امام جمعه رشت؛

مردم آمریکا هم از این حکومت و ۲ حزب جنایتکارش به ستوه آمدند

امام جمعه رشت با بیان اینکه امروز شاهد جنگ اراده‌ها هستیم گفت: یکی از راه‌هایی که می‌توان رژیم غاصب و خون‌آشام صهیونیستی را وادار به عقب‌نشینی کرد این است که سران کشورهای اسلامی نفت و بنزین به دشمن ندهند و صادرات و خرید کالا از اسرائیل را لغو کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی امام خمینی (ره) رشت اظهار داشت: امروز هر مسلمانی که دارای توان معنوی و مادی است باید به کمک فلسطین بشتابد البته امروز بیشترین حامیان مردمی فلسطین بعد از ایران، مردم انگلیس و فرانسه و آمریکا بودند که نشان می‌دهد مردم دنیا متوجه این حجم از مظلومیت شده‌اند.

امام جمعه رشت با اشاره به لزوم رعایت حقوق برادران و خواهران مسلمان تصریح کرد: طبق روایات، مهربانی و محبت به مردم در باطن موجب نزول برکات الهی می‌شود؛ قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز عده‌ای همواره باور به سقوط حکومت ۲۵۰۰ساله شاهنشاهی را نداشتند اما امام (ره) در باطن به مردم علاقه و باور داشتند و برهمین اساس قیام کردند و امروز بیش از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و مردم راه و روش امام (ره) را فراموش نکرده‌اند.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر ضرورت توجه ثروتمندان به نیازمندان و فقراء عنوان کرد: توجه به برادر و خواهر مسلمان در آموزه‌های دینی بسیار تاکید شده است و لذا مومنان و آحاد جامعه اسلامی باید به یکدیگر توجه کنند و در غم و شادی یکدیگر شریک باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به ۱۹ آبان‌ماه روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه بیان کدد: رهبر معظم انقلاب فرمودند ما به سوءاستفاده از دانش به‌مانند آنچه که غرب انجام داده توصیه نمی‌کنیم اما به نیاز کشور و جوشاندن چشمه دانش در میان خود اصرار می‌ورزیم.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه سردمداران دنیای بشر به‌دروغ می‌گویند علم باید در خدمت بشر باشد افزود: بمب‌هایی که آمریکا و رژیم صهیونیستی روی سر مردم مظلوم غزه فرود آوردند، دو برابر بمبِ آمریکا در هیروشیما است و هزینه‌ای که ایالات متحده در جنگ ویتنام کرد، ۴ برابرش را علیه مردم غزه کرده است که برای انسان دردناک است.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه آمریکا با ۴ مولفه جنایتکارانه فتنه‌انگیزی، جنگ‌افروزی، اختلاف‌افکنی میان ملل و بحران‌سازی در دنیا ادامه حیات می‌دهد افزود: مردم آمریکا هم از این حکومت و ۲ حزب جنایتکارش به ستوه آمدند چراکه سردمداران آمریکا به مردم خودشان هم ظلم کرده‌اند و این همان علمی است که در اختیار ظلم و جنایت قرار گرفته است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره پدر موشکی ایران سردار شهید طهرانی‌مقدم تصریح کرد: با وجود شرایطی که مردم فلسطین زیر بمباران‌ها دارند، بعضی سران کشورهای اسلامی در یک طرف ادعای حمایت از مردم فلسطین دارند و از سوی دیگر نفت و بنزین و… به دشمن دادند و لذا یکی از راه‌هایی که می‌توان رژیم غاصب و خون‌آشام صهیونیستی را وادار به عقب‌نشینی کرد این است که سران کشورهای اسلامی نفت و بنزین به دشمن ندهند و صادرات و خرید کالا از اسرائیل را لغو کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه امروز شاهد جنگ اراده‌ها هستیم و یک سخنرانی سیدحسن نصرالله، دشمن را این‌چنین سردرگم کرده است افزود: اگرچه در کنار ملت مظلوم فلسطین هستیم اما طوفان الاقصی یک قیام ایرانی، لبنانی، یمنی و… نیست بلکه این قیام متعلق به جوانانِ این دوره از فلسطین است چراکه این نسل با نسل‌های گذشته فلسطین تفاوت بسیار دارد و این جوانان به این باور رسیده‌اند که سایر جبهه مقاومت با الگوپذیری از ایران پیروز و مقاوم شدند و لذا این جوانان نیز در تلاشند تا رژیم گرگ‌صفت اسرائیل را از ریشه نابود کنند.

آیت‌الله فلاحتی رژیم غاصب اسرائیل را رو به اضمحلال دانست و ضمن برشمردن ویژگی‌ها و اهداف حرکت جبهه مقاومت فلسطین در این ایام گفت: جبهه مقاومت فلسطین در تلاش است تا حرکت خود را طوری توسعه دهد که در تصور دشمن صهیونیستی نمی‌گنجد از طرفی متوجه شده‌اند که اگر مقاومت کنند و در میدان بمانند قطعاً دشمن عقب‌نشینی خواهد کرد و باید درصدد تغییر معادلات دشمن باشند و نقشه‌های دشمن را به‌نفع خود تغییر دهند تا جایی‌که دشمن متوجه نشود که در چه زمان و چگونه می‌خواهند وارد میدان نبرد شوند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه در جنگ اراده‌ها، امید در جبهه مقاومت و فتح مهم است افزود: مقاومت فلسطین در تلاشند که با حمایت جبهه مقاومت، امید به آینده و پیروزی غزه و امید به نابودی صهیونیست‌ها را افزایش دهند.

Share