حجت الاسلام سعیدی: حماس اقتدار اسرائیل را نابود کرد

نباید نگران باشیم، زیرا قبل از ظهور باید به بشر شوک وارد شود

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: عملیات حماس اقتدار اسرائیل را نابود کرد و اکنون صهیونیست‌ها می‌خواهند ثابت کنند که اقتدار دارند، اما هرچه بیشتر می‌گذرد، بر ضعفشان افزوده می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی امروز، ۲۷ آبان ماه در اجتماع باشکوه همبستگی با مردم مظلوم فلسطین و حمایت از کودکان بی پناه غزه که در پیاده راه فرهنگی شهدای ذهاب(شهرداری) رشت برگزار شد، با بیان اینکه امروز تاریخ به شکل دیگری در حال رقم خوردن است، اظهار کرد: شاهد تقابل دو جبهه ایمان و کفر و حق و باطل هستیم، زیرا در یک طرف شرارت و خباثت و سبوعیت و درندگی و در طرف دیگر مظلومیت و رشادت و انسانیت و شرف ایستاده است.

وی افتخار انقلاب و ملت ایران را رهبری جریان شرف و فضیلت و انسانیت در جهان دانست و افزود: آمریکا مظهر شرارت است و همه خباثت‌ها و شرارت‌ها را رهبری می‌کند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، با بیان اینکه امروز تقابل هابیل و قابیل و ابراهیم و نمرود و موسی و فرعون و پیامبر(ص) و ابوسفیان و امام علی(ع) و معاویه و امام حسین(ع) و یزید را می‌بینیم، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این عرصه جهانی هدایت مجموعه‌ای از جریان‌های مقاومت را بر عهده دارد و انقلاب اسلامی ایران تنها مدافع اصلی مقاومت اسلامی در مقابل کفر و شرک است.

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه قطعا بیداری ایجاد شده در سطح جهان دودمان کفر و شرک را به باد می‌دهد و نظام های باطل را به زباله‌دان تاریخ می‌فرستد، عنوان کرد: یکی از سوالاتی که امروز به ذهن‌ها خطور می‌کند درباره چرایی عملیات حماس است؛ آیا هزینه‌ای که حماس و ملت فلسطین پرداخت می‌کنند، دستاوردهای قابل مقایسه داشته و آنها این هزینه‌ها را پیش‌بینی می‌کردند و امکان پرداخت این هزینه‌ها بود یا نبود؟

وی با اشاره به شهادت بیش از ۵۰۰۰ زن و کودک، از اولین دلیل حماس برای عملیات طوفان الاقصی گفت و ادامه داد: عملیات حماس انصافا نقطه عطفی در تاریخ به شمار می‌آید، زیرا مسئله فلسطین چالشی و فرسایشی شده بود و این جنگ ۷۵ سال ادامه داشت و دیگر قابل تحمل نبود.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا خطر جریان مذاکره برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را دومین دلیل عملیات حماس دانست و بیان کرد: اگر بنا بود که عربستان و دیگر کشورهای عربی دست به عادی سازی بزنند، فلسطین و آرمان‌هایش کامل قربانی می‌شد.

وی سومین دلیل حماس در این عملیات را مقابله با اقدام پیش دستانه اسرائیل در حمله به غزه دانست و یادآور شد: نیروهای حماس اطلاعات دقیقی داشتند که دولت افراطی حاکم بر سرزمین‌های اشغالی، قصد حمله به غزه را داشت و می‌خواست همین خسارت‌ها را بر ملت فلسطین تحمیل کند. پیش‌بینی اسکان مجدد دو میلیون یهودی در حال اجرا بود و اگر حماس دست به عملیات نمی‌زد، رژیم صهیونیستی مشکلات عدیده‌ای را برای ملت فلسطین ایجاد می‌کرد.

حجت الاسلام سعیدی عملیات حماس را یک اقدام پیش دستانه دانست و به دستاوردهای کوتاه مدت، میان مدت و درازمدت این حرکت اشاره و اظهار کرد: عملیات حماس بسیار به موقع و به‌جا و لازم بود و این مقدار هزینه در مقابل دستاوردهای عظیم آن که در آینده بخش عمده آن مشهود خواهد شد، می‌ارزید، اما سوال اصلی اینجاست که چرا غرب تا این حد از جریان افراطی صهیونیستی حمایت می‌کند؟

وی ادامه داد: در طول ۷۵ سال گذشته سابقه نداشته که سران آمریکا و فرانسه و انگلیس و آلمان بیایند و نتانیاهو، این جرثومه فساد را در آغوش بگیرند و به او اعلام وفاداری کنند؛ البته ریشه این حمایت‌ها به حوادث پس از دو جنگ جهانی اول و دوم برمی‌گردد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا به نقش‌آفرینی آمریکا بعد از جنگ‌های جهانی اول و دوم اشاره کرد و متذکر شد: بعد از جنگ جهانی اول و دوم آمریکا به عنوان قدرت بلامنازع معرفی شد؛ اگرچه هم در جنگ جهانی اول و هم در جنگ جهانی دوم، آمریکا در ابتدا بی‌طرف بود، اما بعد به نفع انگلیس و فرانسه وارد عرصه شد و پیروز از میدان درآمد؛ این در حالی بود که اروپا کاملا خسارت دیده بود و نیاز به کمک آمریکا داشت.

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه حاکمان آمریکا و اروپا دارای همبستگی فکری و اعتقادی برخاسته از امانیسم و تفکرات غیر دینی و ضد دینی هستند، اضافه کرد: از طرف دیگر شاهد نیاز مشترک آمریکا و اروپا به انرژی بودیم.

وی اروپا را تحت نفوذ آمریکا دانست؛ به گونه‌ای که نمی‌تواند بدون آمریکا هیچ اقدامی را پیش ببرد و عنوان کرد: هر دو طرف نگران خیزش اسلامی بودند؛ در واقع اسلام را بزرگترین خطر برای لیبرال دموکراسی و تفکرات امانیستی می‌دانستند و لذا به دنبال تسلط بر منطقه غرب آسیا بودند تا اجازه شکل‌گیری خیزش اسلامی را ندهند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به نگرانی آمریکا و اروپا از نفوذ روسیه و چین در منطقه غرب آسیا، خاطرنشان کرد: غربی‌ها در راستای اهداف شوم خود، یک ملت آواره غیردینی ضددین نژادپرست را در منطقه غرب آسیا و در قلب جهان اسلام جای دادند، زیرا این ملت صهیونیست انگیزه مقابله با اسلام را داشت و لذا با زور و جنگ اقدام به تصاحب سرزمین فلسطین کرد.

وی با بیان اینکه قتل عام‌های رژیم صهیونیستی در طول ۷۵ سال گذشته نجومی است، تصریح کرد: اگرچه امروز با بیش از ۱۱ هزار شهید در غزه مواجه هستیم، اما در طول این سال‌ها عده زیادی از مردم مظلوم فلسطین قتل عام و آواره شدند؛ کندی در سال ۱۹۶۰ در کنگره آمریکا اسرائیل را قطعه‌ای از غرب در درون منطقه غرب آسیا و خاورمیانه معرفی می‌کند و بایدن در سال ۲۰۳۰ اعلام می‌کند که اگر اسرائیل وجود نداشت، امروز اسرائیل را ایجاد می‌کردیم. شارون ملعون هم از اسرائیل به عنوان یک ناو آمریکایی در منطقه یاد می‌کند، یعنی اسرائیل مساوی آمریکا و به منزله یکی از ایالات آنهاست.

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به نفوذ شدید لابی صهیونیستی در درون آمریکا و کنگره، تاکید کرد: این نفوذ موجب وابسته شدن سردمداران آمریکایی به پول و رای صهیونیست‌ها شده است. در واقع سرنوشت آمریکا و اروپا به سرنوشت رژیم صهیونیستی بستگی دارد و سرنوشت رژیم صهیونیستی به آمریکا و اروپا وابسته است.

وی با بیان اینکه نتانیاهو به راحتی سران کشورهای اسلامی را تهدید می‌کند، اظهار کرد: نخست وزیر اسرائیل خطاب به این سران گفته که اگر می‌خواهید بمانید، ساکت باشید؛ امروز ایران اسلامی ارزش استقلال را می‌فهمد، زیرا رهبر ما آرمان فلسطین را فریاد می‌زند و رئیس‌جمهور ما در اجلاس کنفرانس اسلامی از فلسطین دفاع می‌کند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به آرمان نیل تا فرات رژیم صهیونیستی و اعلام آن بر سر درب کنیسه، اضافه کرد: رژیم صهیونیستی سه ادعا داشت که شامل تسلط از نیل تا فرات می‌شد و یکی از نوارهای آبی روی پرچم اسرائیل ناظر به نیل و دیگری ناظر به فرات است. صهیونیست‌ها در گام دوم به دنبال ترویج موعودگرایی با نام حضرت مسیح و پس از آن، تسلط بر جهان بودند، در واقع با کمک آمریکا و اروپا می‌خواستند دنیا را تحت سلطه بگیرند، اما انقلاب اسلامی پا به عرصه وجود گذاشت و در مقابلشان ایستاد.

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران و رهبر مقتدر آن یعنی امام و رهبری بساط دشمنان را بر هم ریختند، یادآور شد: رژیم صهیونیستی با همکاری آمریکا و اروپا در طول ۴۵ سال گذشته اول تلاش کردند قضیه فلسطین را به فراموشی بسپارند و از طریق کمپ دیوید و پیمان اسلو فلسطین را از نقشه جهان حذف کنند و سپس انقلاب اسلامی را از پای درآورند، زیرا می‌دانستند که ایران مغز متفکر و قلب تپنده مقاومت است.

وی انقلاب اسلامی را قطب جهان اسلام دانست که مقاومت را هدایت و رهبری می‌کند و گفت: دشمنان می‌دانند که ظرفیت‌های نظامی حماس از کجا نشأت گرفته و لذا خیلی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه بوش وارد منطقه شد تا با اشغال عراق و افغانستان، ایران را محاصره کند، اما دست خالی برگشت، ادامه داد: آمریکا در سال ۲۰۰۶ در نشست پایگاه اربیل که با حضور عربستان و کشورهای اروپایی و منافقان و دموکرات‌ها و سلطنت‌طلبان برگزار شد، از پای درآوردن ایران را منوط به ساقط کردن لبنان و سوریه و عراق دانست و لذا طراحی‌های لازم را برای رسیدن به ایران انجام دادند.

وی با اشاره به بیانات رهبری درباره طراحی استکبار برای سه کشور آفریقایی و سه کشور در خاورمیانه جهت ضربه زدن به ایران، تصریح کرد: طبق فرموده رهبری، اجازه ندادیم که خواسته آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه محقق شود. دشمن در راستای این توطئه شوم جنگ ۳۳ روزه با حزب‌الله را به راه انداخت و همین قتل عام‌ها را انجام داد، اما مجاهدان حزب‌الله با رهبری سید حسن نصرالله حرکت خاورمیانه بزرگ را در نطفه خفه کردند و اجازه ندادند این تحول برای سقوط دیگر کشورها آغاز شود. دشمنان هفت سال سوریه را نیز درگیر جنگ کردند و داعش را به جان عراق انداختند تا بتوانند زمینه تهاجم به ایران را فراهم کنند، اما به لطف خدا به جایی نرسیدند. در ادامه نقشه‌هایی را برای داخل کشور ما کشیدند و شاهد شکل‌گیری فتنه‌های متعدد در راستای معماری تئوری دشمنان بودیم؛ البته مدیریت هوشمندانه رهبر انقلاب همه فتنه‌ها را خنثی کرد و اجازه پیاده‌سازی خواسته‌های استکبار را نداد.

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار بوده و تنها کشوری است که از آرمان فلسطین حمایت می‌کند، افزود: ظرفیت‌های جهان اسلام خیلی زیاد است و سران کشورهای اسلامی به راحتی می‌توانند با در دست گرفتن گذرگاه‌های آبی منطقه از جمله خلیج‌فارس و تنگه هرمز و دریای عمان و کانال سوئز و باب المندب موجب عقب‌نشینی اسرائیل و ناکامی آمریکا شوند، اما شاهد برخی رفتارهای دوگانه هستیم.

وی یکی از آثار مهم عملیات حماس را شکست نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی دانست و بیان کرد: رژیم صهیونیستی چهار عامل اقتدار دارد که نخستین عامل ارتش است؛ در همه کشورها ارتش حافظ نظام و تمامیت ارضی است، اما ارتش، دولت اسرائیل را درست کرده و کل اسرائیل، ارتش است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا سیستم اطلاعاتی، حمایت کشورها و ایجاد رعب و وحشت را سه عامل دیگر اقتدار اسرائیل دانست و تاکید کرد: عملیات حماس اقتدار اسرائیل را نابود کرد و اکنون صهیونیست‌ها می‌خواهند ثابت کنند که اقتدار دارند، اما هرچه بیشتر می‌گذرد، بر ضعفشان افزوده می‌شود.

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به شکاف امنیتی درون اسرائیل، خاطرنشان کرد: اختلافات در درون اسرائیل تشدید شده و قطعا با تمام شدن جنگ، تنانیاهو را کنار می‌گذارند؛ در جریان عملیات حماس تلفات سنگینی بر این رژیم غاصب تحمیل شد؛ به گونه‌ای که اسیر شدن یک سرباز اسرائیلی جنگ ۳۳ روزه را ایجاد کرد، اما اکنون طبق آمار و ارقام رسمی بیش از ۵۰۰ نفر از نیروهای اسرائیلی کشته شده‌اند.

وی به تخلیه شهرک‌ها و آوارگی صهیونیست‌ها هم در شمال و هم در جنوب سرزمین‌های اشغالی اشاره کرد و ادامه داد: شاهد آغاز مهاجرت معکوس در اسرائیل هستیم، زیرا صهیونیست‌ها دیگر آرام و قرار ندارند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا یکی از مهمترین آثار عملیات حماس را اثبات قدرت مقاومت دانست و تصریح کرد: دنیا فهمید که مقاومت مقتدر است و شاهد ورود یمن به عرصه هستیم و حزب‌الله هم با یک هزارم قدرتش صهیونیست‌ها را گرفتار کرده و قطعا اگر این جنایت‌ها ادامه پیدا کند، گستره جنگ به جاهای دیگر هم کشیده خواهد شد.

وی با بیان اینکه با جنگ غزه عادی سازی به هوا رفت، گفت: شاهد تضعیف عادی سازی هستیم و دیگر کسی جرات نمی‌کند درباره عادی سازی که جدی‌ترین خطر برای فلسطینی‌ها بود، حرف بزند.

حجت الاسلام سعیدی بحران امروز اسرائیل را بحران مشروعیت دانست و بیان کرد: اسرائیل هم در داخل مشروعیت خودش را از دست داده و هم در منطقه و جهان؛ همچنین متحمل خسارت‌های سنگین اقتصادی شده و ارزش پول و سهام شرکت‌هایش کاهش یافته و گردشگری‌اش مختل و تعطیل شده و شاهد نابسامانی در هیئت حاکمه آن هستیم.

وی عملیات حماس را موجب تغییر در موازنه وحشت دانست و تصریح کرد: قبلا اسرائیل در خانواده‌های فلسطینی ایجاد وحشت می‌کرد، اما اکنون ترس و وحشت بر سرزمین‌های اشغالی حاکم شده است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا بیداری وجدان ملت‌ها را دستاورد عملیات حماس دانست و تاکید کرد: هیچ عاملی نمی‌توانست تا این حد وجدان خفته بشریت را بیدار کند که قطعا یکی از نشانه‌های ظهور است. نباید نگران باشیم، زیرا قبل از ظهور باید به بشر شوک وارد شود تا وجدانش بیدار گردد؛ امروز ۵۰۰ هزار تا یک میلیون نفر در انگلستان که زادگاه رژیم صهیونیستی است چند نوبت در روز راهپیمایی حمایت از فلسطین را برگزار می‌کنند که نشان دهنده بیداری وجدان‌هاست.

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه نه تنها در انگلستان، بلکه مردم در شهرهای آمریکا و اقصی نقاط جهان از ملت مظلوم فلسطین حمایت می‌کنند، گفت: ایران الگوی این کشورهاست.

وی عاشورا را غمبارترین واقعه تاریخ دانست که توانست وجدان‌های خفته بشریت را بیدار کند و افزود: رژیم معاویه سال‌ها در گوش مردم نابودی اهل بیت و تشیع را خوانده بود، اما عاشورا توانست شوک بر مغزها وارد کند؛ اگرچه امروز ملت فلسطین قربانی می‌دهند، اما همین خون کودکان شیرخوار مغز بشر را تکان داده و پتکی بر سر ستمگران عالم فرود آورده است و در آینده دیگر نمی‌توانند مانند گذشته عمل کنند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به شکسته شدن سد امپراتوری رسانه‌ای غرب در جریان عملیات حماس، یادآور شد: آمریکا با بنگاه‌های خبرپراکنی خود بر دنیا حاکم بود و از رسانه و ماهواره و فضای مجازی برای سلطه بر افکار و اندیشه‌ها استفاده می‌کرد، اما اقدام حماس توانست اخبار واقعی را منعکس و چشم بشریت را باز کند تا ببینند که چگونه عده‌ای وحشی و جانی در حال حکومت کردن بر ملت‌ها هستند.

وی با بیان اینکه خون انسان‌های مظلوم موجب بیداری انسان‌ها از خواب غفلت می‌شود، عنوان کرد: صبر و استقامت و مقاومت ملت مظلوم فلسطین در مقابل تشنگی و گرسنگی و بمباران و داغ عزیز عجیب است و در تاریخ نمونه‌های کمی دارد، اما این مردم از آرمانشان دفاع می‌کنند و قطعا پیروز می‌شوند.

Share