قطع برق چوکا خبرساز شد

علت قطعی برق چوکا چه بود؟ | توضیحات توزیع برق درباره میزان بدهی چوکا

کارخانه چوب و کاغذ ایران(چوکا ) تا قبل از صدور آخرین اخطار از سوی این شرکت مبلغ ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بابت بهای برق مصرفی به شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان بدهکار بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، روز گذشته بود که نامه هادی نیرومند، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رضوانشهر در رابطه با لزوم وصل برق کارخانه چوکا ظرف ۲۴ ساعت در فضای مجازی وایرال شد.

در این نامه آمده بود که، مقرر شده اداره برق شهرستان رضوانشهر در راستای جلوگیری از تعطیل شدن کارخانه، بیکار شدن کارگران، اخلال در پرداخت حقوق و تنش های اجتماعی نسبت به وصل کردن برق کارخانه چوب و کاغذ ایران ( چوکا ) ظرف حداکثر ۲۴ ساعت اقدام کند.

امروز دوشنبه ۲۲ آبان ماه نیز حدود ۵۰ نفر از کارگران کارخانه چوکا در اعتراض به عدم دریافت مطالبات حق بیمه‌ای و تعویق زمان بازنشستگی در محوطه این شرکت تجمع کردند.

 این کارگران در ادامه نیز تجمع خود را به فرمانداری شهرستان رضوانشهر کشاندند و تعدادی از نمایندگان این کارگران نیز در جلسه با فرماندار رضوانشهر مشکلات خود را مطرح کردند.

فرماندار رضوانشهر گفت: شرکت چوکای رضوانشهر جزء افتخارات استان گیلان در سطح ملی است

 سیدنادر صفوی میرمحله در نشست با کارگران شرکت صنایع چوب و کاغذ چوکای رضوانشهر در محل سالن شهید سلیمانی فرمانداری با قدردانی از زحمات و تلاش های کارگران زحمتکش این شرکت صنعتی در امر تولید با بیان اینکه کارگران ستون اصلی تولید و اقتصاد کشور هستند، افزود: رفع مشکلات جامعه کارگری، اشتغالزایی و رشد تولید در شهرستان جزء اولویت های دولت مردمی است.

وی در ادامه با اشاره شعار سال مورد تاکید مقام معظم رهبری به نام ” مهار تورم، رشد تولید”، همه مسئولین با وفاق و همدلی در کنار هم در جهت رفع مشکلات حوزه کارگری شرکت و افزایش تولید از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

فرماندار رضوانشهر در ادامه از زحمات و پیگیری های اعضای شورای تامین، استاندار محترم گیلان، نماینده حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی، مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت چوکا در جهت رفع مشکلات حوزه کارگری و رونق تولید، تاکید کرد: در حوزه کارگری و پیگیری مسایل و موضوعات کارگری خادم شما هستیم و تمام تلاش ما بر این است که حق و حقوق شما کارگران زحمتکش تضییع نشود.

صفوی همچنین در خصوص مشکلات بیمه کارگران نیز گفت: مدیر کل تامین اجتماعی گیلان با تیم کارشناسی جهت بررسی و رفع این مشکل تا پایان این هفته در رضوانشهر حضور خواهد یافت.

توضیحات توزیع نیروی برق استان گیلان درباره علت قطعی برق چوکا

کارخانه چوب و کاغذ ایران(چوکا ) طی ادوار گذشته و بصورت جاری بدهی های سنگین به این شرکت داشته و شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان همواره به جهت همراهی با بخش تولید، اجرای منویات مقام معظم رهبری و اجرای سیاست های کلان کشور در راستای رونق تولید نهایت همکاری را با مشترکین صنعتی و بخش تولید استان را داشته و دارد.

طی ماه های اخیر پنج اخطار برای کارخانه چوب و کاغذ ایران(چوکا ) بمنظور پرداخت بدهی صادر گردیده و مذاکرات تلفنی و حضوری با مدیران محترم این واحد تولیدی انجام پذیرفته است.

کارخانه چوب و کاغذ ایران(چوکا ) تا قبل از صدور آخرین اخطار از سوی این شرکت مبلغ ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بابت بهای برق مصرفی به شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان بدهکار بود.

علیرغم تمام همکاری های صورت پذیرفته از سوی توزیع برق گیلان با کارخانه چوکا، این واحد تولیدی موفق به پرداخت بخش قابل توجه از کل مبلغ بدهی خود نشد و تنها بخش اندکی از رقم بدهی مذکور مورد پرداخت قرار گرفت و به همین منظور و براساس آیین نامه های شرکت مادر تخصصی توانیر برق کارخانه چوکا برای مدت کوتاهی قطع شد که با مذاکرات فرماندار محترم شهرستان رضوانشهر و داستان محترم عمومی و انقلاب این شهرستان ظرف مدت کوتاهی مجدداً مورد وصل برق قرار گرفت تا چرخ اقتصادی کارخانه چوکا در حال چرخش باشد و کارگران محترم متضرر نشوند.

مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در تعرفه های مختلف قریب به ۳۵۰ میلیارد تومان در کل استان به این شرکت در قالب بهای برق مصرفی بدهی دارند که این رقم چشمگیر یکی از چالش های اساسی آن بوده، زیرا از محل وصول مطالبات امکان اجرای پروژه های احداث، نگهداری، نوسازی و تقویت شبکه های توزیع برق امکان پذیر می باشد و انتظار از شهروندان محترم استان این است که با پرداخت به موقع بهای برق مصرفی خود یاری رسان خادمان خود در صنعت برق گیلان باشند.

Share