخصی است که کار را برای رانندگان تاکسی سخت کرد در حالی طبق گفته کارشناسان حوزه حمل و نقل به راحتی می‌توان با اعمال جریمه توسط راهنمایی و رانندگی از این اتفاق ممانعت به عمل آورد.

در حالی شهردار آستانه‌اشرفیه در جلسه شورای اسلامی شهر خبر از بازگشت شهر به حالت قبلی را داد که خسرو آرنگ فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه دو روز بعد در جلسه تحلیف شهردار با حضور مسؤولان شهر اعلام کرد که در این خصوص احساسی تصمیم‌گیری نشود و تغییر در این طرح مجدداً باید بررسی شود و شورای ترافیک بایستی در خصوص این مسئله تصمیم‌گیری دوباره دهد.

از نکات جالب توجه در خصوص مصوبه گذشته و جدید شورای ترافیک ماندگاری ایستگاه و لاین تاکسی در میدان اصلی شهر آستانه‌اشرفیه است که باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم و تردد خودروها به سمت خیابان سردار جنگل شده است.

شهرداری تابع مصوبات شورای ترافیک است

عبدالحسین داداشی، شهردار آستانه‌اشرفیه می‌گوید «اجرای هر طرحی در هر سطحی با مخالفت‌هایی مواجه است ولی شهرداری تابع مصوبه شورای ترافیک بوده و رئیس شورای ترافیک فرماندار این شهرستان است.»

به گفته داداشی در چند وقت اخیر تماس‌های زیادی از سوی مردم در خصوص برگشت خیابان اصلی شهر حد فاصل میدان معین تا میدان امام خمینی (حرم) بود که با توجه به تعدد درخواست‌ها و با پیشنهاد شهرداری و تصویب شورای ترافیک این امر در شهرستان اجرایی شده است.

یکی از نکاتی که مردم به آن تاکید داشتند سه لاینه شدن خیابان اصلی شهر آستانه‌اشرفیه با وجود خط تاکسی بوده در حالی که شهردار این شهر می‌گوید: «در سه نقطه خیابان اصلی شهر جان‌پناه احداث شده است که در هر جان‌پناه سه خودرو برای پارک موقت جای می‌گیرد و این امر ارتباطی با سه خطه شدن خیابان اصلی نداشته و این یک تحلیل اشتباه است در حالی که در طرح قبلی امکان توقف چند ثانیه‌ای برای خودروها وجود نداشته است.»

اعتراض مردم و کسبه در خصوص کاهش طول پیاده‌رو بی‌مورد است

عبدالحسین داداشی شهردار آستانه‌اشرفیه، اعتراض برخی از مردم و کسبه‌ها در خصوص کاهش طول پیاده‌رو را وارد ندانسته و می‌گوید: «این اعتراض برخی از افراد بی‌مورد است زیرا این طرح با نظر کارشناسان مجرب و متخصص شهرداری، فرمانداری، عمرانی و راهنمایی رانندگی در حال اجرا بوده و مصوبه شورای ترافیک را دارد و شهرداری سر خود چنین کاری را انجام نداده است.»

به گفته شهردار آستانه‌اشرفیه طرح دو طرفه شدن و ایجاد جان‌پناه در برخی از نقاط خیابان امام خمینی (ره) با جلسه‌ای چندساعته و بررسی مزایا و معایب بررسی و به تصویب رسید، لذا وظیفه ما در شهرداری انجام کارهای عمرانی در راستای پیشرفت شهری است نه رضایتمندی ۱۰۰ درصدی مردم؛ زیرا هر طرحی موافق و مخالفین خود را دارد. »

آزمایشی بودن ایستگاه تاکسی در میدان اصلی شهر آستانه‌اشرفیه

آن‌طور که داداشی شهردار آستانه‌اشرفیه می‌گوید: «ایجاد ایستگاه و لاین تاکسی در میدان اصلی شهر و دو میدان اصلی شهر به‌طور آزمایشی و سه ماهه بوده و در صورت نارضایتی قطعاً جمع خواهد شد.»

شهردار آستانه‌اشرفیه همچنین در حالی از دائمی بودن یک طرفه بودن خیابان سردار جنگل رشت خبر می‌دهد که این خیابان در روزهای بازار به شدت قفل است، بعد از اجرای این طرح برای تحمل این حجم از بار ترافیکی که از خیابان امام و شهید بهشتی به آن سرازیر می‌شود، زیرساخت‌های لازم را ندارد.

داداشی معتقد است بدون انجام کارهای کارشناسی نمی‌توان به موفقیت رسید از این رو سه ماه دیگر و با اتمام زمان آزمایشی این طرح بار دیگر جلسه شورای ترافیک برگزار و با اعلام نظر هر یک از اعضای شورای ترافیک طرح جدید رد و یا با رفع مشکلات و معایب به طور دائم اجرایی می‌شود.

Share