در جلسه شورای شهر آستانه اشرفیه تأکید شد؛

از غذا دادن به سگ‌ها در سطح شهر خودداری شود | آستانه اشرفیه شهر پایلوت طرح سیماک است

علی مقصودی، شهردار آستانه اشرفیه شهرداری را مجری سیاست‌گذاری شورا دانست و گفت: پروژه‌های در دست اقدام و خدمات‌رسانی‌ها در نقاط مختلف شهر بر اساس سیاستگذاری شورای شهر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه علنی شورای شهر آستانه اشرفیه با حضور شورا، شهردار و معاونین واحدهای شهرداری درسالن اجتماعات شورای اسلامی برگزارشد.

سید امیر نورحسینی، رییس شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه ضمن گرامیداشت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر از اقدامات شهرداری در برنامه‌های فرهنگی و مناسبات تقدیر داشت و اولویت قراردادن در اتمام پروژه‌های نیمه تمام را با توجه به فصل بهار و تابستان را مورد تاکید قرار داد.

عباس عالم، نائب رییس شورای اسلامی از چگونگی اولویت‌بندی پروژه‌های عمرانی در شهر گفت و تصریح کرد: برنامه‌ریزی جدی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام شهر با توجه به اینکه در فصل حضور مسافر قرار داریم و طرح‌های نیمه تمام لازم است در اولویت قرار گیرد.

حسن حبیب‌پور، عضو شورای اسلامی نیز از ساماندهی میدان ورودی شهر از رشت خبر داد و افزود: درخصوص پروژه بلوار امام حسین (کمربندی جسیدان) و تکمیل پل بهمنیار برای خدمات‌رسانی هر چه بیشتر به مردم و تسریع در امر پروژه‌های عمرانی پیمانکار تعیین گردد.

وحید قربانی، دیگر عضو شورای اسلامی نیز با تاکید بر استفاده از خرد جمعی و مشارکت جوانان و صاحبان طرح و ایده خواستار فراخوان برای طرح و المان‌های سطح شهر شد.

وی ضمن تشکر از شهردار به منظور آسفالت خیابان شهروند که به بهترین نحو انجام شده است، ساماندهی خیابان پشت حرم مطهر، جمع آوری سگ‌های ولگرد و تداوم آسفالت خیابان شهروند، بررسی و بهسازی پارک هارا برای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر خواستار شد.

علی مقصودی، شهردار آستانه اشرفیه شهرداری را مجری سیاست‌گذاری شورا دانست و گفت: پروژه‌های در دست اقدام و خدمات‌رسانی‌ها در نقاط مختلف شهر بر اساس سیاستگذاری شورای شهر است.

وی اولویت شهرداری را جذب سرمایه‌گذاری برای طرح‌ها و پروژه‌های شهرستان عنوان کرد و تصریح کرد: بمنظور خدمات‌رسانی، کاهش فشار به مردم در اوضاع اقتصادی و کمک به دولت درصدد هستیم که از سرمایه‌گذاران بتوانیم برخی طرح‌ها چون طرح پل تا پل و… را به سرانجام برسانیم.

مقصودی با بیان اینکه غذارسانی سازمان‌نیافته به سگ‌های بلاصاحب یکی از دلایل اصلی افزایش جمعیت آن‌ها است، تصریح کرد: وجود سگ‌های بلاصاحب یکی از مشکلات مدیریت شهری است که باتوجه به‌ عدم مدیریت پسماند در کوچه و خیایان غذای زیادی در اختیار این حیوانات قرار می‌گیرد که علاوه بر آسیب‌رسانی به آنان افزایش جمعیت آن‌ها (سگ‌ها) و برخی موارد گربه و انواع حشرات بی‌رویه را درپی دارد که لازم است علاقه‌مندان به حیوانات و از غذا دادن به سگ‌ها در سطح شهر خودداری کنند تا تعیین تکلیف و زیرساختهای لازم انجام شود.

وی افزود: برای دکه‌های پشت حرم نامه نگاری‌ها انجام شده و مطالبه‌گری صورت گرفته است و منتظر دریافت پاسخ از سوی مراجع مربوطه می‌باشیم.

شهردارآستانه اشرفیه از اجرای طرح ترافیک در تابستان سال جاری خبر داد و افزود: طرح ترافیک توسط مشاور در حال مطالعه و بررسی است و در تیرماه به شورای ترافیک ارسال می‌شود و تا پایان تابستان این طرح انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آستانه اشرفیه شهر پایلوت طرح سیماک است، اظهار کرد: چندین جلسه با موضوع طرح سیماک گذاشته شده و در هفته دیگر آخرین جلسه طرح سیماک گذاشته و نتیجه قطعی اعلام می‌شود.

رسیدگی به درخواست‌های مطرح شده از سوی شهروندان و شهرداری آستانه‌اشرفیه؛ پرداخت ۵۰ درصد سهم حق بیمه تکمیلی پرسنل شهرداری آستانه‌اشرفیه از ردیف رفاهیات؛ تمدید قرارداد سه‌ماهه با شرکت توان افروز هیراد برای جایگاه سی‌ان‌جی؛ اجرای ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها درخصوص محصور نمودن قطعه زمینی واقع در میدان شهید حسندخت؛ مزایده جایگاه سی‌ان‌جی شهرداری آستانه‌اشرفیه؛ تخفیف ۲۰ درصد از عوارض طبق ماده ۵۹ رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور؛ تصویب اساسنامه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستانه‌اشرفیه و رفع ایراد صورتجلسه قبلی شورا، از مهمترین مصوبات و موضوعات مطروحه در جلسه شورای اسلامی شهر آستانه‌اشرفیه بود.

بازگشایی بلوار آیت‌الله امینیان (ره)، بازگشایی بلوار جدیدالاحداث امام‌حسین (ع) تا پارک ساحلی و بازگشایی ادامه مسیر میدان فردوسی تا خیابان ابوذر؛ اجرای جداول میدان تازه‌آباد (ورودی شهر آستانه‌اشرفیه از سمت رشت)؛ خرید پایه چراغ‌های خیابان شهروند؛ احداث میدان انتهای خیابان فردوسی؛ تداوم نهضت آسفالت؛ رفع خاموشی و اجرای روشنایی بلوار شهید جمال‌رضی؛ تعیین و تکلیف کمپینگ‌های پارک ساحلی جنگلی آستانه‌اشرفیه؛ ساماندهی خیابان پشت حرم‌مطهر؛ جمع‌آوری سگ‌های ولگرد؛ تداوم آسفالت خیابان شهروند (تقاطع شهید مهدی‌کرم)؛ تسریع در اجرای پروژه لوله‌گذاری خیابان امینیان (ره)؛ بررسی وضعیت و بهسازی پارک‌ها سطح آستانه انه‌اشرفیه؛ رفع مشکلات و چالش‌های مربوط به سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور (سیماک)؛ رفع مشکلات ترافیکی شهری و بررسی اجرای طرح ترافیکی خیابان امام‌خمینی (ره) و خیابان سردارجنگل؛ تیپ‌سازی و بلند مرتبه سازی؛ برگزاری مستمر جلسات کمیسیون ماده ۵ و… از مهمترین درخواست‌ها و مباحث مطرح شده توسط اعضای شورای اسلامی شهر آستانه‌اشرفیه در این جلسه بود که علی‌مقصودی؛ شهردار آستانه‌اشرفیه قول مساعد دادند این موارد و درخواست‌ها را مورد توجه و پیگیری جدی قرار دهند.

Share