انتخابات 1402 همراه با دیارمیرزا؛

نگاهی اجمالی به چند کاندیدای لنگرود در مسیر تصاحب صندلی سبز بهارستان

در چند دوره گذشته انتخابات مجلس در شهرستان لنگرود با مشارکت بالایی برخورد بود و ارای شمارش شده برای دو نفر اول بیش از ۴۵ هزار رای بود، باید دید در دوره اخیر انتخابات مجلس لنگرود و با توجه به کاندیداهایی که حضور دارند چه کسی صاحب صندلی سبز مجلس می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسفند ماه امسال دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود که برای این دوره و در مرحله اول ثبت نام ۴۰ نفر برای انتخابات مجلس در شهرستان لنگرود نامنویسی کردند که بعد از بررسی‌های هیئت اجرایی این شهرستان، ۲۷ نفر تایید شدند.

در بین افراد ثبت نام شده نام برخی‌ها نسبت به بقیه افراد و به دلایل مختلف برای مردم آشناتر است که در این بین پرویز محمدنژاد، مهرداد لاهوتی، محمد رنجبر، محسن فداکار و علی اصغر حجامی به چشم می‌خورد.

پرویز محمدنژاد نماینده فعلی مردم لنگرود در مجلس است که بار دیگر می‌خواهد شانس خود را برای تصاحب این صندلی امتحان کند، محمدنژاد در دوره دهم انتخابات مجلس سوم شده بود ولی در دوره یازدهم و با اختلاف کمتر از ۳۰۰ رای توانست از مهرداد لاهوتی پیشی بگیرد و به عنوان نماینده مردم لنگرود معرفی شد.

وی که با شعار تغییر برای لنگرود پیروز میدان رقابت با لاهوتی در دوره یازدهم انتخابات مجلس شده بود و در قبل از نمایندگی یکی از منتقدین وضع موجود بود حال خود در کرسی نمایندگی مجلس نشسته و در جایگاه نقدشدن توسط دیگران قرار گرفته است و باید عملکرد وی در سه و سال اندی گذشته از دوره نمایندگی‌اش توسط مردم و رسانه‌ها بررسی شود که چقدر توانسته به اهداف و برنامه‌های وعده داده شده‌اش در دوره تبلیغات و وعده‌هایی که به مردم داده است جامه عمل بپوشاند که راه پر و پیچ و خمی برای محمدنژاد متصور است.

مهرداد لاهوتی نماینده دوره‌های هشتم، نهم و دهم است که قبل از دوره نمایندگی پست‌های مختلفی را تجربه کرده بود و حال به عنوان یکی از چهره‌ها در نزد خواص به شمار می‌آید، لاهوتی بعد از شکست در رقابت با پرویز محمدنژاد به عنوان معاون پارلمانی و امور حقوقی اتاق تعاون کشور مشغول به فعالیت شد و طرفداران وی سودای این را دارند که بار دیگر وی را بر روی صندلی سبز مجلس ببینند.

محمد رنجبر از دیگر افرادی است که برای نخستین بار پا به عرصه انتخابات گذاشته است و پیش از این سرپرست فرمانداری لنگرود، بخشدار مرکزی لنگرود، رئیس آموزش و پرورش اطاقور و فرمانداری املش و غیره را در کارنامه فعالیت خود دارد، وی در دوران کرونا که فرماندار املش بود کارنامه موفقی داشت و همواره سعی داشت در مسوولیت‌هایی که دارد بدور از هیاهو کار خود را به پیش ببرد و باید دید این بار که پا به عرصه انتخابات مجلس گذاشته است چه برنامه‌ای را دارد و مردم چگونه از وی استقبال می‌کنند.

حجت الاسلام محسن فداکار از دیگر افرادی است که طی چند سال گذشته فعالیت‌های سیاسی در شهر داشته و در دوره ششم شورای شهر لنگرود خود را کاندیدا کرده بود که با رای مردم شهر لنگرود به عنوان عضو شورا انتخاب شده بود، وی در دو سال اول فعالیت شورای شهر دور ششم به عنوان رئیس شورای شهر انتخاب شد ولی برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی از شورای شهر استعفا داد که برخی این استعفا را بی‌اعتنایی به افرادی که به وی رای دادند می‌دانند، برخی مدعی هستند که دلیل حضور وی در انتخابات شورا محک زدن خود برای ورود به عرصه انتخابات مجلس بود و باید دید در ادامه کار سرنوشت سیاسی وی به کجا می‌انجامد.

علی اصغر حجامی نفر دیگری است که سابقه حضور در دوره‌های دوم و چهارم شورای شهر لنگرود را نیز داشته و مدتی نیز معاون محیط زیست استان گیلان بود، از وی همواره به عنوان فردی نام برده می‌شود که در انتخابات مجلس برای یکی از کاندیداها فعالیت انتخاباتی می‌کرد ولی این بار خود به وارد عرصه انتخابات شده است تا شانس خود را در این عرصه محک بزند.

در چند دوره گذشته انتخابات مجلس در شهرستان لنگرود با مشارکت بالایی برخورد بود و ارای شمارش شده برای دو نفر اول بیش از ۴۵ هزار رای بود، باید دید در دوره اخیر انتخابات مجلس لنگرود و با توجه به کاندیداهایی که حضور دارند چه کسی صاحب صندلی سبز مجلس می‌شود.

Share